Den lever igen!!!. Motorn är igång. Nu ska det bli mappning på rullande landsväg så den inte låter som en båtmotor.
Den lever igen!!!. Motorn är igång. Nu ska det bli mappning på rullande landsväg så den inte låter som en båtmotor.
Är det 100% rätt att ha filterking till insprutningsspjällhus
Jag får för mig att bränsletrycket blir för lågt.
Ja, man kan skruva upp ganska många bars tryck på den, så det hoppas jag fungerar.
schleu skrev:Den lever igen!!!. Motorn är igång. Nu ska det bli mappning på rullande landsväg så den inte låter som en båtmotor.
Är det 100% rätt att ha filterking till insprutningsspjällhus
Jag får för mig att bränsletrycket blir för lågt.
Ja, man kan skruva upp ganska många bars tryck på den, så det hoppas jag fungerar.
Vwbug1973 skrev:schleu skrev:Den lever igen!!!. Motorn är igång. Nu ska det bli mappning på rullande landsväg så den inte låter som en båtmotor.
Är det 100% rätt att ha filterking till insprutningsspjällhus
Jag får för mig att bränsletrycket blir för lågt.
Men sämre flöde antar jag!
Men de märker du om den spika på gaspådrag.
Det får jag nog se. Det finns många experter där ute.
schleu skrev:Ja, man kan skruva upp ganska många bars tryck på den, så det hoppas jag fungerar.
Vwbug1973 skrev:Är det 100% rätt att ha filterking till insprutningsspjällhus
Jag får för mig att bränsletrycket blir för lågt.Men sämre flöde antar jag!
Men de märker du om den spika på gaspådrag.
Hej, ja nu har jag kollat upp kapacitet på regulatorn. Ja, det är som du skrev vwbug 73, förlite kapacitet. Tack för att du informerade mig. Blev bara så frustrerad att inte motorprojektet kommer vidare och en till grej är fel. Jag försöker göra rätt, men endå blir det fel.
schleu skrev:Ja, man kan skruva upp ganska många bars tryck på den, så det hoppas jag fungerar.
Vwbug1973 skrev:Är det 100% rätt att ha filterking till insprutningsspjällhus
Jag får för mig att bränsletrycket blir för lågt.Men sämre flöde antar jag!
Men de märker du om den spika på gaspådrag.
Hej, ja nu har jag kollat upp kapacitet på regulatorn. Ja, det är som du skrev vwbug 73, förlite kapacitet. Tack för att du informerade mig. Blev bara så frustrerad att inte motorprojektet kommer vidare och en till grej är fel. Jag försöker göra rätt, men endå blir det fel.
Vwbug1973 skrev:schleu skrev:Ja, man kan skruva upp ganska många bars tryck på den, så det hoppas jag fungerar.
Men sämre flöde antar jag!
Men de märker du om den spika på gaspådrag.
Biltema har ju bränslepump till insprutning.
Billigt och bra!
Tror du sätter den fram vid tanken
Sen trycker den 3-4bar direkt På spridarna.
Jag själv kör weber förgasare.
Så jag använder biltema bränslepump facet kopia.
Sen genom filterking med 0.2bar tryck mot förgasaren.
Men jag montera pumpen bak vid motorn
schleu skrev:Hej, ja nu har jag kollat upp kapacitet på regulatorn. Ja, det är som du skrev vwbug 73, förlite kapacitet. Tack för att du informerade mig. Blev bara så frustrerad att inte motorprojektet kommer vidare och en till grej är fel. Jag försöker göra rätt, men endå blir det fel.
Vwbug1973 skrev:Men sämre flöde antar jag!
Men de märker du om den spika på gaspådrag.Biltema har ju bränslepump till insprutning.
Billigt och bra!
Tror du sätter den fram vid tanken
Sen trycker den 3-4bar direkt På spridarna.Jag själv kör weber förgasare.
Så jag använder biltema bränslepump facet kopia.
Sen genom filterking med 0.2bar tryck mot förgasaren.
Men jag montera pumpen bak vid motorn
Tack, då ska jag kolla biltema. Har du samma regulator som jag? Jag har direktinsprut så jag behöver väl 3 bar? Då tror jag inte min regulator fungerar. Sen kör jag på E85.
Hej,
Nu har det aldrig varit närmare. Jag har jobbat på inför mappningen. Jag har bytt bensinpump, filter och regulator. Jag har placerat bränslepumpen och filtret över växellådan. Det gick men det var ett väldigt pill. Har fått alla slangar pressade så jag hoppas det ska vara tätt. Har löst retur bränslet från regulatorn så den går tillbaka in i påfyllningsröret. Jag har även svetsat om mitt avgasrör så att jag har kunnat montera dit en lambdasond.
Nu återstår det att koppla in lambdasonden i ecun och få en tid hoss killen som sla hjälpa mig att mappa. Ska bli otroligt spännande. Här kommer lite bilder.
Allt gott, Michael
Arbetet med bussmotorn fortsätter på sitt haltande sätt. Tyvärr så har det blivit mycket fel som jag måste åtgärda. Två steg fram och ett steg bak. Det senaste som är att topparna behövde renoveras. Ventilerna var otäta och glappade. Nu har jag fått tillbaka dom efter superrenovering av Micke på Spezialmotor, och dom sitter åter på plats, men det är lite småfix kvar innan jag och Henrik åter kan försöka få allt på motorn att lira på bästa sätt.