Förutom fredags drinkar har de också hänt lite i verkstan
Lämnar nu taket och går vidare med att försöka komma närmare att få ner den på egna hjul.
Bromsar, behövs uppdateras för att möta V8an och vikten. Vid köpet av framvagnen ingick trumbromsar, men dom får ge vika för lite bättre skivor ist.
Med lite hjälp från stefan kvarnberg, (kvarnberg production) identifierades spindlarna från en cheva 48-5x och även bolt on bromsar (11" skivor med ok och allt, bult delning 5x4,75, lilla GM) beställdes fr USA genom honom.
Men de blir ju sällan så
Väl hemma, passa inte mycket. Lager lägena på spindeln behövde bearbetas på längd o diameter på båda lagerlägena, likaså kronmutter gängan behövde förlängas. Styr armen passa inte längre osv.
Med en medföljande ritn. med rätt mått i tum, satte jag upp spindlarna i svarven o försökte mig på presspassnings mått.. Men de gick bra och efter lite om och men fann tillslut bromsar och ok sin plats på framvagnen.
Vid moteringen, såg jag att bronsbussningarna hade vridit sig i kingpin hålet,knackade ut och justerade dom, och gänga upp smörj nippel hålen till M6 och montera nya nipplar när jag ändå höll på.
Så nu sitter allt äntligen där, mer om styrarmar o diverse nästa sväng 





)mig för annars har jag inte tiden att mecka då jag jobbpendlar och har gjort så i många år. Så fortsätt att lägga upp text och bilder för det är ett substitut för många av oss här. Gottis
). Sen tror jag inte alls att det handlar om fejjan eller detta "klassiska" forum, de är bra på olika saker, där forumet är helt överlägset att följa projekt/trådar och söka info. Att aktiviteten som sådan går upp och ner är ju inte heller så konstigt, speciellt vid denna tid på året med eventuell utrullning ur garage, allmän vårstädning och annat.

Så är de verkligen, är som soporna hemma, dom blir alltid kvar till de är lite för fullt
