Jag försöker nu rätta till min tråd igen och tar bort photobuckets logga och lägger in mina bilder på nytt. Eftersom jag laddar upp mina bilder från datorn direkt så får jag inte bilderna att ligga inne i texten utan dom hamnar efter texten. Hoppas ni har överseende med det och att ni en då förstår sammanhanget.
Nu startar jag min projekttråd. Den kommer att handla om renoveringen och ombyggnationen, customiseringen av min bay-72a. Jag kom över bussen för xxx år sen. Den hade som ny buss gått som blomsterbuss i södra Stockholm med hemmahamn i Årsta partihallar. Ägaren blev gammal och gick i pension. Bussen hamnade i garage och blev stående där till sonen hittade den när han skulle sälja huset när föräldrarna gått bort. Bussen var i bra skick när jag köpte den. Bra i plåten och i motorn. Bussen var i fint skick och jag behövde bara byta lite gummislangar och ladda batteriet, sen var det bara att tuta och köra. Till en början gjorde jag inte så mycket, lagade lite rost och satte på vita däcksidor. Men sen kom tankarna på att köra lågt. Jag gjorde den vanliga sänkningen med sänkningsats och vrida svärden bak. Sen började jag mitt customarbete. Det var: att fram svetsa igen dom gamla blinkershålen och göra nya infällda hål för runda lampor i nederkant. Bak svetsade jag igen dom gamla bakljushålen och sänkte in gamla Opellampor.
Min vision för bussen är att göra den låg. Byta motor till en porsche 914 motor. Sätta in en campinginredning i teak. Men framför allt att genomföra en lågmäld customisering.
Nu har vi kommit fram till dagens datum och här kommer en bildkavalkad bilens historia med mig.