201

Blankt och fint! Me like alot!

VW 1500 1963 | Tyvärr såld!
Ghia 1968

202

PeCe skrev:

Blankt och fint! Me like alot!

Tackar och bockar ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

203

Hej kul o se att 58an är på gång,ja fick nämligen just den bilen i början 80 talet av en gammal dam,hon som står på ditt regbevis men ja hämtade ej bilen förrän 2007 o sen hände de just inte mycke, så ska bli kul o följa renoveringen,ja har ett gäng bilder från ja när hämtade den i ladan där den stått sen 70 talet om du vill se ICQ/ab

204

saabluden skrev:

Hej kul o se att 58an är på gång,ja fick nämligen just den bilen i början 80 talet av en gammal dam,hon som står på ditt regbevis men ja hämtade ej bilen förrän 2007 o sen hände de just inte mycke, så ska bli kul o följa renoveringen,ja har ett gäng bilder från ja när hämtade den i ladan där den stått sen 70 talet om du vill se ICQ/ab

Hej vad kul, ja jag fick historien återberättad av Westin då jag köpte den, skulle så klart vara intressant med lite bilder från första gången den hämtades ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

205

Sådär, äntligen ett litet ryck igen ICQ/ab
Dragit färdigt alla bromsrör, ny kopplingsviajer på plats, nya vajrar till gas och värme.
Så är pedalstället färdigt och monterat ICQ/ab
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image.jpg1_zpsuybvjwn6.jpg

På plats!
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image.jpg2_zpsawo2wmcv.jpg

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

206

Stiligt!

Den som somnar med kliande stjärt
Kommer  vakna med orena fingrar

207 Senaste redigerad av vwestin (2015-03-15 22:00:42)

Snyggt!!!

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

208

Vackert !!

209

Man blir tårögd av avund..  Default/smile

210

anders bergh skrev:

Man blir tårögd av avund..  Default/smile

Nu när solen skiner och det går mot sommar så kanske inspirationen kommer smygande ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

211

Bakbromsar på plats ICQ/ab
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/image.jpg1_zpsozyuaogu.jpg

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

212

Visst fan e de kul med nya o rena grejjer ICQ/ab

213

JockeL U-a skrev:

Visst fan e de kul med nya o rena grejjer ICQ/ab

Ja det är ju det ICQ/ab men mest ekonomiskt kanske det är med hela och tillfixade... Äsch vem behöver pengar till nästa liv! Nya och rena ska det vara!

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

214

Det blir fint det där, Micke!

Ghia 1968

215

Men går för långsamt PeCe... Är lite lat tror jag Default/lol

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

216

Har du oxå för skön soffa ICQ/ag
Fick själv veta ikväll att min granne, som jag lånar garage av, ska sälja kåken till sommaren...
Blev mao ännu mera stress o få ihop ovalen. Tänkte junta den där medans ja lackar dörrar, huvar mm. Men får hoppas på en sen inflytt för nya ägaren.
Jobba på Micke, snart hessisch ICQ/ad

217

Du ser ut att ha samma monteringssats som jag köpte till min 58a på min tog hjulbultarna i fjädern och pinnen som håller backen.
Det var med original hjulbultar och originalfälg.
Köpte ett annat märke men fick samma problem med den, pinnarna var för långa.
Ett tips att kolla innan slutmontering av hjulet.ä

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

218

JockeL U-a skrev:

Har du oxå för skön soffa ICQ/ag
Fick själv veta ikväll att min granne, som jag lånar garage av, ska sälja kåken till sommaren...
Blev mao ännu mera stress o få ihop ovalen. Tänkte junta den där medans ja lackar dörrar, huvar mm. Men får hoppas på en sen inflytt för nya ägaren.
Jobba på Micke, snart hessisch ICQ/ad

Då har du bråttom...

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

219

Torpa skrev:

Du ser ut att ha samma monteringssats som jag köpte till min 58a på min tog hjulbultarna i fjädern och pinnen som håller backen.

Tack, bra tips, köpte satsen från Paruzzi, får kolla med orginaldelarna innan slutmontage.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

220

Mikael K skrev:
Torpa skrev:

Tack, bra tips, köpte satsen från Paruzzi, får kolla med orginaldelarna innan slutmontage.

Precis samma problem hade jag med att pinnarna på eftermarknadssatsen var för långa. Bytte till korta och problemet var löst. Mysko...

Ghia 1968

221

Hur går det Mikael K ?

222

anders bergh skrev:

Hur går det Mikael K ?

Ligger lite i träda just nu, varit mycket annat... Bytt jobb, renoverar köket osv ICQ/ae  men när köket är klart så ska det hända lite i garaget enligt planen!

Har ju även köpt en T3 Karmann Gipsy i höstas så den ska få lite vårrustning när det börjar bli lite varmare igen.

Du jobbar på har jag sett, är nog längre än mig nu så jag får skärpa mig ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

223

Aha..  Den får det bli projtråd på hoppas vi.

Mitt chassit är nästan klart.  Bara småpill kvar.  Har påbörjat rostlagning på karossen..  Sen ska de få återförenas.

224

anders bergh skrev:

Aha..  Den får det bli projtråd på hoppas vi.

Mitt chassit är nästan klart.  Bara småpill kvar.  Har påbörjat rostlagning på karossen..  Sen ska de få återförenas.

Det finns en liten tråd under projekt fyrkantsbussar: T3Gipsy

Hur är din kaross, mycket jobb?

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

225

Dags för ett rejält trådlyft!
Inget har hänt med den här skönheten sedan mars 2015 men med 13 åriga sonens hjälp är garaget städat och sorterat så nu är det dags ICQ/ag
Sommar 2019 nu kommer vi ICQ/bq

http://forumbilder.se/H8VGQ/cf3464ff-ed7d-4b2c-b926-2eb2ef87de58.jpeg

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82