Givetvis får vi gänga om hålet för säkerhets skull (även här är det fråga om fingänga)!
Vi är noga med att lossa enbart på de yttre splinesen när vi demonterar svärden. Vi var inte så noga med det förra sommaren när vi sänkte vår Fastback med påföljd att den har betänklig slagsida
…

Nu är det dags att plocka fram en bra sänkningstabell. Dessutom på svenska så att man kan begripa vad det står
!

Vi upptäcker att det är svårt att märka ut originalläget så vi väljer att mäta från golvet istället. Och med hjälp av tabellen ovan så kan vi konstatera att höjden vi väljer (170mm ner golvet) är en sänkning med ca 120mm – vilket motsvarar 2 hack på de yttre splinsen
!
Eftersom vi inte sänker ”mer” än två hack yttersida så räknar vi med att bilen ändå inte slår i övre genomslagsklacken vid belastning och att vi därför inte behöver kapa ur svärdet i överkant.
Idag har jag också varit på Dalhems och handlat lite grejer så att vi snart kan färdigställa bottenplattan
. Fråga: Jag fick ju tips här i tråden att det vore lämpligt att ta bort den svarta färgen på den golvhalvan som blivit bytt - vad kan vara en lämplig metod?
, . .·´¯`·.. ><((((º>`·.¸¸.·´¯`·.¸.·´¯`·...¸><((((º>

. Länkpinnen mäter 70mm…

? Jag trodde att det är ”One year fits all” när det gällde den detaljen!?