Hämtade hem de "sista" små men välbehövliga grejerna ifrån pulverlacken för några dagar sedan.
Så de var bara att sätta igång å montera direkt
Fästet för bränsletrycksregulatorn

Monterad

Sopparöret som går ovanför växellådan

Y röret monterat å klart

För att slippa lossa slangklämmor när jag demonterar förgasarna så beställde jag ett par snabbkopplingar till soppaslangarna på Ebay.
Har samma typ av koppling på hojen å den funkar kanon

Var inte så sugen att ha blanka slangklämmor och de brukar inte bli så bra om man lackar dom, men efter att ha googlat runt en massa så kom jag fram till att de här borde kunna funka

Å så här blir resultatet nästan direkt, blev bäst resultat när jag soda blästrade dom först.
Återstår å se hur dom blir efter att ha varit med ett tag....

Lite diskretare än metallblanka klämmor

När jag monterade den nya gasvajern så upptäckte jag att jag gjort en miss under provmonteringen.
Hålet i främre motorplåten för gasvajern är ett typ4 hål å de är 75mm för långt åt vänster för att de ska funka att dra vajern genom fläktkåpan....
Där mejseln är ska vajern dras

Snabbaste å enklaste lösningen blev att skarva gasvajerröret med ett hydraulrör på 55mm, skarvar för att vajern ska slippa nöta i kanten å listen

Röret passade i änden på gasvajerröret, men säkrades med lite krympslang så de sitter fast

Nu räcker vajern till iaf...

Sidoplåtarna monterade

Listen passar perfekt

Sen bara rullade det på med provmonteringen

Ett bra tag innan mellanplåten ska dit, men jag var tvungen å testa

Nu ska jag till å försöka hitta nåt kopplingsschema på hur ja ska para ihop de här lirarna.. Har ju dragit alla kablar i bilen efter ett schema för likströms generator..