vitadex skrev:Har fått ännu ett "Enligt trafikregistret har du en transporter - sälj den till mig" brev.
Såna här brev ger mig två reaktioner:
1. Lite nyfiken, vem är det här?
Samt
2. Samma känsla som att bli kontaktad av en telefonförsäljare dvs. lite lätt irriterad. (Här vaknar även den griniga motorhistoriken i mig)
Så för att gå vidare på den första reaktionen: Vem är Lars Neuffer? Han har adress i Hallanäs Kvarn, Hyltebruk, Femsjö.
svar till 1;
En Volkswagenhandlare/samlare som verkar vara trevlig då man talar med honom.
kommentar till 2;
Metoden med brev till alla som har en avställd bil av visst märke och fabrikat tillämpas av de flesta utländska uppköparna. Ett brev kan man svara på eller ignorera på ett lätt sätt. Eller så blir man lättad av att någon är intresserad av skrotet man har hemma!!
Den andra metoden, som oftast tillämpas av icke-europeiska uppköpare, företrädesvis från Afrika, är jobbigare att råka utför, för den består av ett antal upprepade telefonsamtal från tjatiga och tjattrande typer, av vilka jag råkar ut för ett par samtal i månaden ifrån!
Allt detta beror på att vi bor i ett av de öppnaste landen i världen, där man med några musklick/telefonsamtal eller brev till våra myndigheter kan få tillgång till datalistor över tänkbara objekt/offer i en uppköpskampanj.
Sverige uppfattas av övriga Europa som lite efterblivet då det gäller priser på äldre fordon, och den "obegränsade" tillgången på objekt gör att seriösa och oseriösa uppköpare ständigt gör sina räder mot oss stackare som har avställda fordon häckandes i buskarna. 
Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"