1

posta dina t3 bilder!


http://farm7.static.flickr.com/6184/6132210457_82c34f1461_b.jpg

Nils, umeå


orange transporter DH syncro -86
vit transporter EH -86 reservdelsbil

2

http://farm6.static.flickr.com/5145/5581064831_12065f3672_z.jpg

3

http://i220.photobucket.com/albums/dd161/brattbacken9/201107281084.jpg

"Pimped by Nature"

4

på g till årets sista race ICQ/af

Post's attachments

vitabuss 002.jpg, 720.92 kb, 1920 x 1080
vitabuss 002.jpg 720.92 kb, 243 downloads since 2011-09-18 

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

5 Senaste redigerad av lowang (2011-10-18 23:04:08)

Mitt senaste inköp, .89:a
Var de här fälgarna tillval, ni som kan?
http://img831.imageshack.us/img831/9159/pickupi.jpg

Och förresten, min motor är på 95 hk.
Är den mer eller mindre tålig jämfört med 112:an?

Ät gul snö, det kan vara öl.

6

lowang skrev:

Mitt senaste inköp, .89:a
Var de här fälgarna tillval, ni som kan?

Japp.

7

Och nån som vet nåt om motortypen?

Ät gul snö, det kan vara öl.

8

95 hästaren är en 112a med lägre kompression och katalysator, enkelt uttryckt!
95-hästaren har en mer komplicerad styrning av insprutning med mera.
Om en 95hk börjar krångla, så har man häcken full att reda ut de olika komponenternas inbördes förhållanden (dvs då man felsöker).
Tyvärr så är inte någon T3 version i Sverige datoriserad beträffande felsökning...

95hästaren är törstigare än en 112, men den nöjer sig med blyfri 95. 112 måste få 98 oktan mä bly!!

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

9 Senaste redigerad av lowang (2011-10-19 20:35:57)

Jaha, föregående ägare har fyllt serviceboken någorlunda iaf.
Får hoppas den håller! Den har gått 15k mil så enligt boxervilles experter smäller den när som helst ICQ/ab
Tack kdf förresten för info ICQ/ab
Att den drar soppa har inte passerat en obemärkt ICQ/ab

Ät gul snö, det kan vara öl.

10

KdF Kundendienst-Berater skrev:

  112 måste få 98 oktan mä bly!!

Om t.ex. "en kompis" skulle ha kört säg 500 mil på 95-oktan utan blyersättning de senaste månaderna, och tänker sig att köra 500 mil till eller så närmsta tiden... vad tror expertisen kan hända då?  ICQ/ae

Buss -75  |  Westfalia Pickup -70  |  Enkelhytt -88

11

Är också och kollar på en 95 hästare, motorn som är i nu tillfälligt har gått runt 20k den andra som gick varm är på dryga 15 pga remmen gick av och drog av lite slangar. Är motorerna verkligen så känsliga? Vad behöver jag fix för att slippa detta i motorn som ska i efter renovering?:)

12

robbanonline skrev:
KdF Kundendienst-Berater skrev:

  112 måste få 98 oktan mä bly!!

Om t.ex. "en kompis" skulle ha kört säg 500 mil på 95-oktan utan blyersättning de senaste månaderna, och tänker sig att köra 500 mil till eller så närmsta tiden... vad tror expertisen kan hända då?  ICQ/ae

"Kompisen" ligger jäkligt brunt till...

Fast jag tror inte att 1000 mil är SÅÅÅ skadligt, men man måste respektera tillverkarnas rekommendationer, de är inte påhittade på kül..

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

13

Kristian skrev:

Är också och kollar på en 95 hästare, motorn som är i nu tillfälligt har gått runt 20k den andra som gick varm är på dryga 15 pga remmen gick av och drog av lite slangar. Är motorerna verkligen så känsliga? Vad behöver jag fix för att slippa detta i motorn som ska i efter renovering?:)

Betänk att kylaren sitter 5 meter från motorn, typ!!
Kylsystemet innehåller typ 17 liter kylvätska (som en stor lastbil...) men det är lång väg att vandra för lite kallare vatten då detta är påkallat av termostaten och andra kravställare..

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

14

KdF Kundendienst-Berater skrev:
robbanonline skrev:
KdF Kundendienst-Berater skrev:

  112 måste få 98 oktan mä bly!!

Om t.ex. "en kompis" skulle ha kört säg 500 mil på 95-oktan utan blyersättning de senaste månaderna, och tänker sig att köra 500 mil till eller så närmsta tiden... vad tror expertisen kan hända då?  ICQ/ae

"Kompisen" ligger jäkligt brunt till...

Fast jag tror inte att 1000 mil är SÅÅÅ skadligt, men man måste respektera tillverkarnas rekommendationer, de är inte påhittade på kül..

Med goda vänner insyltade i oljebolagens påkostade kemilab, kan jag lugnt påstå att en DJ lär skotta på bra många mil på 95-oktan utan den minsta blyersättning. Och skulle den rasa så är soppan inte anledningen.

15

KdF Kundendienst-Berater skrev:
Kristian skrev:

Är också och kollar på en 95 hästare, motorn som är i nu tillfälligt har gått runt 20k den andra som gick varm är på dryga 15 pga remmen gick av och drog av lite slangar. Är motorerna verkligen så känsliga? Vad behöver jag fix för att slippa detta i motorn som ska i efter renovering?:)

Betänk att kylaren sitter 5 meter från motorn, typ!!
Kylsystemet innehåller typ 17 liter kylvätska (som en stor lastbil...) men det är lång väg att vandra för lite kallare vatten då detta är påkallat av termostaten och andra kravställare..

Okej, men nu vet ju inte jag riktigt hur detta ser ut med alla dessa slangar och skit, men någon måste väll byggt om det som att sätta en litet för kyl innan eller helt enkelt flyttat kylet bak eller något? några sidor som ni kan länka? Vill ju inte åka runt i en bil som jag rent sagt inte kan lita på egentligen! Default/hmm

16

Denna står på en åker ca 1km från vårt garage ICQ/ab
Har stått där i nån månad nu. Den hade helt kapell innan stormen kom ICQ/ab
http://images.thesamba.com/vw/gallery/pix/875715.jpg
Inte mycket att visa kanske ICQ/ab

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

17

http://img.izismile.com/img/img4/20111219/640/daily_picdump_864_640_88.jpg

18

lasslo skrev:

Denna står på en åker ca 1km från vårt garage ICQ/ab
Har stått där i nån månad nu. Den hade helt kapell innan stormen kom ICQ/ab

Inte mycket att visa kanske ICQ/ab

at least theres a boxer...

19 Senaste redigerad av Hasse T3 (2011-12-20 20:58:28)

När ni ändå är igång med campingbussar.

Post's attachments

vw camper2.jpg, 70.63 kb, 640 x 480
vw camper2.jpg 70.63 kb, 287 downloads since 2011-12-20 

20

Här har ni årets julklapp en Multivan LLE

Post's attachments

bulli_14.jpg, 92.46 kb, 800 x 600
bulli_14.jpg 92.46 kb, 215 downloads since 2011-12-20 

bulli_16.jpg, 93.68 kb, 800 x 600
bulli_16.jpg 93.68 kb, 210 downloads since 2011-12-20 

bulli_24.jpg, 93.33 kb, 800 x 600
bulli_24.jpg 93.33 kb, 197 downloads since 2011-12-20 

bulli_31.jpg, 116.09 kb, 800 x 600
bulli_31.jpg 116.09 kb, 200 downloads since 2011-12-20 

21

Finns dom i BLUESTAR oxå?? ICQ/ae

Roger i Sala med KdF "Krankheit durch Freude"

22

KdF Kundendienst-Berater skrev:

Finns dom i BLUESTAR oxå?? ICQ/ae

Nu vart du sugen men det är väl bara att byta ut dom röda lego bitarna till blåa.

Tyvärr går den ej att beställa från LEGO längre pga att en del bita som ingår har utgått och nej min är inte till salu.

23

http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/396703_153330521444180_107832642660635_232594_1444029013_n.jpg

24

Denna luftiga T3:a hittade vi sommaren 2010 i Warnemünde i Tyskland. ICQ/ab

http://forumbilder.se/images/5b7201274534P4d7f.jpg

http://forumbilder.se/images/e47201274246P3bdb.jpg

/Niße

1303S -73
Golf GTI 16V -88
Passat TSI 280 -18

25

Dags att visa upp min pärla.

http://farm9.staticflickr.com/8291/7742750434_f38ede3927_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8298/7742746382_478c1986de_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8422/7742738602_954a386858_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8301/7742826520_6f875555a2_b.jpg

Vad man kan få plats på flaket
http://farm9.staticflickr.com/8441/7742826752_db3e2141f1_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7250/7742752610_89184bd620_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8290/7742733148_cd7c039271_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8445/7742744338_5198ee6ecb_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8442/7742741486_a0e0f42889_b.jpg

http://farm9.staticflickr.com/8422/7742748736_e2192eab73_b.jpg

http://farm8.staticflickr.com/7108/7742735678_7728f75b89_b.jpg

Mod ä va den fege ta te när´n int törs