326

Men vart tog kiss och bubbelgummsdoften vägen?

Hur kul som helst att se dessa vw-bröder igen, dock med några kilon till eller några hårstrån förre eller gråare. Men fortfarande ett gäng glada vw-bröder med kråksparkar i ögonvrån (lite djupare nu).

BRC var en riktig tändvätska för mig och andra gubbar, så nästa år är Första augustihelgen bokad för att få se alla dessa glada herrar igen.

Tack för en grym VW-helg killar /Simon

327

Tack för en kanon helg, kommer tillbaka nästa år och funderar stark att stoppa in ett bälte och testa lite på strippen.

vw - 67 cal looker 
vw - 62 cal looker
Medlem / Kassör i VW klubben   http://www.acevw.com

328

Har inte varit på BR på 7-8 år, de två första av de åren stod bussen tvättad, servad och packad bara att dra iväg.
Men när det väl var dax vred jag aldrig på nyckeln och kom iväg.... sedan har åren gott och suget efter BR har inte bliviy större.

Bestämde mig direkt när jag hörde om BRC och av bara farten tog jag en sväng till Bad Camber, åkte dock hoj till Tuna-Hästberg.

Ett STORT TACK till Johan och Lena för att de tagit till sig av "kritiken" från det luftkylda VW Sverige och fixade BRC på denna fantastiska anläggning.
Tänk att allt ligger bara några steg från varandra, stort!!!
Sen gör det inget att träffen ligger i Augusti istället för Juni, varmare och skönare.

Känns som en nytändning för min del, sen att träffa alla man känner sedan "forntiden".... nu säger jag det igen STORT!!!!!!  ICQ/af

Har minst en luftkyld VW, alltså finns jag.

329

Får sälla mig till skaran som lovordat denna träff, känns verkligen som att detta behövs i Sverige, en träff som har klass. Åkte inte på "vanliga" Bug Run i år, vill jag se stylade Golfar så kan jag åka till lokala ICA Maxiparkeringen...
Nåväl, en träff som denna med racing, swap och utställning inom väldigt rimliga gångavstånd känns väldigt bra. Ett önskemål inför nästa är är kanske att, likt VW Classic i So Cal, ordna snygga rader för de som ställer ut, mer lättöverskådligt och tillfälle att knäppa snygga bilder. Bortsett från detta så är jag mer än nöjd, känslan av Pomona fanns i luften hela dagen!
Stort TACK till Johan och Lena som gett oss ståpäls igen på en VW träff!

Man skall varken tro, tycka eller tänka, man skall kunna, veta och förstå

VW Limousine 1954, VW Karmann Ghia cab 1963, Chevrolet Parkwood 1961, VW Passat Variant 2015

330

Faaaaaan att man missa detta då  ICQ/am

331

Kanon träff! Skulle varit två dagars Racing  ICQ/ab

332

buggyjanne skrev:

Jag har minst sagt inte varit så aktiv här på ett tag men nu känns det som det är dags igen!
-Försöker summera intrycken från helgen och det är en del att smälta. Kanonväder, kanonanläggning, goa vänner o FEM!!! nya PB! 60-ft, 201-tid + hast, 402-tid + hast.

Jag är nyfiken, kan du ge oss alla siffror från tidkortet.

Mest nyfiken på 60ft och 201 tid.

333

ICQ/ab

http://www.youtube.com/watch?v=aP6gjmg4 … mp;list=UL

334

Snyggt att få med Jannes PB-repa.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

335

Carlberg skrev:
buggyjanne skrev:

Jag har minst sagt inte varit så aktiv här på ett tag men nu känns det som det är dags igen!
-Försöker summera intrycken från helgen och det är en del att smälta. Kanonväder, kanonanläggning, goa vänner o FEM!!! nya PB! 60-ft, 201-tid + hast, 402-tid + hast.

Jag är nyfiken, kan du ge oss alla siffror från tidkortet.

Mest nyfiken på 60ft och 201 tid.

Janne?

Volkmasters Sweden
East Hill Welding
Peace Performance
Nygrens Mekaniska
CSP
JP Motorsport

336

Tyvärr var jag tvungen att lätta efter lunch så det blev bara 4 timmar men värt varje krona, det jag såg gav mersmak. Helt klart skrivs det in i nästa års kalender!

Nästa år skulle det vara bra att veta vilken kväll som gäller. Känns som det bästa vore om man kom lördag fm, pågick till lördag kväll och man packade ihop och åkte hem på söndag morgon. Då kan de flesta klämma in träffen utan att ta ledigt från jobbet på fredagen... Från stockholm är det ju en dagsresa, men tältande gör det hela trevligare... Och att komma fram toksent på fredag kväll känns inte så lockande...

Det jag skulle önska mig (som några tidigare kommenterat) är att bilarna ställs upp efter modell och stuk...
Troligen kommer väl marknaden växa när träffens rykte sprider sig...

Jag skulle även önska mig att det fanns en familjebiljett... För en VW-tok är inträdet inte mycket, men om man skulle vilja ta med familjen in så blir det mycket pengar. Kostade det en 100-ing extra för en familjebiljett tror jag många skulle få med sig fru och barn in och intäkter på mat och liknande skulle öka. Tycker även det skulle kunna vara kul om föraren till bilen premieras på något sätt, klistermärke är ju kul, men det ska premieras att komma in med luftkyld bil mot att ta vardagsbilen...

Men det känns som om arrangörerna tagit till sig av det som skrivits, och som sagt, kanonbra förstaträff som garanterat besöks igen av mig - dessutom finns möjligheter till förbättringar...  Tack till alla arrangörer!

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

337

johan_l skrev:

Nästa år skulle det vara bra att veta vilken kväll som gäller. Känns som det bästa vore om man kom lördag fm, pågick till lördag kväll och man packade ihop och åkte hem på söndag morgon. Då kan de flesta klämma in träffen utan att ta ledigt från jobbet på fredagen... Från stockholm är det ju en dagsresa, men tältande gör det hela trevligare... Och att komma fram toksent på fredag kväll känns inte så lockande...

Har förstått att det är 3-4:e augusti som gäller.
Johan G har tagit lärdom av Kjelle Power (Power Meet) som kört detta upplägg (torsdag-lördag) ett antal år med gott resultat.
Det hela handlar om att få folk att stanna träffens sista dag.
på en traditionell 2-dagarsträff lördag-söndag brukar manfallet bli stor redan vid lunch på söndagen eftersom alla som har en bit att åka vill "komma iväg".
Att ta ledigt en måndag känns dessutom mentalt motigare än att ta ledigt en fredag.
Jag gillar upplägget. Då får man en extra dag för återhämtning och hemresa ICQ/ab.

Ännu vet ingen hur en gammal folkvagn kan bli!

338

Personligen gillar jag starkt att det var polsk riksdag när det gällde uppställningen. Jag som är mest hardcore callook fan går lätt förbi en fin original eller custombil om det står uppställt i klassen. Jag uppskattar alla fina bilar men går kanske inte specifikt in på customområdet för att slippa alla moldade skärmar och annan missriktad kreativitet. Finns ju de som bygger smakfullt oxå.

"Sex can lead to nasty things like herpes, gonorrhea, and something called relationships.. Booyakasha!"
Ali G

339

Vi som åkte ifrån Norrköping hade tagit lite "komp"-ledigt och lättade vid 14-tiden, och var framme just lagom till insläppet kl 18 på fredagen.
Sedan hade man ju hela kvällen på sig...men tyvärr kom det nog inte mer än ca 50 st (bilar), så man började ju undra hur det skulle gå med själva träffen på Lördag? Joodå -över förväntan!
Detta hur bilar stå, kan jag hålla med Svwerker, eftersom det är en stoor asfaltsplan så blir ju ingen kategori "undanskymd" ? Visserligen stod det ju många bussar kvar på campingen, men den är ju precis intill - att strosa på för intresserade. Ser fram mot nästa år - men säkert "kolliderar" 3-4/8 med annan träff?

340

Ursäkta att ni fick vänta men här är tidkortet då jag satte personbästa i Tierp:

Post's attachments

DSC00965.JPG, 252.82 kb, 1224 x 1632
DSC00965.JPG 252.82 kb, 272 downloads since 2011-09-05 

341

Peter S skrev:

Har förstått att det är 3-4:e augusti som gäller.
Johan G har tagit lärdom av Kjelle Power (Power Meet) som kört detta upplägg (torsdag-lördag) ett antal år med gott resultat.
Det hela handlar om att få folk att stanna träffens sista dag.
på en traditionell 2-dagarsträff lördag-söndag brukar manfallet bli stor redan vid lunch på söndagen eftersom alla som har en bit att åka vill "komma iväg".
Att ta ledigt en måndag känns dessutom mentalt motigare än att ta ledigt en fredag.
Jag gillar upplägget. Då får man en extra dag för återhämtning och hemresa ICQ/ab.

Men visst är det en "endagarsträff"? För "vanliga" BR är ju aktiviteter två av dagarna och ändå så anser vissa att det är party på fredagen och andra att det är det på lördagen. Nu är inte min huvudsakliga inte alls att festa en kväll... Men det sätter ju lite granna ramarna för träffen... Men förstår hur du menar, på vanliga BR så hade ju en stor andel åkt redan vid ettsnåret...

Det jag funderar på är om det blir lite samma sak, att folk inte orkar vara kvar hela lördagen utan åker på lördag eftermiddag...

Själv har jag inga problem att hinna till Tierp fredag kväll då det väl inte ens tar 3h från sthlm även om man kör i maklig takt...

Nåja, allt detta lär väl visa sig. Hoppas nästa år att jag har lite mera tid och kan vara mer än 4h på träffen...

*  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *  *
Vw typ1 Oval 1957, Ghia 1960
VW typ1 1951 split (såld)

342

En kommentar till tidkortet.
Efter första 100 m är bilen uppe i 124 km/t på tiden 4,5 s! Den accar mao rätt hårt där. Från 100m till 200m ökar bara bilen 33 km/t... Från 200m till 300m 20 km/t och från 300m till 402 m 11 km/t... Ingen kommentar från "överladdare" tack ICQ/ab
Den retliga tidigare personbästa från Meca Raceway i Malmö på 7,08 kapades nu till ännu mer irriterande 7,04 s....
En sexa på 200 + en tia på 402 skulle nu smaka rätt bra!

343

den finns på tierp i klass 4to6 den30-1/10 ICQ/ad

,ghia-65a ?, vw dragster old style ,vw p-38 dropp tank special under byggnad ,the beast buggy,

344

från www.nitroz.se

Motorsoffan #76 "BugRun"
2012-02-01 | 19:00 - 20:00 |

Vi får besök av Johan Grape och snackar VW & BugRun 2012