Platta och framvagnstomme lämnade på blästring idag, nu vänder det
e
T3 Westfalia -82
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Korallröd 58a
e

X2 
e
Min platta är inne..
Framvagnen ligger jag efter med... måste ut och slipa lite.. sänksatser på väg med posten.. 
Mikael K skrev:Platta och framvagnstomme lämnade på blästring idag, nu vänder det
e
Min platta är inne..
Framvagnen ligger jag efter med... måste ut och slipa lite.. sänksatser på väg med posten..
Renoverings-race 
anders bergh skrev:Mikael K skrev:Platta och framvagnstomme lämnade på blästring idag, nu vänder det
e
Min platta är inne..
Renoverings-race
Nästan på det.. samma förutsättningar... barn.. lite tid i garaget... ungefär samma skick på bilarna.. min 59 ans 58..
Race! Njae, allt har sin tid
de ringde idag och plattan och stommen var klar, snabba ryck! Tyvärr har jag bosatt mig på Tierp Arena för en seriös överdos dragracing fyra dagar på raken så hämtar den på måndag 
Trevligt
Hittade du mycket mer att göra?
Nä den där plattan ser ju ny ut 
Nä förutom de bitar jag bytt så var det bara lite i anslutning till en av mina lagningar
Jag har dock inte hunnit detaljkolla den ännu, men känns bra att den ser så solid ut.
Sådär ja, nu är domkraftsfästena på plats, nytt gaspedalsfäste samt några småhål svetsade, klart för att målas med Por15

Har varit kass i ryggen senaste veckan, har åkt på ett diskbråck
därför har det inte hänt så mycket som jag tänkt... Men ikväll kändes det ok, frugan fick hjälpa mig att vända på plattan annars gick det bra 
Blir nog jätte fint 
Det blir ju nästan för fint
Man skulle ha köpt sig en "riktig" bläster
Lycka är att ha någon som hjälper en att vända på plattan..vardagskärlek.. 
Lycka är att ha någon som hjälper en att vända på plattan..vardagskärlek..

Såja, nu har undersidan fått sig en första strykning av Por15, jag valde den halvmatta och det är därför det ser ut som två olika färger, målade den ena sidan först så den har torkat mer
Väldigt lättarbetad färg! Väldigt lösflytande och lätt att få in i skarvar och springor men när den torkar blir den en slät och fin yta

I morgon vänder vi på steken och fortsätter, behöver dock svetsa dit fästen till batteriet, hade missat det
Sedan ska skarvarna kittas innan en andra strykning.
Vackert! 
Nice.. fick leverans av två liter por15 igår.. ska bli spännande att testa på .
Nice.. fick leverans av två liter por15 igår.. ska bli spännande att testa på .
Har du fått tillbaka plattan från blästring än? Vi får väl försöka inspirera varandra så kanske vi kommer ut på vägarna vilket år som helst 
Nope.. har inte hört något än. Men det kommer när de kommer.
Men det är gött inspirerande att se dig som ligger steget före.
Men det är gött inspirerande att se dig som ligger steget före.
Håller med till fullo på den punkten (gäller även dig Anders), för min del som inte har fått hem -59 sen i augusti i fjol...det kliar ordentligt i fingrarna nu när man ser era framsteg.
anders bergh skrev:Men det är gött inspirerande att se dig som ligger steget före.
Håller med till fullo på den punkten (gäller även dig Anders), för min del som inte har fått hem -59 sen i augusti i fjol...det kliar ordentligt i fingrarna nu när man ser era framsteg.
Bara att sätta igång, kan ju inte låta en så fin årgång stå och samla damm 
Sanning
garaget är barrikaderat med en Golf Gti -84 som är i slutfasen av renovering nu och diverse annat junk. Sen har tiden inte funnits senaste året med husrenovering, heltidsjobb, en 3årig dotter och en 5 månaders pôjk
Men denna månaden ska den hem...PUNKT! 
Boxerville » Projekt » Korallröd 58a
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.