Marantz skrev:Har fått svar från SFRO Uno: i yttersta särfall kan tvåpunktsbälte godkännas där trepunktsbälte är en omöjlighet.
Om ett midjebälte används ska instrumentpanelen och rutramen vara vadderad.
Allt detta för att det är en 69a?
Han vill ha en bild till snett inifrån bilen ut mot axelfästet, får se hur det går.
Har nog inte sett någon Replica i Svedala med trepunktsbälte, om någon har visa gärna bild på bältets infästning.
När jag besiktigade min så accepterades inte midjebälte. Jag gjorde så att jag drog övre fästet hela vägen bak till sidan av bakre väggen med en förstärkningsplåt bakom väggen. Detta bälte användes vid besiktning och ersattes sedan av ett fyrpunktsbälte som på bilden. På bilden ser det ut som om bälten går ner mot golvet men det är bara för cabben tynger ner det, det går från övre delen av ryggstöden I stort sett rakt bak till bakre väggen.
Jag provade först att sätta bältesinfästningen där cabbställningen sitter fast precis vid axeln men det blev inte bra alls, väldigt konstig vinkel. Helt klart bättre att dra övre fastet hela vägen från bakre väggen. Jag kan se om jag hittar någon mer bild.
Post's attachments
61144_10151140265724678_1297899166_n.jpg 90.92 kb, 302 downloads since 2017-06-08
/Petter Lilled
Porsche 356 -64
Porsche 997 S2