1

Startar en ny tråd där man dela med sig av vardagens små händelser som värda att berätta, men inte stora nog för en egen tråd.

Jag börjar då med att berätta att jag varit i Kungsbacka idag för att hämta mitt senaste Tradera-fynd.
En silvrig 5 dörrars Golf -93.
Modigt valde jag att konsultera SJ för att transportera mig upp dit.
ENDAST en dryg timme efter utsatt avgångstid lämnade tåget perrongen. SJ är fan det sämsta som finns.

Nåväl, kan summera det med att den gick klart bättre än väntat, men lite mer rost än väntat.
Den står på lyften och första granskningen är gjord. Tvåan på avgassystemet visade sig vara en dålig flexbit.
Den får en ny termostat med märkte jag. (usch)
Morgondagen räddad.  ICQ/ab

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

2

Slog i huvudet i dörren till femtioåttan idag med rinnande blod som resultat..

3

Inte dagens, men väl gårdagens händelse.

Vart och ombesiktiga "tradera-golfen".
Stod på tomgång och väntade en halv evighet på att det skulle bli min tur.
Lyssnade lite på radion och läste i Metro.
När det väl blir min tur så körde jag in, stängde av motorn och snackar lite skit med besiktnings-lakejen.
Jag är ju där rätt frekvent så det blir ju att man babblar lite skit.
När han ska starta den säger det bara klick. Inte ett liv i batteriet, som dessutom var sprillans nytt.
Ombesiktningen var på avgaset så lite tomgångskörning är ju att föredra.
Fram med batterilådan och starta monstret. Tätt och bra.
Kör iväg till avgastestaren, som av någon märklig anledning är utomhus. Väl där lyckas han få stopp på den, vilket resulterade i att jag fick knalla och hämta startlådan. Startar och mäter tomgång. Ser bra ut. Förhöjd tomgång. Inte bra.
Märkligt. Till sist kommer jag fram till att det beror säkert på strömmen och kopplar på lådan igen och ljuset släcktes.
Perfekt.
Lyckas linka till Ljudbyggaren utan att den dog. På med stora laddaren och laddregulatorn kontrollerades.
Lite puts på kolen och kontroll av fjädringen så gick det så grant igen så.

Men hur sjukt typiskt var det nu då att det skulle ske när man var inne i besiktningshallen?  ICQ/af

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

4

Och jag sa upp mig från mitt jobb. New times, new lines!

"Daddy Cool"

5

Och jag gick hem efter sista dagen på gamla jobbet!

Luft fryser inte, luft kokar inte..

6

goopher skrev:

No shit!? Vad ska du syssla med nu då?

Är en skäggig skåning som emigrerade till Dalarna för 14 år sedan.
*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns ICQ/ab
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

7

Dagens händelse hittills är att jag vaknade med nackspärr.
Bajs.  ICQ/am

8

Kalle skrev:
goopher skrev:

No shit!? Vad ska du syssla med nu då?

Tja, det verkar finnas ett forum att ta hand om ICQ/ab

"Daddy Cool"

9

Jag har precis sagt adjö till Volkswagen transportbilar som har haft konferens på mitt jobb i fyra dagar för att presentera en ny pickup som heter Amarok. Jag har haft mycket bra kontakt med de ansvariga och självklart så kom mitt intresse på tal så nu så har de lovat att skicka ner lite prylar till mig.   ICQ/ag

1966 Splittpickup "VWerner"
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=192

Medlem i Halmstad Luftkühlers

10

Idag har jag sålt frugans gamla bil...no shit Sherlock så många kamelryttare det finns som vill blåsa en. När annonsen legat ute i 2 timmar ringer förste helsvensk...ja då var den såld sen länge.
Det blev nästan repris på Vallentine-massakern när invandrarna invaderade gårdsplanen. Då ville inte biljäveln starta...med lite startkablar o hjärtmassage gick den tuffande igång.
De har ju inställningen att aldrig någonsin betala begärt pris, men med flera stycken, gick det ju inte att pruta  ICQ/ae ...förste man fick ta den till utsatt pris, medan att resten vässade knivarna.

Har mycket NOS-delar. Söker du nåt? Fråga på, men ha gärna reservdelsnumret redo...

Westfalia for ever. Jag är en Westfalia Anhänger.

11

svärfar besiktigade sin gammla vattenbuffel igår (snaab 9000).. fick en anmärkning, en rostig fjäder tallrik.. idag kör han in till tätorten ..2 km..  ringer mig kl 1603 det sa krask.. vad göra..
hyrde släp och drog hem liket.. så i morgon får man skruva fjäderben..
iofs sitter det bara med 5 bult och ett ersättningsben får hämtas på skroten 15 km bort....men suck  e tvungen att rulla undan min ena platta från den garage plattsen .. det är tyypiskt.. tänkte frun jobbar hela helgen dååå dååå kan jag skruva..
iofs är svärfar en jätte hyvens grabb(gubbe) men det e roligare att skrufa luft vw ..
tur jag slutar kl 1300 på fredagar och skroten är nära.. inga folkor blev skadade  ICQ/ab

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

12

Hemma igen efter servicemöte i Sollentuna. 5 arbetsdagar kvar, sen förhoppningsvis mer fritid.

vw typ 1 1951,  vw typ 1 Guld Tian 1963
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
Porsche 914 1970.

13

harved skrev:

Jag har precis sagt adjö till Volkswagen transportbilar som har haft konferens på mitt jobb i fyra dagar för att presentera en ny pickup som heter Amarok. Jag har haft mycket bra kontakt med de ansvariga och självklart så kom mitt intresse på tal så nu så har de lovat att skicka ner lite prylar till mig.   ICQ/ag

Jag fick en liten Amarok ristad i en glaskub, i ett fint etui i somras. Min vw-kontakt hade varit nere i österrike på nån världslandsering ICQ/ab
Det är en trevlig bil(den riktiga, min är inte så trevlig)

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

14

Svettig kväll, först ett spinningpass o sen ett coreboxerpass, kommer å kännas gött i morron........ Default/yikes

15

kisavw skrev:

Hemma igen efter servicemöte i Sollentuna. 5 arbetsdagar kvar, sen förhoppningsvis mer fritid.

då hade du ju kunat hiva av mina fälgar på vägen Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

16

Johan W skrev:
kisavw skrev:

då hade du ju kunat hiva av mina fälgar på vägen Default/hmm

Öhhh vad missar jag nu? Default/hmm

Porsche 914 1970.

17

Default/hmm 4st 16tumare med fyrkantiga hål armystyle?

18

Johan W skrev:

Default/hmm 4st 16tumare med fyrkantiga hål armystyle?

F......N
Ja jag skulle ju skickat dom . Nu känner jag mig dum ju. ICQ/ad

Porsche 914 1970.

19

ingen brådis bilen är ju inte klar än ICQ/ad

20

Johan W skrev:

ingen brådis bilen är ju inte klar än ICQ/ad

Nej förvisso inte. Men det kunde vara gott att avslutat dealen.
Dom finns ju packade här hemma.
Det har ju kim gjort.

Porsche 914 1970.

21

Jag har just lärt mig en sak: Släpp aldrig upp en kattunge i knät om du sitter vid din dator Default/yikes . Min lille vän hoppade plötsligt upp på tangentbordet och vips hade tangentbordet ändrats till amerikansk standard utan å, ä, ö o.s.v. ICQ/am Jag fick börja surfa för att hitta en lösning - oerhört frustrerande vill jag lova ICQ/ad

Jag tänkte därför passa på att tipsa hur ni går tillväga om samma sak skulle råka inträffa för er:

Tryck "Alt" + vänster "Shift". På så sätt kan man enkelt växla mellan svensk och engelsk standard på tangentbordet ICQ/ad

.·´¯`·.¸. , . .·´¯`·..><((((º>¸
, . .·´¯`·..
><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

22

Mats W skrev:

Jag har just lärt mig en sak: Släpp aldrig upp en kattunge i knät om du sitter vid din dator Default/yikes . Min lille vän hoppade plötsligt upp på tangentbordet och vips hade tangentbordet ändrats till amerikansk standard utan å, ä, ö o.s.v. ICQ/am Jag fick börja surfa för att hitta en lösning - oerhört frustrerande vill jag lova ICQ/ad

Jag tänkte därför passa på att tipsa hur ni går tillväga om samma sak skulle råka inträffa för er:

Tryck "Alt" + vänster "Shift". På så sätt kan man enkelt växla mellan svensk och engelsk standard på tangentbordet ICQ/ad

Höjdare!  Default/lol Katter rules!

"Daddy Cool"

23

Har bes vinter bilen idag polo gti

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

24

Idag tog jag reda på att jag klarar av att åla mig in genom ovalens oval med både tjockjacka, thermobyxor och Powerstövlar på ICQ/ab

25

Michos Miche skrev:

Idag tog jag reda på att jag klarar av att åla mig in genom ovalens oval med både tjockjacka, thermobyxor och Powerstövlar på ICQ/ab

Haha. Grattis.
Tvivlar enormt på att jag skulle klarat det.  ICQ/ag