posta dina t3 bilder!

orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » dagens T3(T25) bild!
Du måste logga in eller registrera för att svara
posta dina t3 bilder!

på g till årets sista race 
Mitt senaste inköp, .89:a
Var de här fälgarna tillval, ni som kan?
Och förresten, min motor är på 95 hk.
Är den mer eller mindre tålig jämfört med 112:an?
Mitt senaste inköp, .89:a
Var de här fälgarna tillval, ni som kan?
Japp.
Och nån som vet nåt om motortypen?
95 hästaren är en 112a med lägre kompression och katalysator, enkelt uttryckt!
95-hästaren har en mer komplicerad styrning av insprutning med mera.
Om en 95hk börjar krångla, så har man häcken full att reda ut de olika komponenternas inbördes förhållanden (dvs då man felsöker).
Tyvärr så är inte någon T3 version i Sverige datoriserad beträffande felsökning...
95hästaren är törstigare än en 112, men den nöjer sig med blyfri 95. 112 måste få 98 oktan mä bly!!
Jaha, föregående ägare har fyllt serviceboken någorlunda iaf.
Får hoppas den håller! Den har gått 15k mil så enligt boxervilles experter smäller den när som helst 
Tack kdf förresten för info 
Att den drar soppa har inte passerat en obemärkt 
112 måste få 98 oktan mä bly!!
Om t.ex. "en kompis" skulle ha kört säg 500 mil på 95-oktan utan blyersättning de senaste månaderna, och tänker sig att köra 500 mil till eller så närmsta tiden... vad tror expertisen kan hända då? 
Är också och kollar på en 95 hästare, motorn som är i nu tillfälligt har gått runt 20k den andra som gick varm är på dryga 15 pga remmen gick av och drog av lite slangar. Är motorerna verkligen så känsliga? Vad behöver jag fix för att slippa detta i motorn som ska i efter renovering?:)
KdF Kundendienst-Berater skrev:112 måste få 98 oktan mä bly!!
Om t.ex. "en kompis" skulle ha kört säg 500 mil på 95-oktan utan blyersättning de senaste månaderna, och tänker sig att köra 500 mil till eller så närmsta tiden... vad tror expertisen kan hända då?
"Kompisen" ligger jäkligt brunt till...
Fast jag tror inte att 1000 mil är SÅÅÅ skadligt, men man måste respektera tillverkarnas rekommendationer, de är inte påhittade på kül..
Är också och kollar på en 95 hästare, motorn som är i nu tillfälligt har gått runt 20k den andra som gick varm är på dryga 15 pga remmen gick av och drog av lite slangar. Är motorerna verkligen så känsliga? Vad behöver jag fix för att slippa detta i motorn som ska i efter renovering?:)
Betänk att kylaren sitter 5 meter från motorn, typ!!
Kylsystemet innehåller typ 17 liter kylvätska (som en stor lastbil...) men det är lång väg att vandra för lite kallare vatten då detta är påkallat av termostaten och andra kravställare..
robbanonline skrev:KdF Kundendienst-Berater skrev:112 måste få 98 oktan mä bly!!
"Kompisen" ligger jäkligt brunt till...
Fast jag tror inte att 1000 mil är SÅÅÅ skadligt, men man måste respektera tillverkarnas rekommendationer, de är inte påhittade på kül..
Med goda vänner insyltade i oljebolagens påkostade kemilab, kan jag lugnt påstå att en DJ lär skotta på bra många mil på 95-oktan utan den minsta blyersättning. Och skulle den rasa så är soppan inte anledningen.
Kristian skrev:Är också och kollar på en 95 hästare, motorn som är i nu tillfälligt har gått runt 20k den andra som gick varm är på dryga 15 pga remmen gick av och drog av lite slangar. Är motorerna verkligen så känsliga? Vad behöver jag fix för att slippa detta i motorn som ska i efter renovering?:)
Betänk att kylaren sitter 5 meter från motorn, typ!!
Kylsystemet innehåller typ 17 liter kylvätska (som en stor lastbil...) men det är lång väg att vandra för lite kallare vatten då detta är påkallat av termostaten och andra kravställare..
Okej, men nu vet ju inte jag riktigt hur detta ser ut med alla dessa slangar och skit, men någon måste väll byggt om det som att sätta en litet för kyl innan eller helt enkelt flyttat kylet bak eller något? några sidor som ni kan länka? Vill ju inte åka runt i en bil som jag rent sagt inte kan lita på egentligen! 
Denna står på en åker ca 1km från vårt garage 
Har stått där i nån månad nu. Den hade helt kapell innan stormen kom 

Inte mycket att visa kanske 

Denna står på en åker ca 1km från vårt garage
Har stått där i nån månad nu. Den hade helt kapell innan stormen komInte mycket att visa kanske
at least theres a boxer...
När ni ändå är igång med campingbussar.
Här har ni årets julklapp en Multivan LLE
Finns dom i BLUESTAR oxå??
Nu vart du sugen men det är väl bara att byta ut dom röda lego bitarna till blåa.
Tyvärr går den ej att beställa från LEGO längre pga att en del bita som ingår har utgått och nej min är inte till salu.
Dags att visa upp min pärla.

Vad man kan få plats på flaket

Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » T3 (T25), "fyrkantsbussar" » dagens T3(T25) bild!
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.