Sen var det dax att isolera ljuddämparen med gullfiber platta.

det tryckes in så mycket som det gick av gullfiber plattan som delades så den fick plats mellan rören
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » VW type 3 Cabriolet bygge 1984-85
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Sen var det dax att isolera ljuddämparen med gullfiber platta.

det tryckes in så mycket som det gick av gullfiber plattan som delades så den fick plats mellan rören
kimboow skrev:bilen rullar väl redan ?
tror den jag såg i emmaboda 2008
![]()
eller är jag helt fel ute ?
Helt rätt den är ute men det kan vara kul att lägga ut lite i taget så alla blir lite mer nyfikna och spännande
Kommer att post lite till om en stund
Jag kollade in den där med.. kul bygge
Nästa steg blir att fixa gavlar

Gavlarna har fått "vänd plåtar" för att bli lite halare
Gavlarna har fått "vänd plåtar" för att bli lite halare
"Halare" ?
Menar du bättre flöde då eller?
Stefan T skrev:Gavlarna har fått "vänd plåtar" för att bli lite halare
"Halare" ?
Menar du bättre flöde då eller?
jepp
Gavlarna svets in

Som alla ser kommer är ut/ingångarna 4 kantiga
Avgasröret ut testas

Andreas(Mats W son) håller det för se ett prov.
Här har collectorn kommit på



Här kan man se systemet från olika vinklar
Ljuddämparen har kommit på för se hur den hamnar och vad för röddragning som behövs
Här har rören tillkommit till ljuddämparen

Här extraktorgrenröret betat och klart

Ljuddämparen har också blivit klar

Nästa post kommer att handla lite om motor bygget.
jäklar va seriöst och snyggt. roligt att se att bilen fortsätter att föräldlas 25 år efter ni satte tänderna i den första gången...
jäklar va seriöst och snyggt. roligt att se att bilen fortsätter att föräldlas 25 år efter ni satte tänderna i den första gången...
Det var kul att någon gillade mitt bygge.
johan_l skrev:jäklar va seriöst och snyggt. roligt att se att bilen fortsätter att föräldlas 25 år efter ni satte tänderna i den första gången...
Det var kul att någon gillade mitt bygge.
Gillar!! det är ju skitfränt

vill inte dissa dig.. och troligen håller din dämpare jättebra!!!
En kompis byggde en 4 kantig ljuddämpare.
den blev som en ljud förstärkare. och sprack i hörnorna.. han gjorde en ny rund den höll
I ditt fall, då den e välgjord och snygg, hoppas jag den håller.. han hade 0.7 mm "rostfritt stål" till sin.. och en 2.2 liter voflo motor..
vanlig issolering tenderar att smulas sönder och blåsas bort.. ofta lindar man gallerväggen med rostfri stål ull sedan en absorbent för att inte den skall blåsas bort.finns i lösvikt som används till hoj ljud dämpare. man gör ena gaveln demonterbar så man kan stoppa om dämparen efterhand den blåses ur..
härmed slut med messersmith inlägget.. hoppas det fungerar precis som du tänk dig !!
vill inte dissa dig.. och troligen håller din dämpare jättebra!!!
En kompis byggde en 4 kantig ljuddämpare.
den blev som en ljud förstärkare. och sprack i hörnorna.. han gjorde en ny rund den höll
I ditt fall, då den e välgjord och snygg, hoppas jag den håller.. han hade 0.7 mm "rostfritt stål" till sin.. och en 2.2 liter voflo motor..
vanlig issolering tenderar att smulas sönder och blåsas bort.. ofta lindar man gallerväggen med rostfri stål ull sedan en absorbent för att inte den skall blåsas bort.finns i lösvikt som används till hoj ljud dämpare. man gör ena gaveln demonterbar så man kan stoppa om dämparen efterhand den blåses ur..härmed slut med messersmith inlägget.. hoppas det fungerar precis som du tänk dig !!
Enda stället det var problem var att den sprack vid svetsen vis infästningen av utlopps röret.
Detta avhjälptes med att svetsa ett stag mellan inloppsröret och utloppsröret.
Dax för motorn
Tyvärr har jag inte bilder på alla moment i bygget av motorn.

Topparna har portas och fått nya ventiler i storleken 42/36 istället för original 41/34.
Dom är rejält portade i avgaskanalerna och har fått 8 mm styrningar istället för original 9mm
Riktigt fränt bygge som är kul att läsa om. Keep it up! 
Mer om motor bygget
Jag hade skaffat en godis till den

Motorn blir nu lite större från original 93x66 till 96x78
Den har fått en strokervev och ny cylindrar med 96 mm borr kolvarna är smida JE med kolvbulten väldigt högt stakarna är h-stakar typ 1 5.4".
forts följer
Den har fått en ny kam en web 494 med 280 graders duration och mindre bascirkel

Ytterligare en bild från från i hopsättningen
Jag var tvungen att slipa lite i toppen av blocket för att få frigång för stakarna.
Det kommer mera
Jag skaffade ett nytt svänghjul från en wbx med 228mm koppling
Jag lättade det lite lagom 1 kg eller något i den stilen i ytterkanten.

en bild på mej medans jag jobbar med motorn.
Skaffade weber 44 idf med insug till motorn
Dom kapade av lite så att förgasarna ej skulle slå i kanten till motorluckan
Dom fick också portning

Nu börjar det bli dax för kåporna
Nu börjar jag med kåporna

Här har avgassystemet och en dal av kåporna kommit på typ 4:an
vad har du doppat avgassystemet i? eller är det lackat?
Fränt bygge
vad har du doppat avgassystemet i? eller är det lackat?
Fränt bygge
Det är betat rostfritt ( betbadet består av bland annat salpetersyra och fluorvätesyra)

Nu börjar jag med kåporna
Här har avgassystemet och en dal av kåporna kommit på typ 4:an
Nu blev jag besviken.. har följt tråden med spänning så upptäcker jag att du inte lackar kåporna ROSA... Jag hade ju sett fram emot en frän rosa motor.. 
Nu blev jag besviken.. har följt tråden med spänning så upptäcker jag att du inte lackar kåporna ROSA... Jag hade ju sett fram emot en frän rosa motor..
Ja, vad hade man inte gjort om detta var på 80-talet...
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » VW type 3 Cabriolet bygge 1984-85
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.