-
Stiligt!
PPRMicke skrev:912 skrev:Jag kör också med sync link, väldigt nöjd! Jag kör med Porsche fläkt vilket gjorde att mitt tidigare länkage satt bakom motorn.. Så himla skönt nu att kunna justera och synka in gasarna fram till istället för att pilla på där bak!
En fråga
När dina IDA lutar hur blir det med flotör nivån när dom sitter på sin plats
Dom där 5.5 mm som skall vara i dom hur blir detWebrarna klarar väl några graders lutning utan problem?
Ja några grader men om får förmycket grader så blir det olika flotör nivå
Typ om man justerar in den på ett plant bord till 5.5mm sen lutar dom 4grader så är det samma om nålventilen sitter inåt då bör det bli 4.5 mm höjd på flotören Då får man ta fram inställnings verktyget o ställa på plats
Man måste in se att det är svin känsligt med nivån
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
Såg just att det kommit en ny version av Bosch bredbandslamda 4.9.
Min nuvarande använder 4.2 syremängdgivare.
Någon som testat och vet om det finns några märkbara förbättringar som gör det värt att uppgradera?
Såg just att det kommit en ny version av Bosch bredbandslamda 4.9.
Min nuvarande använder 4.2 syremängdgivare.
Någon som testat och vet om det finns några märkbara förbättringar som gör det värt att uppgradera?
Nä det är mer känslig om den skulle bli sur Även för övertemp
Det är lättare att få tagi 4.9 efter som bil industrin fasar ut den sensorn ( 5.1 är den nyaste av bosch sensorn )
Om du skall ha någon frän sond är det NTK 23000 ( finns även en labb verson ) men det funkar bara med vissa drivenheter
Finns info på bosch motorsport sidan om sonder
/// M
och Motorsimulering
Och arborrar
Fueltech Ft 600 användare
Grundare av 1600 utmaningen
Instagram @ pprmicke
81 2023-09-05 18:25:35 Senaste redigerad av m02cjoho (2023-09-05 18:27:16)
Vevhusventilation!
Efter att ha fuskat med otillräcklig vevhusventilation i 30 år så har 2332an äntligen blivit av med förstoppningen.
Tidigare översvämning av olja genom oönskade håligheter när man stått på gasen är ett minne blott.
82 2024-05-30 19:18:28 Senaste redigerad av m02cjoho (2024-05-30 19:20:22)
Bättrar på körupplevelsen med tydligare instrumentering
Nu kör vi
Gott nytt år önskas med en liten burnis