576

Ivars skrev:
j:son skrev:

Jag har kört 600 mil i sommar med mina bakdäck.
Där var typ 3mm när jag monterade dom.
Kan inte skönja någon skillnad i slitage på in och utsida.

Det är inte cambern som tuggar däck, det är om man har galen toe.

Hur har du löst det då föresten?

Kan f-n inte hitta bilderna på det. Vet att dom finns på ett par ställe här på forumet.
Jag har bara kapat ur bakåt på svärden, så att naven kommer längre bak.
Sen flyttat bak så långt jag vågat för att till sist säkra med ett plattjärn och krallig bult.
Har funkat toppen i många mil nu och det sliter inte däck alls.
Ska man slamma ännu mer än jag så räcker dock inte med att holka ur hålen utan då måste man förlänga svärden.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

577

Jag tror jag vet var du menar! Jag vet att jag har sett en bild här på forumet på ett svärd med helt urkapade hål och ett plattjärn som säkrar bulten i mitten. Antar att det är din bild då?  ICQ/ab

578

Ja det är mina bilder.
Jag kör inte fullt två inre hack utan sju inre och sex yttre. Eller vad det var.
Två inre hack så måste du förlänga. Jag gjorde en liten tillfällig utvärderingslösnig.  ICQ/ad

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

579

Jag kör två yttre splines. Kanske blir så pass lågt att man måste förlänga ändå då?

580

Ivars skrev:

Jag kör två yttre splines. Kanske blir så pass lågt att man måste förlänga ändå då?

Jag skulle gissa på det.
Men hursomhelst så blir det ju sjukt mycket bättre med min lösning än att låta dom sitta på originalplats.
Och den är inte våldsamt jobbig att genomföra.

581 Senaste redigerad av Ivars (2011-09-06 20:29:38)

Näe det lär ju inte slita lika mycket iaf ICQ/ab Jag får prova den lösningen först, det vore ju roligare om man kunde åka längre än två veckor innan däcken är slut ICQ/ae Visserligen har det ju blivit några mil under den tiden, men ändå...
Tack för dina svar!  ICQ/ab

582

dagens händelse är att jag och min kusin har årets snack vilken bil är bäst i våra ögon på msn ... Default/lol  Default/lol  Default/lol

tror aldrig min msn har varit så sönder spammad haha  Default/lol  ICQ/ag  ICQ/ag

Typ 1or: 55/5, 61, 67, 67, 68,72 typ 3: 70.

583

Ivars skrev:

Ja nog är det toevinkeln som gör det, det vet jag. Började faktiskt fundera över förlängningar till svärden lite tidigare idag ICQ/ab
Risken är att det inte blir så mycket mer åka i höst, så det blir nog att fabricera förlängningar i vinter. Höjda svärd blir det inte, cambern gör nästan allt  ICQ/ae

Att höja svärden ändrar inte cambern men att höja v-lådan gör det Default/hmm

Min höjning/förlängning från länken tog ca5h och går att göra mycket snabbare ICQ/ad

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

584 Senaste redigerad av Ivars (2011-09-06 21:00:41)

Du har så rätt! Tänkte inte till riktigt där...skyller på att jag gick upp tidigt idag ICQ/ad ICQ/ae
Tyvärr så är man fortfarande nybörjare när det gäller plåtarbete...

585

Fan. Har något och berätte. Det kommernår jag är tillbaks ifrån österrike...

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

586

Sitter precis och njutar en öl innan turen går till flygplatsen. Har precis väret turist oh set stefanskyrkan . Väldig fin...

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

587

just kommit hem från en skrot safari,ja det finns objekt i stor stockholm med inte bara på landet ICQ/af

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

588

skänker en tanke till stefan liv`s familj...tragiskt   ICQ/ac

589

Ishii! skrev:

instämmer!  ICQ/ac

militärhistoriskt intresserad och samlare av svensk militaria t o m 1945. har du nåt? pm:a!

590

jn skrev:
Ishii! skrev:

instämmer!  ICQ/ac

X2

591

Klubb möte inför vw marknaden i Norrtälje. Känns bra tror vi har koll på läget nu.

typ1 57, 66 typ14 68
typ2 65, 75 typ3 62 typ4 73
Och husvagn 65.

592

Nå, det händte 2 dagar sen. Jag skulle flyga ett paket till Hainburg i österrike, och allt var bra, billetten köpt, bilen hyrt hotellet booket. Jag kommer till Kastrup flygplats, och allt är fortfarende bra. vi lander 20 minutter tidigt, bra.. Så kommer jag till Hertz.... Bilen är hyrt av det firma som jag är dernede for, och betalt med deres Kreditkort. Jag kommer med bookingnummer, och han ber om få se körkort. Jag visar det, och nu ber han om få se kreditkort. ... Jag sägar, det har jag ju inte, bilen är ju booket och betalt hemifrån??? Ja, men du måste ha kreditkortet.. annars får du ingen bil.. Kan det faxes? Nej, men jag kan ringe en taxa for dej.. Ja det måste du göre.. Jag letar lite rundt i mina papper, och till min undren, är inte hotelbookingen der. Han frågar, vet du inte vilket hotel namn eller.. Nä fan... jag har ju jobbet hele dagen. Nu var kl. 22.00.. jag var trött, ingen bil, inget hotel, och ingen translate på min telefon, da jag sögte på Hotels.com.
Jag kontakter mitt firma, och han kommer ej heller ihåg vilket hotel som var booket. Han har inte papperne hemma, och han starter en sökning på internettet. Der går ung. 15 min. så ringer chefen, jag måste skicka sekretären över på kontoret och hitta bookingen. der går 15 min ung. Ok, jag väntar, chauffören väntar, och mit hotel kommer i en SMS. Jag sätter mej i taxa´en, och allt är bra, till jag drar upp telefonen.. Chefen har forsökt ringe, men i precis samma ögonblik, har något trycket på sluk knappen på telefonen. Och det är nytt sim kart.. Och vem husker inte sin pinkode.. fan fan fan.....vad gör jag..?? jag lånar chaufförens telefon, och ringar till foräldrene. Da min pinkode tillfälligt är i min bil, som jag har lånt utt, mens jag är väk. Kl. är nu 23. jag får tag i nummeret till hun som lånte bilen, men hun tar den inte, for vem fan ringar ifrån uttlandet på den tiden... Inget och göre, bara gå på värelset. Jag har en telefon/gps som jag har med ifrån firmaet, som jag hade glömt allt om, da allt var ett mess. Jag hivar den fram da jag kommer ihåg jag har den nerpaket, och och forsökar ringe.. det kan den inte, bara gå på nättet, och visa väg.. tror jag.. Allt är uppgivet...ingen adresse till vart paketet skal hen, den adress var också i min telefon.. Jag sovar utrolig dårligt, och vaknar 6 gangar utav 6t 15 min sove tid.. Inte bra. Så forsökar jag ringa ifrån firma"telefonen" och det verkar självklart inte.. Jag forsökar skicka ett sms, tänkar jag. Och den går självklart till hun som hade min bil. Inget svar.. forsökar igjen. "svar om du mottagit denne besked."... 30 sekunder etter. jag har mottagit den, jag går och hittar dina koder nu. Äntligen.. paketet ble leveret till tiden, och jag fik väre lite turist i Wien... allt ändte bra, även om jag fik bruke 200 euro på taxa fram och tillbaks o.s.v

593

Är du knark kurir?  ICQ/ae

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

594

25hpman skrev:

Är du knark kurir?  ICQ/ae

Default/lol  Default/lol  Default/lol

595

Det hade nok betalet lite bättre... Kanske man borde  Default/hmm

596 Senaste redigerad av 25hpman (2011-09-08 21:18:59)

Dagens eller årets händelse för mej...

Svwerker har skickat en vänförfrågan till mej över Facebook idag...vad tänker han med?  Default/lol  ICQ/ad
Snart kommer det väl en från woffe, Sondis o Juha81 med. That would be the day.  Default/lol

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

597 Senaste redigerad av Fidde (2011-09-09 15:53:19)

Fick nyaste Summit, fasiken där finns det prylar.

598

Besiktade idag 7.00 min Early fyrkantspickup U.A  ICQ/ag
Nu ska det köras grejer !

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

599

25hpman skrev:

Dagens eller årets händelse för mej...

Svwerker har skickat en vänförfrågan till mej över Facebook idag...vad tänker han med?  Default/lol  ICQ/ad
Snart kommer det väl en från woffe, Sondis o Juha81 med. That would be the day.  Default/lol

Det tror jag faktiskt inte du behöver ligga vaken o oroa dig för, jag har inte behov av människor som hela tiden måste göra sig lustig över nån annan och saknar total självinsikt, i min vänkrets.

Blanda inte ihop min personlighet och attityd.
Min personlighet är vem jag är, min attityd beror på vem du är...

600

Macke skrev:

Besiktade idag 7.00 min Early fyrkantspickup U.A  ICQ/ag
Nu ska det köras grejer !

Var rädd om lämmarna bara, den var ju riktigt ball med dem på ju ICQ/ab