576

Morbidio skrev:

Sjukt vilket jobb! Härligt att se! ICQ/ag

Lite sjuk är man allt...  ICQ/ab

anders bergh skrev:

fantastiskt som vanligt.. Ska bli intressant att se hur rent och fint allt är efter en tur på en grusväg i lätt regn

Tur i oturen att ja inte har nån grusväg ja behöver åka på så ofta  Default/lol
Blir ju iaf lätt å tvätta av den när den är vaxad överallt, men den är ingen trailerqueen  utan den ska användas  ICQ/af

577

Härglit att höra..

578

I fredags så fick jag tillbaka fälgarna från pulverlacken

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5086_zpsfdss0cv2.jpg

Å lite drygt 2 timmar senare så var ena fälgen nerslipad för att kunna spackla upp en massa ojämnheter, nackdelen med att använda lite rostangripna fälgbanor, nästa gång jag bygger fälgar så skaffar jag nog bättre fälgbanor..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5095_zpseoym6oyw.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5088_zpsgwwpnlff.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5102_zpshvhc97pm.jpg

Även en massa kap å slipmärken som kom till när jag kapade ur centrumet syns tydligt, bara att spackla

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5102_zpshvhc97pm.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5089_zpsijdcekow.jpg

Å efter att ha roat mig med att slipa pulverlack i DRYGA 4 timmar så var de dags att spackla

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5103_zps3ycignjr.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5104_zpszvo9nlxn.jpg

Så nu roar jag mig med att slipa spackel igen....  ICQ/ad


Blev en lackering i pannrummet, lite dammprickar men de får duga  Default/hmm  tror jag...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5118_zpsy0k4gygv.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5119_zpsxas6ovn3.jpg

ClassicVW hade inga gasvajrar på lager som inte var pianotrådar, så jag mailade runt lite å de visade sig att Dalhems hade flertrådiga gasvajrar, fick en lista på vajrar som uppfyllde mina önskemål, den behövde även vara längre för att kunna få de bra med gasrullen så jag beställde en vajer till -64 -67 buss tror jag det var.
Försäkrade mig dock med ett sista mail att de var riktig vajer å ingen pianotråd då de såg ut som pianotråd på bilderna.

Dom lovade att så var fallet, men när jag sen fick paketet så såg vajern ut så här....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5109_zps5yxbzrtz.jpg

Suck.. Mailade å klagade direkt, å han visste inte vad ja fått för vajer då dom tydligen "bara har flertrådiga"...
Men han skickade en annan direkt å den kom idag!
Fick även behålla den felaktiga vajern, så nu fattas bara bussen att montera vajern i....  ICQ/ae

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5110_zps4tia99mr.jpg

Men vad är de här för en klut på vajern? sitter 1 dm ifrån öglan man fäster vid pedalen..
Vad för nytta gör den, kommer den krångla när den blir monterad i en bubbla?
Ska jag slipa bort den innan jag monterar vajern?

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5115_zps327nq5un.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5116_zpsacmrmztn.jpg

579

Tror den där lilla klumpen är till för att vajern inte ska skava mot kanten på röret, så den centrerar vajern i röret. Det var iaf det intrycket jag fick när jag stoppade i min vajer som hade samma utförande. Om den sen gör någon nytta på typ1:a är väl kanske inte riktigt lika säkert  ICQ/ab  Jag fettade in den ordentligt o lät den sitta kvar.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

580

Vet inte om gasvajerröret i plattan fått nån smäll på min bil? men kluten kärvade, resten av vajern gled i fint dock.
Slutade med att jag drog ur vajern å slipade ner den lite grann  ICQ/ab

581

Hämtade hem de "sista" små men välbehövliga grejerna ifrån pulverlacken för några dagar sedan.
Så de var bara att sätta igång å montera direkt

Fästet för bränsletrycksregulatorn

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5131_zpsg89hxlkk.jpg

Monterad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5135_zpsunavykil.jpg

Sopparöret som går ovanför växellådan

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5132_zpsnltlnue9.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5136_zpsp3t67bwh.jpg

Y röret monterat å klart  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5134_zpshgc9wrrs.jpg

För att slippa lossa slangklämmor när jag demonterar förgasarna så beställde jag ett par snabbkopplingar till soppaslangarna på Ebay.
Har samma typ av koppling på hojen å den funkar kanon

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5138_zpszi0vdixn.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5140_zpsjjxaxauu.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5143_zpsmuufyot0.jpg

Var inte så sugen att ha blanka slangklämmor och de brukar inte bli så bra om man lackar dom, men efter att ha googlat runt en massa så kom jag fram till att de här borde kunna funka  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5120_zpscgb4y7pv.jpg

Å så här blir resultatet nästan direkt, blev bäst resultat när jag soda blästrade dom först.
Återstår å se hur dom blir efter att ha varit med ett tag....

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5155_zpsmpsjmtlw.jpg

Lite diskretare än metallblanka klämmor

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5156_zpswribahob.jpg

När jag monterade den nya gasvajern så upptäckte jag att jag gjort en miss under provmonteringen.
Hålet i främre motorplåten för gasvajern är ett typ4 hål å de är 75mm för långt åt vänster för att de ska funka att dra vajern genom fläktkåpan....  Default/hmm 

Där mejseln är ska vajern dras

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5158_zpsyzvyhlun.jpg

Snabbaste å enklaste lösningen blev att skarva gasvajerröret med ett hydraulrör på 55mm, skarvar för att vajern ska slippa nöta i kanten å listen

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5164_zpss5py8t4w.jpg

Röret passade i änden på gasvajerröret, men säkrades med lite krympslang så de sitter fast

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5165_zps4b5pydwj.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5166_zpslebul5ia.jpg

Nu räcker vajern till iaf...  Default/lol

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5161_zpsqsaof8ww.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5182_zpsg1076bnz.jpg

Sidoplåtarna monterade

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5172_zpsfqluxcct.jpg

Listen passar perfekt  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5173_zpsloy8wvil.jpg

Sen bara rullade det på med provmonteringen  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5178_zpskuo69srd.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5179_zpstta6njnm.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5187_zpszditobyg.jpg

Ett bra tag innan mellanplåten ska dit, men jag var tvungen å testa  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5188_zpscwgq9do2.jpg

Nu ska jag till å försöka hitta nåt kopplingsschema på hur ja ska para ihop de här lirarna.. Har ju dragit alla kablar i bilen efter ett schema för likströms generator..

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5189_zps58bkropm.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5190_zpsjhuwvfcl.jpg

582

Det du gör blir så fantastiskt bra:-)

Mvh Mikael

583

X2 ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

584

kan du inte använda såna original skarvkopplingar i plast och trycka fast?

Gammal kärlek rostar aldrig........eller?
Typ1-65           soltakar'n
Typ1-59 ---->57 soltaksobjektet

585

Mycket snygg installation,bra jobbat!
Snabbkopplingen var smart,har du länken till vart du hittade dem,blev sugen på lösningen.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

586

Om du håller regulatorn med jordstiftet neråt så är jag rätt övertygad om att det vänstra stiftet är D+ och det högra är Df. Så var det iaf på min omärkta regulator från Biltema. Kan kolla lite noggrannare ikväll. Du får ju koppla om lite under baksätet också, men det visste du säkert redan  ICQ/ad

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

587

pompejus skrev:

Snabbkopplingen var smart,har du länken till vart du hittade dem,blev sugen på lösningen.. ICQ/ab

Sådana här, kanske?

http://www.ebay.com/itm/Quick-Release-M … mp;vxp=mtr

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

588

Tummen upp för snygga lösningar!

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967

589

Stefan F skrev:
pompejus skrev:

Snabbkopplingen var smart,har du länken till vart du hittade dem,blev sugen på lösningen.. ICQ/ab

Sådana här, kanske?

http://www.ebay.com/itm/Quick-Release-M … mp;vxp=mtr

Tack! ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

590

Kollade på min regulator. D- är det ensamma stiftet (till jord) med D+ till vänster och Df till höger. Kan ju inte ta gift på att alla regulatorer är likadana, men sannolikheten är nog ganska stor  ICQ/ab  Har du hittat något passande kontaktstycke till generatorn?

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

591

Flat four boxer skrev:

Det du gör blir så fantastiskt bra:-)

Mvh Mikael

Johan W skrev:

X2 ICQ/ab


ICQ/ab 
Tackar !!

bahamas skrev:

kan du inte använda såna original skarvkopplingar i plast och trycka fast?

Hmm, nu vet jag inte riktigt vad du menar??

pompejus skrev:

Mycket snygg installation,bra jobbat!
Snabbkopplingen var smart,har du länken till vart du hittade dem,blev sugen på lösningen.. ICQ/ab

Tackar!

Stefan F skrev:
pompejus skrev:

Snabbkopplingen var smart,har du länken till vart du hittade dem,blev sugen på lösningen.. ICQ/ab

Sådana här, kanske?

http://www.ebay.com/itm/Quick-Release-M … mp;vxp=mtr


Precis, den firman köpte jag ifrån. Jag köpte dock 8mm varianten, 2ggr faktiskt då ja hade en rejäl tankevurpa å bara beställde 1 först...  Default/hmm
Om du ska ha för 6mm slang så finns det på Biltema...

kisavw skrev:

Tummen upp för snygga lösningar!


Tackar!!  ICQ/ab

Stefan F skrev:

Om du håller regulatorn med jordstiftet neråt så är jag rätt övertygad om att det vänstra stiftet är D+ och det högra är Df. Så var det iaf på min omärkta regulator från Biltema. Kan kolla lite noggrannare ikväll. Du får ju koppla om lite under baksätet också, men det visste du säkert redan  ICQ/ad

Under baksätet är väl bara på moderna bubblor från -70 talet?
Drog sladdarna efter ett schema för en -54 å då sitter väl laddrelät på generatorn. Jag har iaf dragit alla tåtar bak till motorn..  ICQ/ab

Stefan F skrev:

Kollade på min regulator. D- är det ensamma stiftet (till jord) med D+ till vänster och Df till höger. Kan ju inte ta gift på att alla regulatorer är likadana, men sannolikheten är nog ganska stor  ICQ/ab  Har du hittat något passande kontaktstycke till generatorn?

Tackar, ja de verkar stämma med de jag hittade i går kväll när ja sökte.
Tänkte skippa kontaktstycke å bara använda kabelskor å kabelstrumpa  ICQ/ab

Hur fan ja ska koppla blir ja dock inte klok på, hittade de här, kan de vara rätt för mig?? Total el-oduglighet lider jag dessvärre av...  Default/hmm

Björn J. skrev:

http://img.photobucket.com/albums/v349/sparvagn/generator22_zps164d4d88.png

Här är ett schema för hur det skall se ut. Både för växelströms- och likströmsgenerator.
Har du ingen anslutning som heter 61? Den skall nämligen kopplas till kontrollampan.
Edit, jo det har du, det är den mindre och ensamma flatsiftshanen man kan se på bilden, och om du zoomar in så ser du att det står 61 där.
D- är väl en anslutning som är jordad direkt i generatorns gods?

D= dynamo.
B= batteri.
F= field, fält.
DF= dynamo field, fältspole.

Undrar om inte de där laddreläerna som satt monterade direkt på generatorn var annorlunda dem som satt monterade under baksätet???
Har du rätt laddrelä?

Från denna tråden.. http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=35513

592

Ojojoj... har nog skrivit det förr...men... vilket detaljarbete ! Mycket bra..  ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

593

Så här kopplade jag, med hjälp av en liten stump vanlig (jordad) elkabel:  (ja, jag vet... det ser skitfult ut... därav min fråga om kontaktstycke  ICQ/ae )

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_20160227_122013_zpsfkarbqva.jpg

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_20160227_122731_zpsgmbuzeey.jpg

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_20160227_122751_zpstivj2xij.jpg

Den gröna går till laddningslampan och den bruna (som blev över tidigare) har jag använt till halvljusautomatik. Båda sitter på D+ (halvljuset tänds när generatorn börjar ladda)

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

594

Är inte kontaktstycket bakom H4lampor detsamma?? ICQ/an

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

595 Senaste redigerad av michaelth (2016-02-27 13:19:48)

Konstigt detta med växelströms generatorer.. I min bay buss satt en med endast ett flatstift(hos pompejus nu) dock i bilen en kabel med 3stift till en vid tanken monterat laddnings relä detta fungerade för mig i 22mil..dvs hemresan från gotland.. Nu får jag fixa något nytt då jag ju behöver en maskin i sommar... Då bussen skall tillbaka till ön...   ICQ/ad har en lös växelströmmare med 3  så den får väl känstgöra nu..... Verkar finnas några varianter.....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

596

Växelströmmarna finns i två varianter, med eller utan inbyggd regulator. Utan = 3 stift, Med = 1 stift.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

597

Det är samma kontakstycke och gummi skydd på huvudbromscylindern, som även passar på växelströmsgeneratorn med tre stift. ICQ/ab

Kör 5-växlad 1303 sommartid.

Se mer om hur det hela började?? Kika in på: http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=25153 
...men finns även på: http://www.garaget.org/?car=47983

598

michaelth skrev:

Är inte kontaktstycket bakom H4lampor detsamma?? ICQ/an

Nästan, men en H4-lampas stift hamnar utanför stiften på generatorn. Sen är den nog lite för klumpig för att passa där.

Har en "sommarblå" [original VW-kulör] 1303S -73.
Lite före/efter-bilder finns på Garaget och min projekttråd är här på Boxerville

599

easos skrev:

Ojojoj... har nog skrivit det förr...men... vilket detaljarbete ! Mycket bra..  ICQ/ab

Tackar, kul att flera gillar det å inte bara jag  ICQ/ab

Stefan F skrev:

Så här kopplade jag, med hjälp av en liten stump vanlig (jordad) elkabel:  (ja, jag vet... det ser skitfult ut... därav min fråga om kontaktstycke  ICQ/ae )

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_20160227_122013_zpsfkarbqva.jpg

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_20160227_122731_zpsgmbuzeey.jpg

http://i1097.photobucket.com/albums/g355/swefrix/T4/IMG_20160227_122751_zpstivj2xij.jpg

Den gröna går till laddningslampan och den bruna (som blev över tidigare) har jag använt till halvljusautomatik. Båda sitter på D+ (halvljuset tänds när generatorn börjar ladda)


Tackar! så om jag tyder bilderna rätt, så är det alltså bara att koppla ihop D+ med D+, D- med D- och DF med DF   ICQ/ab
Trodde det skulle vara mycket jävligare å koppla...
Om du tycker det är skitfult, varför gör du inte om det för då...?   Default/lol

michaelth skrev:

Är inte kontaktstycket bakom H4lampor detsamma?? ICQ/an

germanbug skrev:

Det är samma kontakstycke och gummi skydd på huvudbromscylindern, som även passar på växelströmsgeneratorn med tre stift. ICQ/ab

Stefan F skrev:
michaelth skrev:

Är inte kontaktstycket bakom H4lampor detsamma?? ICQ/an

Nästan, men en H4-lampas stift hamnar utanför stiften på generatorn. Sen är den nog lite för klumpig för att passa där.

Tackar för tips å svar, letade efter ett H4 kontaktstycke en stund som jag vet att jag har ligger, men de är på nåt bra ställe tydligen.

Såg nu ikväll att jag inte behöver fortsätta.. Men kanske lär ut å leta efter nån gammal bromscylinder imorgon..

600

Pulverlackade buntbandshållare  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5211_zpsm4sl0e2m.jpg

Diskret å bra...

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5201_zpsdppzfiqn.jpg

Fick göra egna tändkablar för att få dom i rätt längd, köpte en sats som skulle vara till typ4, men de var för korta när de blev en stående fläktkåpa.
Däremot så använde jag tätningsgummibrickorna som hörde dit på de nya tändkablarna

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5209_zps1qqkoo7p.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5202_zpsk06wmtsk.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5217_zpssxvwrz3s.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5222_zpsn2tekuxx.jpg

Å innan jag gjorde färdigt tändkablarna så måste jag få dit oljeslangarna så jag vet var dom hamnar, blev riktigt bra tycker jag  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5205_zpsswgpmykb.jpg

Å så blev de med tändkablarna, bara provmonterade på gamla fördelaren

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5223_zpsta6ga5iv.jpg

Alla slangar på motorn är AN slangar med tygtejp i ändorna så de inte ska fransa upp sig

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5230_zps1iwphfua.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5231_zpsd4xaglvj.jpg

Förknasar slangen färdig  ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5233_zpsz0jfr4b5.jpg

De visade sig att de var samma gäng i förgasaren som det är på AN adaptrarna som Biltema säljer, så det fick bli AN kopplingar på dom  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5235_zpsjvrgguro.jpg

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5237_zps0s283ycr.jpg

Snabbkopplingen på plats

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5236_zpsfsioy83y.jpg

ICQ/ab

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5239_zps04jfba5j.jpg

Tempmätaren monterad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5252_zpsaylfmefj.jpg

Å dekaltrimmad

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5253_zpstbre4fwf.jpg

Å dagen avslutades med ett garagebesök  ICQ/ab  Så här kul är de å provköra farsans bil....  ICQ/af

http://i1287.photobucket.com/albums/a627/vwcar_l2/59an/DSCN5251_zpsoyahtilp.jpg