Sen vart de äntligen dags för tröskelbytet, de enda som var tänkt att jag skulle rostlaga nu...
Skar bort den dåligt tillverkade kanten för mattan innan jag började pass in tröskeln

På nyårsafton så togs plattan in i garaget igen, å de var en jäkla tur att jag fick in den då eftersom dagen efter så kom de ett par dm snö och de höll på så i några dagar...!

Passade in med lite nya småbitar så jag skulle ha nåt att svetsa fast tröskeln i

Stagade upp hela karossen innan jag började kapa bort de gamla trösklarna

Höger fram var trodde jag var de ställe på bilen som jag inte skulle behöva göra någonting åt, sen när jag kapade bort tröskeln och såg insidan på A-stolpen så upptäckte jag att den gamla lagningen inte var så bra.
Eller lagning, de var en lapp utanpå de rostiga hålet.. Så de blev till att kapa bort allt och fixa nytt där oxå
[

Det var fullt med rost mellan mellanplåten fram och hjulhusen som jag inte kom åt att laga med plåten på plats

Gammal lagning av kabelgenomföringen till framlysen i innerskärm, såg lika ut på båda sidor

Så jag borrade bort alla punktsvetsar så jag kunde ta bort mellanplåten

Jag hade en botten till reservhjulsbaljan liggande, har ingen aning om när men har väl säkert fått med den på nån affär nångång så den tänkte jag kan ju passa bra nu

Gjorde nya kanter på mellanplåten

Och nya plåtar till innerskärmarna

Kopparfärg innan jag ska svetsa dit allt igen

Men när allt skulle ihop så passade den nya plåten från de danska skitföretaget så dåligt så jag valde att laga den gamla istället

Jag lackade insidan på mellanplåten och båda sidor på bottenplåten med epoxy innan jag började svetsa

Provmontering med skärmar innan allt blev svetsat

Lika bra att slipa rent alla hjulhusen istället för att bara lacka lagningarna, så kan ja blåsa på body oxå och få den klar inför lack nångång i framtiden

Eftersom jag byggde om till 2-krets bromssystem så måste jag ha 2 oljeburkar, blev bra på min vita -59a så gör samma lösning nu

Hålen borrade och pressningen i plåten masserad så burken passar