101

Platta och framvagnstomme lämnade på blästring idag, nu vänder det ICQ/ag e

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

102

ICQ/ab

En cigarr kortar livet med 2 minuter
En whisky kortar livet med 4 minuter
En arbetsdag kortar livet med 8 timmar

103

X2  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

104

Mikael K skrev:

Min platta är inne..

Framvagnen ligger jag efter med... måste ut och slipa lite.. sänksatser på väg med posten.. Default/smile

105

anders bergh skrev:
Mikael K skrev:

Min platta är inne..

Framvagnen ligger jag efter med... måste ut och slipa lite.. sänksatser på väg med posten.. Default/smile

Renoverings-race ICQ/ag

106

vwestin skrev:
anders bergh skrev:
Mikael K skrev:

Min platta är inne..

Renoverings-race ICQ/ag

Nästan på det.. samma förutsättningar... barn.. lite tid i garaget... ungefär samma skick på bilarna.. min 59 ans 58..

107

Race! Njae, allt har sin tid ICQ/ab  de ringde idag och plattan och stommen var klar, snabba ryck! Tyvärr har jag bosatt mig på Tierp Arena för en seriös överdos dragracing fyra dagar på raken så hämtar den på måndag ICQ/ae

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

108

Hämtade plattan och framvagnsstomen från blästringen i måndags ICQ/ab

Gick sedan till och och blev sjuk så än har inget hänt men så snart jag är på benen så!
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/imagejpg1_zpsb3981db4.jpg

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

109

Trevligt ICQ/ab
Hittade du mycket mer att göra?

110

Nä den där plattan ser ju ny ut  ICQ/ab

If one does not fail at times, then one has not challenged himself.

Early Bay 71a "Polisbussen",  Bubbla 61a,  Bubbla 62a ratlook R.I.P

111

Nä förutom de bitar jag bytt så var det bara lite i anslutning till en av mina lagningar ICQ/ab
Jag har dock inte hunnit detaljkolla den ännu, men känns bra att den ser så solid ut.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

112

Sådär ja, nu är domkraftsfästena på plats, nytt gaspedalsfäste samt några småhål svetsade, klart för att målas med Por15 ICQ/ag
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/imagejpg1_zps7e882080.jpg

Har varit kass i ryggen senaste veckan, har åkt på ett diskbråck  ICQ/ac  därför har det inte hänt så mycket som jag tänkt...  Men ikväll kändes det ok, frugan fick hjälpa mig att vända på plattan annars gick det bra ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

113

Blir nog jätte fint ICQ/ab

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

114

Det blir ju nästan för fint ICQ/ae
Man skulle ha köpt sig en "riktig" bläster

115

Lycka är att ha någon som hjälper en att vända på plattan..vardagskärlek.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

116

pompejus skrev:

Lycka är att ha någon som hjälper en att vända på plattan..vardagskärlek.. ICQ/ab

ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

117 Senaste redigerad av Mikael K (2014-09-03 20:01:52)

Såja, nu har undersidan fått sig en första strykning av Por15, jag valde den halvmatta och det är därför det ser ut som två olika färger, målade den ena sidan först så den har torkat mer ICQ/ab
Väldigt lättarbetad färg! Väldigt lösflytande och lätt att få in i skarvar och springor men när den torkar blir den en slät och fin yta ICQ/ab
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/imagejpg1_zps4c5bb2f9.jpg
I morgon vänder vi på steken och fortsätter, behöver dock svetsa dit fästen till batteriet, hade missat det Default/hmm
Sedan ska skarvarna kittas innan en andra strykning.

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

118

Vackert! ICQ/ab

Typ 1 -68
Waldburg

119

Nice.. fick leverans av två liter por15 igår.. ska bli spännande att testa på .

120

anders bergh skrev:

Nice.. fick leverans av två liter por15 igår.. ska bli spännande att testa på .

Har du fått tillbaka plattan från blästring än? Vi får väl försöka inspirera varandra så kanske vi kommer ut på vägarna vilket år som helst ICQ/ag

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

121

Å så andra sidan, sparat en bit då för att svetsa lite, hann inte det idag, familjen kallar ICQ/ab
http://i1362.photobucket.com/albums/r685/Mikaelkarlsson38/imagejpg1_zpsc403a990.jpg

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

122

Nope.. har inte hört något än. Men det kommer när de kommer.
Men det är gött inspirerande att se dig som ligger steget före.

123

anders bergh skrev:

Håller med till fullo på den punkten (gäller även dig Anders), för min del som inte har fått hem -59 sen i augusti i fjol...det kliar ordentligt i fingrarna nu när man ser era framsteg.

Typ 1 -68
Waldburg

124

Freiholtz skrev:
anders bergh skrev:

Håller med till fullo på den punkten (gäller även dig Anders), för min del som inte har fått hem -59 sen i augusti i fjol...det kliar ordentligt i fingrarna nu när man ser era framsteg.

Bara att sätta igång, kan ju inte låta en så fin årgång stå och samla damm ICQ/ab

Typ 1 -58 såld
T3 Westfalia -82

125

Sanning  ICQ/ab garaget är barrikaderat med en Golf Gti -84 som är i slutfasen av renovering nu och diverse annat junk. Sen har tiden inte funnits senaste året med husrenovering, heltidsjobb, en 3årig dotter och en 5 månaders pôjk  ICQ/ad

Men denna månaden ska den hem...PUNKT!  ICQ/af

Typ 1 -68
Waldburg