Sådär ja! då står pärlan i garaget hemma i Ullared efer en mycket lyckad helg!
Jag och Göran körde upp till Sala tidigt lördag morgon. Nästan framme i Sala står det plötsligt någon tjomme i en vw buss och vevar för fullt med sökarlyktan på taket, bara att svänga av och köra efter. Efter en liten stund närmar vi oss en gård där vi direkt ser att vi kommit rätt! Hela gården full med vw i alla dess former! Väl där blir det rundvisning och både jag och Göran blir övertalade om att en 16 tums syncro enkelhytt är den nya drömmen! Efter detta kör vi upp till en annan tjomme i Sala som råkar ha en alldeles förträfflig 59a stående som vi lägger på nya dubbdäck på och lastar upp på trailern. Sedan blir det ytterligare någon timmes vw tjöt innan vi är för hungriga och kör ner till hotellet i västerås. In på första bästa mcdonk o käka sig mätt bara för att en kvart senare komma in på hotellet och få reda på att kvällsbuffen fortfarande är öppen, bara att fylla upp igen och sedan ner på bishops för ett par finöl. sen sov man gött efter den dagen!
På söndagen blir det upp till Sala igen för att hämta släpet och snacka lite mer vw. Sedan kommer frågan: har ni åkt barndoor buss grabbar? nää.... vadå.... fem minuter senare är vi ute o glider i 51an i ett soligt sala! Fan vad grymt:)
Sedan rullar vi söderut igen. knappt kommna till Västerås svänger en ny tjomme upp framför oss i en vw och drar igång saftblandaren på taket. Bara att följa efter igen för att lasta bubblan full med bussfälgar.. såna där med ankfötter på skulle visst vara nåt extrar bra:)
Sen hem och lasta av bilen i Ullared och vidare mot Halmstad. Väl hemma halv 10 på kvällen håller inte bruden alls med om att det är dags att uppdatera boxerville... jaja... får väl bli idag istället:)
Lastad och klar. kallt o jävligt dom har det där i norrland;)

Ja vad är det då för nåt jag släpat hem?
Arne heter den i alla fall för det står det ju på namnskylten!

Sparat att öppna sista luckan tills vi kom hem... spännande.. jo men ser ju helt ok ut!

Lite torrkörning får det bli i alla fall:)

Vw sjukan steg 2 uppnådd!

Får dra dit till helgen igen och gå igenom och inventera lite nogrannare vad det är man köpt men hittils är jag mycket nöjd och har gott hopp om att åka 59 till våren:) Tack för en underbar helg alla inblandade vw vänner!