rogga skrev:all grön plåt som jag beställt har passat dåligt. fått bygga om alla. men är ju åtminstone ett bra utgångsobjekt istället för att börja från början.
Ja jag har fått höra det från flera håll tyvärr, men är som sagt ett bra utgångsobjekt
Jag har tyvärr inte hunnit så jättemycket mera utan är nästan ifatt med uppdateringarna...
Började kapa och förbereda för trösklarna å sen åkte ja på nån jäkla förkylning så jag vart liggande i över en vecka, och sen var de dags att meka med hojarna å packa en massa då jag traditionsenligt skulle ner å köra Gotland Grand National
Visste att de var blött på Gotland, men de visade sig vara blött så in i helvete
Jag har kört varje år sen 2005 å i pr var garanterat de värsta jag kört
Började på fredagen med veteranklassen, gick bra å köra och såg att ja körde om ett par st som brukar vara snabba i min klass.
Vid varvningen efter första varvet stod polarna å skrek att jag låg 1a!
Jag ledde i över 2 varv med som mest nästan 3minuter då jag körde fast rejält, slet å drog å fick hjälp att komma loss men hojen gick knappt framåt, böt stift men den la ändå av hela tiden,
Fick jucka på gasen å slira på kopplingen för att kunna ta mig fram, sen när jag nästan var i mål efter varv 3 så var hojen helt orkeslös men jag lyckades ta mig imål som 2a i pre -74 klassen
Väl hemma sen så fick jag se att de hade läckt in lervälling runt en otät kabelgenoförin på tändkabeln ner till svänghjulet, så halva svänghjulet var fullt med lera
Efter en ordentlig tvätt och en tändinställning så går hojen som den ska igen, iaf vid provkörning på gatan hemma..

På lördagen var de sen dags för stora motionsklass starten, å om de var jävligt på fredagen så var de inget mot hur lördagen var!
Trängsel och fastkörningar nästan från starten så hojen kokade hur mycket som helst, tänkte bryta efter ett varv men när ja kom så långt tänkte jag om och gav mig ut på ett nytt varv, kom dock bara en 3dje del av det varvet innan motorlampan tändes, troligtvis pga överhettning
Vid mek hemma så hade jag max 0,5dl kylvätska kvar, det ska vara 1liter.. Sen fick jag se att jag hade hål på kylarslangen
Slang är beställd men har inte kommit än så vet inte om de är mera som är trasigt
Lite bilder på hur de såg ut överallt på lördagen....