851

Fidde skrev:

Trevligt att du kom på besök, den mystiska kepsen var ingen modifierad gubbkeps, det var en svetsmössa
från svetscenter ICQ/ad  man ser lite retard ut i dom där men dom är bra. Klart du ska titta ner igen ICQ/ab

Oki oki.. svetmössa då ICQ/ag
Japp lär ta mig en snok sen igen ICQ/ab

easos jovisst.. men kalla mig gärna Andy ICQ/ab

852

jaha..så ägaren fick äntligen tummen ur då ?..den hade visst stått där en hel del år efter att den börjat svetsas upp ?..har för mig att det var farsan till drifting-killen som svetsat upp den o sen blev det några oklarheter med ägaren o blev stående kvar där ?..har en kompis som är en stor alfa-fantast o han var lite intresserad tidigare iaf..ska höra med honom o återkommer i ärendet isf..

S

Fidde skrev:
notch63 skrev:

Står den vita Alfa Spider cabben kvar där nere i garaget ?..var o köpte ett B23 block o vev av en kille som körde drifting med en 740 för ett par år sen o såg då även en del godbitar i form av Vw´s där nere..

S

easos skrev:

Ieftermiddags så var jag ner till Chick-garaget för första gången....
Fidde ringde & sa att han skulle va nere i garaget idag & det passade ju bra att åka in till Gävle för att ta en snok
då jag ändå var in till Sandvikenpå möte.
Så jag letade mig in till "stan" & hittade fram till Hotell Boulogne ganska omgående.
Garageporten öppen så det var bara kanlla ner... kollade runt & såg en port stå öppen nere i garaget & där satt Herrman i sin fulla prakt hejade med ett stort leende ICQ/ab
Babblade lite snabbt & pekade på porten rakt över garaget... där är "vårt" garage sa han..
Jag stapplade dit & möttes av en mycket trevlig syn.. där stod det massor av trevliga vw projekt..
Bland alla bubblor & bussar såg jag någon nisse med en blå möjligtvis svart gubbkeps med avkapad skärm -Hallå sa jag..
Tjena ! Sa Fidde med ett lika brett leende som Herrman  ICQ/ag
Var ett väldigt trevligt bemötande & blev lite snabbsnack om alla projekt som fanns där & en lite rundtur i de andra garagen nere i Chick.
Babblade en del om Fiddes Desert fox & kikade på den.. mycket roligt !
Otroligt att man får plats med så många bilar på samma ställe & så roliga projekt, imponerande lär jag säga !

Måste åka ner mer & kika runt & babbla lite..  ICQ/ab

Nej ägaren var och hämtade den för ca ett år sedan, om du är intresserad kan jag nog fixa numret till
killen som äger den, han kommer nog aldrig att göra den klar.

853

Träffade en före detta grävmaskinist som berättade att han hade köpt en -51 porsche 1964 och kört nåt år sedan ställt den bredvid föräldrarnas garage.
150kr kostade den och killen som hade den tidgare tävlingskörde med den.
Efter nåt år var farsan less på bilen o sa att den måste bort för han skulle bygga ut garaget,så de tog och grävde ett stort hål och puttade i bilen. ICQ/an
Jag hörde inte vinjetten till dolda kamrean men såg nog ett objektiv  ICQ/ad
Fick ett par tips om -50tals bubblor,så vi får se sanningshalten på dom först.

854

Oj, spännande. Bilen har förmodligen inte klarat sig, men det kan ju sitta en hel del värdefulla delar på den.

Men det känns ju lite väl att riva ett garage för att komma åt den. Speciellt om man inte vet om det är en mytoman....

855

Porschemannen sa att blivit uppringd av någon som frågade om bilen eftersom han ägde två porschar ,en med numret över och den andra med numret lägre än hans bil ICQ/ae
"Du har ju grävt ner 100 000 i backen!" Ja,det spelar ingen roll om det är 200 000 om garaget rasar menade han då.
Lite sugen var han ändå på att gräva,men inte för porschen skull utan för nån annan bil som också följt med i gropen!
Ska peppa gubben till våren,men som sagt ska kolla de andra tipsen på sanningshalten först. ICQ/ad

856 Senaste redigerad av 25hpman (2012-01-08 20:48:28)

Idag har jag besökt lite diverse splitbussar i garage o kojor. Det skruvas mycket vid sidan om BV...långt ifrån alla hänger här.  ICQ/af

Här har vi en polares skåp, under förädling. Efter besöket hos honom drog vi någon mil bort för att kolla in en -64:a buss o en -65:a buss som just nu blir kraftigt rostlagade. (-64an i alla fall)

http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/111016-072-1.jpg
http://i277.photobucket.com/albums/kk49/25hpman/111016-073.jpg

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

857

Så du har varit hos kotten och conny idag. kommer bli trevliga bilar när dom e klara ICQ/ag

www.Bugmeet.se

the lower to the ground the closer to hell, thats where were all goin anyway.

858

Idag har jag varit på "inköpsresa" igen. Började med en tur i skogen ( Steffo har bildbevis), hann precis därifrån innan ägaren dök upp i skogen. Jag var o andra sidan bara ute o gick, det har jag för mej är tillåtet på annans mark (ej tomt).
Sen blev det ett besök hos en inflyttad tysk gubbe med en -68:a bubbla...lite snack o sen in i grannens garage för att kolla in vad han dragit hem...en Farmall traktor från 1927. Jag kan inte traktorer, men jag troooor att den är RARE.
Sist avrundades dagen i veterandels-varuhuset i Ilnestorp. Lite godbitar dök upp även denna gång...lite megagammalt ghia-skrot, nåt till 356 o sen det mesta till splitbuss o typ 3. Inte så tokigt alls.

859

Det verkar ha varit en givande runda ICQ/ab
megagammalt ghia-skrot? Är det nått jag kan ha nytta av? Jag har ju en gammal skrotghia ICQ/ab
Vad hittade du till splitbuss?

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

860

Nej du, det var till betydligt äldre bilar än din skrot-ghia. Hela mars -56.
En hastighetsmätare (med den för ghia korrekta nålen  ICQ/ad ) en uppsättning solskydd med innerspegel o ett blinkersglas i äkta glas.

Blinkersspakar till buss, hjulcylindrar, innerbelysningsvred...kommer inte ihåg mer. O ett asgammalt ytterhandtag till en 356. Pre A tror jag...ska genast förkovra mej.  ICQ/ab

861

Sa upp mig från ett 9 vec gammalt jobb.
Dags för nya äventyr... Full fart framåt------------------- >
ICQ/ag  ICQ/ag  ICQ/ag

862

Tog en biltur för att kolla på en pickup idag... slutar med att vi tar i hand på att jag ska ta hem en EH och en DH ICQ/ag Latebayár så klart, annars hade man ju varit miljonär.

Bubbla -62
Buss -60

863

SakLetare skrev:

Tog en biltur för att kolla på en pickup idag... slutar med att vi tar i hand på att jag ska ta hem en EH och en DH ICQ/ag Latebayár så klart, annars hade man ju varit miljonär.

Svin! ICQ/ad

Typ 2 -71 Buss                 Typ 3 -61 Notchback               
Typ 2 -72 Dubbelhytt                             
Typ 2 -64 Enkelhytt                   
Typ 3 -68 Variant

864

En mycket vacker begravningsceremoni för en god vän, ett underbart bollplank, en mästare på att lyssna, förstå, reflektera och guida... vår f. d. turnéledare och överlag en helt fantastisk person som alltid satte alla utom sig själv i första rummet. Vackra ord, fin musik och trots allt det mörka och tunga en riktigt vacker dag - härliga minnen som aldrig kommer suddas ut. R.I.P. Tobbe - jag kommer alltid att minnas dig.

"Daddy Cool"

865

Jiiisper skrev:
SakLetare skrev:

Svin! ICQ/ad

Fattigt svin Default/smile inga gratis grejer direkt. Men ack så nära dej...  ICQ/ag

Bubbla -62
Buss -60

866

Leta upp bilbatterier i mina bilar och ställa på laddning inför våren ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad  ICQ/ad
Börjar bli dags för det.

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!

867

Varit på marknad i Göteborg idag. Några fynd fast att moppar, "antikviteter" o Volvo dominerar.

868

funderar fortfarande på vad jag skall köpa för gårdagens Jokervinst och även en vinst på Lotto ICQ/ad

869

Ny lott?

870

Jag köpte en gammal moped idag.
En crescent 1262 ICQ/ab Björn Borg moped, en sån måste man ju ha...

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

871

Fick dödsdommen på bruksbilen idag.. 3st A4 sidor fullkletade med punkter som BÖR åtgärdas..
Dags att titta efter en ny bil kanske.. ICQ/ad
Om nån behöver en Skoda Ocktavia TDI som reservdelsbil så är det bara att hojta till så löser vi detta.. ICQ/ag

872

Uppsagd pga arbetsbrist i dag Default/hmm Jaja mer tid över till folkvagnar ICQ/ad Men mindre än halva inkomsten ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

873

Johan W skrev:

Uppsagd pga arbetsbrist i dag Default/hmm Jaja mer tid över till folkvagnar ICQ/ad Men mindre än halva inkomsten ICQ/ad

beklagar.. men Tid är ju pengar så ... se dig som vw rik ett tag

874

Johan W skrev:

Välkommen i klubben!

875

Bilen startar inte. CHECK!
16 grader inne. CHECK!
Vattnet fruset. CHECK!

You should want it to be hard, then no one can replicate what You did create!