Jag har använt mig av POR15 köpte då av den svenska återförsäljaren. Blev väldigt nöjd mer resultatet, slitstarkt som tusan!
Men jag hade inte kvar den bilen någon längre tid, så vet inte riktigt hur det håller sig i längden.
Men jag tror nog att det är något av dom bästa skydden du kan få tag på!EDIT: Kollade nu på gammal bilder och ser att jag hade lite problem! Den svarta färgen blev flammig efter den torkat. Jag fick en burk Black Coat efter att jag pratat med återförsäljaren, som jag penslade på och sedan var det fint igen
Vet inte hur det kunde bli så?
Ja, nu blev man ju plötsligt fundersam?!
Miche: Ja, ja, jag får väl prova färgen då…

Så var det då till att traska ut i gryningen för att hitta en lämplig metallbit att testa POR 15 på. Och för att Bengt inte ska tro att vi har barmark utanför Ullared ännu så kom denna bild på vår ”gammel-ståva” med. Där i hörnet vid snickarboden/vagnsskjulet står…

…den metallbit jag tänker använda. En bit räls från den smalspåriga järnvägen, kallad ”Pyttebanan”, som en gång gick genom byn Floastad där vi bor idag.

Japp – så här ser rälsstumpen ut i profil
!

Det är vinter och det har varit minusgrader ca 4 månader i sträck, så därför misstänker jag på goda grunder att metallbiten är rätt kall och knappast idealisk att måla på. Alltså lägger jag den på ’upptining’ framför en bygglampa
.

Här är en bild på anledningen till vår tillfälliga trångboddhet. Hondan fick ett rådjur i fronten
. Det stackars djuret avled direkt och bilens plastfront trasades sönder, liksom motorhuv och ena strålkastare. Bilen är 19 år gammal och därför måste vi laga den själva…
Nu får metallen ligga här och värma upp sig någon timma innan jag förbereder den för en behandling med POR 15.
Fortsättning följer…
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

…
!

…

.