En fundering runt bakvagnarna pendel axel vs IRS, tanken var ju att bygga om till IRS, men verkar som att jag får skrota den iden..:/, för att göra det får jag riva typ hela bilen, annars kommer jag inte åt att svetsa, samt att det sitter stag och batterihållare ivägen för irs armar så måste då bygga om och försöka få plats för exempelvis batteriet, och plats är inte nåt som det är överflödigt av....
så nu funderar jag på att behålla pendelaxel bakvagnen, om jag nu gör det så måste den ju optimeras med vad som finns att tillgå för att få så bra väghållning som möjligt, på grund av att bilen har väldigt låg tyngpunkt samt väldigt lätt så blir ju orginal torisons fjädringen väldigt hård och den kränger typ 0 i kurvorn (545kg) , dvs väldigt lite så "Tror" att det inte kommer bli positiv camber vid kurvtagning, kanske nära 0 camber,
Har nu studerat denna pendelaxel och är inne på att göra ett utfjädringshinder, dvs limitings strapps har jag läst om, men det sitter ju limiting redan, dvs pendel plåten går ju imot en klack, dessa klackar borde man ju kunna svetsa på så att axeln aldrig kan komma till positiv camber?, nån som gjord detta?.
Bilen är ju rätt speciell, den är ju stummare än en vanlig bubbla och har minimal hård fjädring, som exempel så är stolarna nedsänkta i skålar, dessa skålar sticker ner under bilen, och har en markfrigång på runt 12cm
med det vill jag säga, har väldigt låg tyngdpunkt.
Under mina test turer så måste jag säga att den ligger som klistrad i hård kurvtagning och man upplever inte att denna pendelaxel gör att det blir typ dålig väghållning, ska man tävla så kommer man givetvis att märka skillnad, men frågan är om man gör det på denna typ av bil med minimal hård fjädring?
Ideer runt detta?