26

Funderade precis hur det funkar att punktsvetsa genom limmet.. märks det någon skillnad... kokar limmet ICQ/bn  härdar fortare???

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

27

michaelth skrev:

Funderade precis hur det funkar att punktsvetsa genom limmet.. märks det någon skillnad... kokar limmet ICQ/bn  härdar fortare???


De går fint att svetsa i blött lim enligt texten på tuben, de ryker å luktar fan dock. Härdar direkt där de svetsas  ICQ/ag

https://www.wurth.se/produkter/kemi/lim … uCGAt4HLP#

28

När jag hade svetsat klart taket och skulle spackla i de lilla diket som blev kvar av falsade kanten och som inte limmet fyllde ut, så hittade jag en burk glasfiberspackel längst in på hyllan.
Vet inte hur många år den har stått där, men när jag skulle klämma på tuben med härdare för att känna hur mycket det var kvar så sprack den i flera bitar, å locket till burken satt som fastlimmat och gick inte att få upp   ICQ/ag 
Det blev att använda de vanlig finspacklet som jag brukar använda

https://thumbs2.imgbox.com/50/31/KauhISgA_t.jpg

Han som kapade ur taket kapade bort alla inre förstärkningar i framkant så jag fick bygga egna, så de vart till att kolla bilder från mitt -59 bygge hur de skulle se ut, det jag har i handen är vad jag hade att utgå ifrån

https://thumbs2.imgbox.com/98/6d/acdmfYn1_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/1b/00/FlwvJZMS_t.jpg


https://thumbs2.imgbox.com/1e/62/jJYQnYWC_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/03/29/ojhiCHyi_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/06/eb/BCY7pWX3_t.jpg

Sen kittades skarven på insidan och sen penslade jag insidan och den spacklade utsidan med 2k epoxy.
Jag hatar att pensla men ville inte maskera en massa bara för att kunna spruta färgen på bilen

https://thumbs2.imgbox.com/a0/69/htbcfQMu_t.jpg

Penslade även bakre delen av taket för att inte ha kvar alla skrapmärken efter stämjärnet som kom innan jag skaffade högtryckstvätten

https://thumbs2.imgbox.com/9a/46/2N9I1Rav_t.jpg

Lite kul att epoxyn är istortsätt i samma färg som soltaksramen är  ICQ/bs
Inte direkt nån finish när man penslar, men de kommer inte synas mycket och sen nån gång i framtiden kommer ju hela bilen att slipas ner och lackas

https://thumbs2.imgbox.com/56/27/uFglb24r_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/83/b8/ar6a8Xjz_t.jpg

Å efter att  jag hade slipat till ytan på epoxyn för att få bort lite penseldrag, så penslades allt med mattsvart 2k färg
Jag struntade i att pensla där taket glider sen mest för att slipa rent den färgen i framtiden

https://thumbs2.imgbox.com/ae/13/cLpx4FF0_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/0a/8f/IH6O2Jhr_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/3b/25/JFHukU3h_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/c9/cf/9P0q7huZ_t.jpg

Inte mycket som syns när taket är stängt  ICQ/ay

https://thumbs2.imgbox.com/83/60/gOjwl07e_t.jpg

Eftersom innertaket dessvärre var trasigt på soltaket så letade jag på ett annat soltak jag har å där var innertaket inte heller bra, men bättre.
Dock var det mycket tajtare då vinylen verkar krymt, om de ens kan göra det...   ICQ/bn

https://thumbs2.imgbox.com/7b/e2/LSqPr394_t.jpg

Yttertaket var dessvärre mycket sämre på det andra taket så jag kommer använda det som hör ihop med hålet jag limmade i bilen

https://thumbs2.imgbox.com/eb/59/oESRwZFp_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/88/3d/mbwEVJMq_t.jpg

29

Gäller att passa på medans det är ok väder å lite ljusa kvällar fortfarande
Draget var förvånansvärt bra skick så brydde mig inte om att skicka det på blästring utan stålborstade det bara
Likaså en krängningshämmare jag hittade i gömmorna från nån bil ja skrotat

https://thumbs2.imgbox.com/f5/86/OkdtZf9s_t.jpg

Sen vart de epoxy på de grejerna oxå, dock lackat på riktigt å inte med pensel..

https://thumbs2.imgbox.com/50/cd/Svfu2pWn_t.jpg

4-5st av infästningen till skärmarna såg inte så bra ut då det rostat hål, å de är lika bra att byta ut de rostiga nu

https://thumbs2.imgbox.com/87/bd/eev2QvzP_t.jpg

markerade med ett par streck var någonstans muttern ska sitta innan jag kapade bort de rostiga

https://thumbs2.imgbox.com/e1/1d/FHhdmg8x_t.jpg

Ett tradera fynd som stått på hyllan i många år kommer till nytta nu

https://thumbs2.imgbox.com/72/98/SSFPBDtX_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/c0/2d/oMJIq8io_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/09/27/78pmAwYj_t.jpg


https://thumbs2.imgbox.com/62/0e/ibyHYrCG_t.jpg

Jag blästrade alla skärmmuttrar för att se skicket runt dom innan jag rullade in bilen i garaget igen

https://thumbs2.imgbox.com/3e/28/xH9z1k0y_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/2e/42/zHvnFAXv_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/2a/dc/NwJo7BBL_t.jpg

Sen gjorde jag lika som med soltaket, penslade först epoxy sen mattsvart

https://thumbs2.imgbox.com/26/df/H8nXqTQg_t.jpg

30

Karossfästena i hjulhusen bak var inte så bra skick dessvärre

https://thumbs2.imgbox.com/53/ef/8FNhkMEp_t.jpg

Borrade bort punktsvetsarna

https://thumbs2.imgbox.com/b5/b0/2NgfTora_t.jpg

Jag visste att jag hade ritning på fästena nånstans, de ja inte kom ihåg var att jag hade byggt ett par extra fästen när ja byggde min -59a  ICQ/ag
Jag har dessvärre inte hunnit längre med dom fästena då de är mera rost där som sitter ihop med trösklarna...

https://thumbs2.imgbox.com/17/d7/h817cOiz_t.jpg


Och när jag blästrade alla skärmmuttrar så upptäckte jag dessvärre att vänster fram var mycket sämre än vad jag tidigare sett, riktigt tunn plåt så de blev som en tesil överallt där.
Måste ha legat nåt å hållt kvar fukten i många år där  ICQ/ac

https://thumbs2.imgbox.com/b6/68/svB1wrMI_t.jpg

Röret som syns på bilden är där vajern till huvlåset går så ni kan lokalisera er på bilden

https://thumbs2.imgbox.com/07/86/jILjVAxA_t.jpg

När de är rosthål på insidan av bilen på kickpanelen så lär de vart fullt med nåt som har hållt fukten

https://thumbs2.imgbox.com/81/1a/4ou0hHKM_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/cf/e0/7IeBwgW9_t.jpg

Å även på den sidan kommer jag inte vidare innan jag tar tag i botten på karossen...

https://thumbs2.imgbox.com/63/c4/Xn9wJ57x_t.jpg

31 Senaste redigerad av car_l (2025-10-10 13:34:34)

Då jag visste att båda trösklarna var slut så beställde jag i våras 2st trösklar, fick tips om att köpa ifrån spanska återförsäljaren av Gearson.
Dessvärre fanns det inga trösklar där sa dom när jag mailade och att dom troligen inte skulle få hem de heller på minst 6-8 månader heller  ICQ/bl
Så jag fick beställa ifrån Colombia, tog dock bara en dryg vecka att få hem dom.
Fick meddelande av DHL om ja ville hämta på nån central långt iväg eller ville ha det hemkört, valde hemkört såklart och sen när ja kom hem från jobbet så stod paketet och väntade på mig

https://thumbs2.imgbox.com/a6/34/bw4NXTAj_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/b0/d3/Ut5SIYM8_t.jpg

Så här långt passar de bra iaf

https://thumbs2.imgbox.com/f3/53/GsZvH9UM_t.jpg

För att komma vidare med tröskelbytet så monterades min karossbock ihop så jag kunde lyfta av karossen från husvagnschassiet och upp på bockarna, det var därför jag började med att kapa upp för soltaket, så är de enkelt att lyfta med kättingblocket


https://thumbs2.imgbox.com/f8/50/1NgYi7fM_t.jpg

Jag började dock med att skrapa bort lite gammal underredsmassa som hängde löst

https://thumbs2.imgbox.com/bb/1a/5EHHL1Ja_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/a2/75/PaZ1nCmk_t.jpg

När de släpper såhär snällt är de kul

https://thumbs2.imgbox.com/c9/17/180pVrRc_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/e2/7a/9BkTbtoG_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/a9/20/VM0nGowO_t.jpg

Vill ju försöka att hålla formen på karossen så gott de går vid tröskelbytet, så jag fick en gammal grind från svinhuset av farbror att kapa material ifrån

https://thumbs2.imgbox.com/2a/0b/Vchb4ixa_t.jpg

Sen blev de nån sorts burbygge, inte snyggt men förhoppningsvis starkt  ICQ/bn

https://thumbs2.imgbox.com/f8/1b/yfZiFoXi_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/c6/44/raSblNVX_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/cc/12/zkDxskSw_t.jpg

Alla muttrar verkade iaf finnas kvar i trösklarna...  ICQ/ai

https://thumbs2.imgbox.com/ff/29/Y96sIE9a_t.jpg

Sen togs dörrn bort och jag vågade mig på att kapa bort delarna av tröskeln

https://thumbs2.imgbox.com/3b/d7/OfGQuSWo_t.jpg

32

bra med bilder med soltaket , har en 61a som ska eventuellt får in ett soltak. om jag kommer tillskott nångång  ICQ/bw

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

33

kimboow skrev:

bra med bilder med soltaket , har en 61a som ska eventuellt får in ett soltak. om jag kommer tillskott nångång  ICQ/bw


Kul om bilderna kan hjälpa nåt  ICQ/bs
Klart du ska i med soltaket när de passar, riktigt skönt att ha en varm sommardag  ICQ/bf

34

car_l skrev:
kimboow skrev:

bra med bilder med soltaket , har en 61a som ska eventuellt får in ett soltak. om jag kommer tillskott nångång  ICQ/bw


Kul om bilderna kan hjälpa nåt  ICQ/bs
Klart du ska i med soltaket när de passar, riktigt skönt att ha en varm sommardag  ICQ/bf

Jo sant men har det inte hänt på 11år så kanske det inte händer nästa 11a eller  ICQ/ah   sedan har ju syrran sin soltakare som vi åker runt med på sommaren nu.  ICQ/bq

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

35

Gammal lagning höger fram som ja kommer göra om då de dessvärre inte är bortkapat bakom lagningen utan de sönderrrostade i stolpen är kvar

https://thumbs2.imgbox.com/cb/4c/iOxLojhl_t.jpg

Borrade lite punktsvetsar för att få loss gamla tröskeln innan jag började kapa.
Sen när jag kapat lite med vinkelslipen började det röka å lukta fan helt plötsligt

https://thumbs2.imgbox.com/95/ac/slHEqG3b_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/e6/dc/25hyjMkf_t.jpg


https://thumbs2.imgbox.com/f0/52/SxYSYTJL_t.jpg

Trodde bara de var lite skräp som skulle gå att släcka med tryckluften, men de rök bara värre så jag fick ta fram vattensläckaren å blåsa i lite vatten i karossen

https://thumbs2.imgbox.com/e6/97/sduuRpsS_t.jpg

Jag har några gamla släckare som jag monterat i en bilventil i så jag fyller dom med vatten och pumpar upp trycket med kompressorn, funkar skitbra  ICQ/af

https://thumbs2.imgbox.com/53/66/FOpnMfqi_t.jpg

Efter de var släckt så blåste jag en bra stund med tryckluften för att få ut de som visade sig vara rätt mycket bös å skit som råttjävlarna dragit in  ICQ/ai
Syns bra vilken sida de pyrde på  ICQ/ag

https://thumbs2.imgbox.com/3c/24/xMXUF8cf_t.jpg

Sen när jag fått bort lite mera gammal plåt så fick jag plötsligt se huvmärket komma fram i högra A-stolpen  ICQ/bp

https://thumbs2.imgbox.com/d1/6f/ypM3RbP4_t.jpg

De var lite vridet men annars i fint skick med alla 4 flärpar kvar

https://thumbs2.imgbox.com/1f/24/Aq7bjtLU_t.jpg

Det är fel märke på huven som var på när jag köpte bilen

https://thumbs2.imgbox.com/f6/c9/577SaEFl_t.jpg

Å vid närmare kik så såg jag att dom bara har borrat nya hål bredvid rätt hål för de äldre huvmärket

https://thumbs2.imgbox.com/ae/21/QuoGCHM5_t.jpg

36

Den gamla lagningen som lär göras om

https://thumbs2.imgbox.com/56/fa/sAb4ztNZ_t.jpg

Var tvungen att borra bort skallen på 2 bultar till dörrn, gick smidigt att få bort när ingen tröskel är ivägen, värmde underifrån å gängade ur dom med en näbbtång

https://thumbs2.imgbox.com/0b/68/7cw1f4e9_t.jpg

Trösklarna är dyra men inte perfekta i passformen

https://thumbs2.imgbox.com/5e/45/Y4IqJlwM_t.jpg

Röret är för kort för att nå fram till ljuddämparn

https://thumbs2.imgbox.com/7b/f6/0dyqe5eB_t.jpg

Beställde till en -56a men fick med nät istället för gälar som det var förut på de gamla trösklarna

https://thumbs2.imgbox.com/c0/1a/HeMPYg3y_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/44/f7/0kkdI01j_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/32/2f/2hNNWoA9_t.jpg

Kanten som håller mattan är dels 20mm för kort och sen är formen på den helt fel

https://thumbs2.imgbox.com/73/8a/dUWGQcCC_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/1c/07/Lw79GldR_t.jpg

37

all grön plåt som jag beställt har passat dåligt. fått bygga om alla. men är ju åtminstone ett bra utgångsobjekt istället för att börja från början.

38

rogga skrev:

all grön plåt som jag beställt har passat dåligt. fått bygga om alla. men är ju åtminstone ett bra utgångsobjekt istället för att börja från början.


Ja jag har fått höra det från flera håll tyvärr, men är som sagt ett bra utgångsobjekt

Jag har tyvärr inte hunnit så jättemycket mera utan är nästan ifatt med uppdateringarna...
Började kapa och förbereda för trösklarna å sen åkte ja på nån jäkla förkylning så jag vart liggande i över en vecka, och sen var de dags att meka med hojarna å packa en massa då jag traditionsenligt skulle ner å köra Gotland Grand National

Visste att de var blött på Gotland, men de visade sig vara blött så in i helvete  ICQ/ai
Jag har kört varje år sen 2005 å i pr var garanterat de värsta jag kört

Började på fredagen med veteranklassen, gick bra å köra och såg att ja körde om ett par st som brukar vara snabba i min klass.
Vid varvningen efter första varvet stod polarna å skrek att jag låg 1a!
Jag ledde i över 2 varv med som mest nästan 3minuter då jag körde fast rejält, slet å drog å fick hjälp att komma loss men hojen gick knappt framåt, böt stift men den la ändå av hela tiden,
Fick jucka på gasen å slira på kopplingen för att kunna ta mig fram, sen när jag nästan var i mål efter varv 3 så var hojen helt orkeslös men jag lyckades ta mig imål som 2a i pre -74 klassen

Väl hemma sen så fick jag se att de hade läckt in lervälling runt en otät kabelgenoförin på tändkabeln ner till svänghjulet, så halva svänghjulet var fullt med lera  ICQ/ai  Efter en ordentlig tvätt och en tändinställning så går hojen som den ska igen, iaf vid provkörning på gatan hemma..

https://thumbs2.imgbox.com/5f/31/K0KWxNGZ_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/ef/90/Cb80jrXz_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/10/14/hSmK2ccP_t.jpg

På lördagen var de sen dags för stora motionsklass starten, å om de var jävligt på fredagen så var de inget mot hur lördagen var!
Trängsel och fastkörningar nästan från starten så hojen kokade hur mycket som helst, tänkte bryta efter ett varv men när ja kom så långt tänkte jag om och gav mig ut på ett nytt varv, kom dock bara en 3dje del av det varvet innan motorlampan tändes, troligtvis pga överhettning  ICQ/an
Vid mek hemma så hade jag max 0,5dl kylvätska kvar, det ska vara 1liter.. Sen fick jag se att jag hade hål på kylarslangen  ICQ/ac
Slang är beställd men har inte kommit än så vet inte om de är mera som är trasigt  ICQ/bh

Lite bilder på hur de såg ut överallt på lördagen....

https://thumbs2.imgbox.com/2e/1b/FKLC7zm3_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/46/85/neKCrz4A_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/4d/91/SB9fPavr_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/7b/db/KPpwInUh_t.jpg

39

Man får gratulera.
känner flera som körde. ingen kom i mål.




car_l skrev:
rogga skrev:

all grön plåt som jag beställt har passat dåligt. fått bygga om alla. men är ju åtminstone ett bra utgångsobjekt istället för att börja från början.


Ja jag har fått höra det från flera håll tyvärr, men är som sagt ett bra utgångsobjekt

Jag har tyvärr inte hunnit så jättemycket mera utan är nästan ifatt med uppdateringarna...
Började kapa och förbereda för trösklarna å sen åkte ja på nån jäkla förkylning så jag vart liggande i över en vecka, och sen var de dags att meka med hojarna å packa en massa då jag traditionsenligt skulle ner å köra Gotland Grand National

Visste att de var blött på Gotland, men de visade sig vara blött så in i helvete  ICQ/ai
Jag har kört varje år sen 2005 å i pr var garanterat de värsta jag kört

Började på fredagen med veteranklassen, gick bra å köra och såg att ja körde om ett par st som brukar vara snabba i min klass.
Vid varvningen efter första varvet stod polarna å skrek att jag låg 1a!
Jag ledde i över 2 varv med som mest nästan 3minuter då jag körde fast rejält, slet å drog å fick hjälp att komma loss men hojen gick knappt framåt, böt stift men den la ändå av hela tiden,
Fick jucka på gasen å slira på kopplingen för att kunna ta mig fram, sen när jag nästan var i mål efter varv 3 så var hojen helt orkeslös men jag lyckades ta mig imål som 2a i pre -74 klassen

Väl hemma sen så fick jag se att de hade läckt in lervälling runt en otät kabelgenoförin på tändkabeln ner till svänghjulet, så halva svänghjulet var fullt med lera  ICQ/ai  Efter en ordentlig tvätt och en tändinställning så går hojen som den ska igen, iaf vid provkörning på gatan hemma..

https://thumbs2.imgbox.com/5f/31/K0KWxNGZ_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/ef/90/Cb80jrXz_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/10/14/hSmK2ccP_t.jpg

På lördagen var de sen dags för stora motionsklass starten, å om de var jävligt på fredagen så var de inget mot hur lördagen var!
Trängsel och fastkörningar nästan från starten så hojen kokade hur mycket som helst, tänkte bryta efter ett varv men när ja kom så långt tänkte jag om och gav mig ut på ett nytt varv, kom dock bara en 3dje del av det varvet innan motorlampan tändes, troligtvis pga överhettning  ICQ/an
Vid mek hemma så hade jag max 0,5dl kylvätska kvar, det ska vara 1liter.. Sen fick jag se att jag hade hål på kylarslangen  ICQ/ac
Slang är beställd men har inte kommit än så vet inte om de är mera som är trasigt  ICQ/bh

Lite bilder på hur de såg ut överallt på lördagen....

https://thumbs2.imgbox.com/2e/1b/FKLC7zm3_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/46/85/neKCrz4A_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/4d/91/SB9fPavr_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/7b/db/KPpwInUh_t.jpg

40

Jävlar va lerigt Default/smile Grattis till pokalen!

41

rogga skrev:

Man får gratulera.
känner flera som körde. ingen kom i mål.


MrIcka skrev:

Jävlar va lerigt Default/smile Grattis till pokalen!


Tackar Tackar  ICQ/bs

Hörde nån siffra att av ca 3000 anmälda så var de 430-450 som inte kom runt nåt varv alls  ICQ/ai
Ja de var de lerigaste jag kört, kraftledningsgatan som var värst var jäkligt lång. När man trodde de var över så var de lika mycket till  ICQ/ai


Nånting jag upptäckte när jag fick in karossen i garaget så upptäckte jag att de är nån "krockskada" då kofångarfästet var intryckt och mellanplåten var lite sne och intryckt på högra sidan

https://thumbs2.imgbox.com/25/af/lVaLNPiY_t.jpg

Passade på att testa hur skärmar passade innan jag gjorde nåt mera, har ju en vit -59a fejksplit som bara står så en skärm ifrån den fick offra sig...
Närå, de är skärmen som var lite för smal på den så kanten och färgen knäcktes när jag sänkte ner den på mina ombyggda 16" för ca 10 år sedan  ICQ/ac

https://thumbs2.imgbox.com/be/23/2Tp64yzz_t.jpg

innan jag borrat bort punktsvetsarna till mellanplåten så testade jag på skoj att värma å slå lite för att se om de blev nåt bättre och det blev det

https://thumbs2.imgbox.com/78/72/biCKsc0X_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/60/8f/UoNaUd7G_t.jpg

Förstärkningen på insidan av mellanplåten är jäkligt dålig, har försökt beställa ifrån Autocraft i England för nån vecka sedan men väntar fortfarande på fraktkostnad....

https://thumbs2.imgbox.com/fd/1d/BS0dCZXY_t.jpg

Plockade bort hyllorna när jag ändå höll på, blir nog löstagbara som på min vita, likaså tänkte jag göra luckor för förgasarna i hjulhusen.
Jäkligt smidigt om/när de blir annan motor....  ICQ/af

https://thumbs2.imgbox.com/7a/98/MWA7R9ku_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/10/cf/LFQ2hHZ0_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/14/ac/Hbliuh7b_t.jpg


Sen kom de lite plåt som jag beställt ifrån wolfparts, jävla fina bitar  ICQ/bf

https://thumbs2.imgbox.com/8c/ba/O18gjP7h_t.jpg

https://thumbs2.imgbox.com/00/69/9yOn5dQt_t.jpg

42

Woffe is the man.

43

Det är starkt jobbat i den gyttjan på Gotland
Nu när det är November  kanske det ta några varv i November helvetet(kåsan) också
Efter en sådan sväng kan det vara gott att krypa in i ett varmt garage jobba med plåt
/// Micke

Utför Flödes test av toppar
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare  av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke

44

Har faktiskt startat i en Novemberkåsa, den i Hallsberg 2011.
Klarade hela dagspasset, sen körde jag bara en sträcka på natten då ja vred till knät så ville inte fortsätta.

Jäkla mysig tävling, men är tyvärr alldeles för otränad för att ställa upp igen  ICQ/bh