1 Senaste redigerad av Hella (2015-04-26 10:53:17)

Tjingeling!

Jag köpte en svart 1956 oval här på Gotland i november 2010, och i samband med det så fick jag lite bilder på bilen av säljaren (Staffan)...... Men, efter en mindre datorkrasch så har bilderna försvunnit från min hårddisk!  ICQ/ac
Och eftersom jag är sån att all historik är intressant så saknar jag såklart bilderna.....

Men, såvitt jag förstod så skickade han bilder till ett antal andra intressenter så min fråga är då om någon här möjligen har sparat bilderna på sin dator och skulle kunna maila över dem till mig? Maila i så fall på hella(at)veteranbilservice.com

Bilden på Blocket var tagna inne i en lada på en mycket dammig oval som stod på tomma däck och där den uppmärksamme kunde skönja Sprint Stars bak.... Efter att folk visat intresse så togs bilen ut ur ladan och snabbtvättades innan ett antal bilder togs som sedan skickades till intresserade. Jag är ute efter både bilderna från Blocket och de som Staffan mailade till intresserade!

Kan någon hjälpa mig med detta?

Såhär såg bilen ut när jag fått hem den:

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/Cal-Look1956001.jpg

Tack på förhand!
MVH: Hella

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

2

Är det verkligen ingen som sparat på dessa bilder??  ICQ/ac

De kunde ju vara kul att ha!  ICQ/ab

Typ 1 1956, Typ 1 Sunroof 1961, Typ 14 Karmann-Ghia Cabriolet 1967, Typ 2 Pick-Up 1966, Typ 3 Fastback 1969, Typ 34 Karmann-Ghia Sunroof 1963
"Oavsett om Du tror att Du kan, eller om Du tror att Du inte kan, så kommer Du vanligtvis att ha rätt!" (Henry Ford)

3

kontakta blocket och se om de sparar på sådant...

har du orginallänk till blocket så underlättar det nog för dem

4

De borde ligga i din inkorg på din mail, om du inte tagit bort det mailet då..

5

Derfla skrev:

De borde ligga i din inkorg på din mail, om du inte tagit bort det mailet då..

Ahhh, kul att någon hjälpsam har tillgång till bilderna!  ICQ/ab  Tackar!!!

Fast de har inte dykt upp än, varken i inkorgen eller borttaget-mappen.....  ICQ/ad  Får väl ge mig till tåls en stund till, och kolla senare i kväll!
Har Du mailat på hella(at)veteranbilservice.com eller på forum-mailen?

6 Senaste redigerad av Torpa (2011-10-18 18:57:45)

Jag tror Derfla menade ditt eget bekräftelse mail från Blocket ifallatt du inte raderat det. Men å andra sidan var det ju du som köpte bilen.

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65
1300 limousine -66 såld sedan länge:'(

7

Torpa skrev:

Jag tror Derfla menade ditt eget bekräftelse mail från Blocket ifallatt du inte raderat det. Men å andra sidan var det ju du som köpte bilen.

Ja, jag var ju som sagt köparen så jag fick ju inget sånt mail från Blocket...... Det kommer ju till den som satt in annonsen, dvs säljaren i det här fallet!

Men jag fortsätter nog att hoppas att det Derfla menar är att det förhoppningsvis dimper in ett mail till mig inom kort!  ICQ/ab  Det är ju kul att ha nåt att se fram emot!  ICQ/ag

8

Fick inte du bilerna på mail av säljaren? Alltså borde dom ligga kvar långt bak i DIN inkorg!
Så fattar jag det som att Derfla skrev!

9

Du har ju bilen utanför knuten och den ser ju ut som när du köpte den så gå ut och knäpp några bilder själv..... Default/lol 

Hella skrev:

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

10

Derfla menar att om dom kanske finns i din inkorg från tiden då du mailande med säljaren. Om du nu inte håller en grymt tom och städad inkorg förstås...

Använder du outlook för e-post hantering kanske det finns någon funktion med webmail där det kan tänkas finnas en inkorg som dom kan ligga på...

Bara några ideer

68:a Early bay Pick-up
75:a Late bay Westfalia

11

precis min tanke också Default/lol

Dennis skrev:

Du har ju bilen utanför knuten och den ser ju ut som när du köpte den så gå ut och knäpp några bilder själv..... Default/lol 

Hella skrev:

12

Nja, LITE har det väl hänt i alla fall!  Default/lol  Och 25 års ladudamm tvättade ju Staffan bort innan leverans!  ICQ/ad  Och egentligen är det väl just de bilderna med ladudammet jag är mest sugen på, men även de andra är ju intressanta eftersom jag är så hopplöst usel på fotodokumentation!

Och som jag skrev inledningsvis så beror ju den här förfrågan på ett mindre datorhaveri så bilderna inte finns kvar..... De låg tryggt i min inkorg, och plötsligt en dag så tyckte det attans Outlook att det borde göras nån komprimering för att saker skulle funka bättre..... Och som tämligen okunnig på datorer så tyckte jag väl att det var OK, men då låste sig alltihop efter ett tag och då gick ett större sjok med gamla mail förlorade! Eller försvann åtminstone så att inte en okunnig som jag kan hitta dem.....  ICQ/ac  Och självklart hade jag inte sparat ner dem i nån egen fil i min bildmapp, det skulle jag ju göra "en annan dag"....  ICQ/ad  Det påstås att mycket raderat går att rädda med professionell hjälp, men jag vet inte om jag har lust att lägga tusenlappar på att eventuellt kunna hitta dem....

Har även provat att maila Staffan, men när han inte svarade så la jag ut en krok här! Det brukar alltid finnas nån som inte städar inkorgen alltför ofta....  ICQ/ad

Hursom, inga bilder har dykt upp så jag lär väl få klara mig utan dem! Värre saker inträffar i världen!  ICQ/ab

13

Hella skrev:

Nja, LITE har det väl hänt i alla fall!  Default/lol  Och 25 års ladudamm tvättade ju Staffan bort innan leverans!  ICQ/ad  Och egentligen är det väl just de bilderna med ladudammet jag är mest sugen på, men även de andra är ju intressanta eftersom jag är så hopplöst usel på fotodokumentation!

Och som jag skrev inledningsvis så beror ju den här förfrågan på ett mindre datorhaveri så bilderna inte finns kvar..... De låg tryggt i min inkorg, och plötsligt en dag så tyckte det attans Outlook att det borde göras nån komprimering för att saker skulle funka bättre..... Och som tämligen okunnig på datorer så tyckte jag väl att det var OK, men då låste sig alltihop efter ett tag och då gick ett större sjok med gamla mail förlorade! Eller försvann åtminstone så att inte en okunnig som jag kan hitta dem.....  ICQ/ac  Och självklart hade jag inte sparat ner dem i nån egen fil i min bildmapp, det skulle jag ju göra "en annan dag"....  ICQ/ad  Det påstås att mycket raderat går att rädda med professionell hjälp, men jag vet inte om jag har lust att lägga tusenlappar på att eventuellt kunna hitta dem....

Har även provat att maila Staffan, men när han inte svarade så la jag ut en krok här! Det brukar alltid finnas nån som inte städar inkorgen alltför ofta....  ICQ/ad

Hursom, inga bilder har dykt upp så jag lär väl få klara mig utan dem! Värre saker inträffar i världen!  ICQ/ab

det du nämner om Outlook är ju just precis varför man inte skall använda det...

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

14

en bra kompis delar med sig, du kan få en bild på min bil ICQ/ag
http://img844.imageshack.us/img844/650/pict2443.jpg
skämt åsido, tråkigt med bilder som försvinner! jag brukar göra en skiva då och då med sparade bilder man har i datorn. gjorde en igår.

15

VisbyNiclas skrev:

http://img844.imageshack.us/img844/650/pict2443.jpg
skämt åsido, tråkigt med bilder som försvinner! jag brukar göra en skiva då och då med sparade bilder man har i datorn. gjorde en igår.

Eller så skaffar man nånting där man lagrar på en server typ Telias säker lagring (29:-/mån). Tankade upp alla mina bilder och filmer där och det tog 5 dygn att ladda upp!!!!  Default/yikes  Konstaterade att man har mycket sämre hastighet åt det hållet. Förhoppningsvis är de säkra där.

16

VisbyNiclas skrev:

Tackar!!  ICQ/ag
Men när får vi se den gröna på vägen? Den har ju stått i trädgården ganska länge nu.....  ICQ/ad

17

Blev visst lite missförstånd ICQ/ab
Jag är så van att använda hotmails webmail, tog för givet att alla körde webmail..

Lycka till i sökandet! ICQ/ad

18

Sådärja!!  ICQ/ab  Sent omsider så fick jag tag i Staffan (som jag köpte bilen av), och han hade bilderna sparade!  ICQ/ab  ICQ/ab  Så nu har jag bilderna igen, och funderar faktiskt till och med på att göra en back-up skiva!  Default/lol

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/Image_00115.jpg
Djupt insomnad Oval! Såvitt jag förstått så har den förutom något garagebyte stått torrt inomhus sedan 1985-86 nångång!

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/Image_00117.jpg

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/CIMG3091.jpg
Nytvättad!

http://i1176.photobucket.com/albums/x325/empighia/CIMG3084.jpg
Rubber rake med 155-15 normalprofil radialdäck fram och 6.50/6.70-15 monsterdiagonaler bak!  ICQ/af

19

Den som söker han finner eller hur det är man säger ICQ/ag

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65

20

Eller som en fyllegubbe sa till mej en gång: Den som söker han letar ICQ/ag Ligger faktiskt lite sanning i det, för det är inte säkert att man finner det man letar efter ICQ/ab

21

rs68 skrev:

Eller som en fyllegubbe sa till mej en gång: Den som söker han letar ICQ/ag Ligger faktiskt lite sanning i det, för det är inte säkert att man finner det man letar efter ICQ/ab

Default/lol  Default/lol  Default/lol Det där var nog faktiskt dagens sanning

1500 Variant -63
Vw 1/11 -58
Panel -65