Försöker göra någon liten detalj om kvällarna.
Tyckte att torkarmotorn behövde en uppfräschning och samtidigt passade jag på att byta alla de små bussningarna för axlarna.
Sedan är det ju tur att man har en i torkarmotor i reserv så man vet hur delarna ska sitta, rätt om man tar kort innan.
Ny kväll och lite pill.
Tillverkade den lilla ståltråden som öppnar och stänge värmen under baksätet. Var rätt enkelt att böja till från vajern från huven.
Sedan fick skyltbelysningen lite kärlek. Glaset var nerdammat av gammal färg från förre ägarens ommålning, blev som nytt med ny packning också. Känns bra att kunna sätta dit rena saker senare.
Det blir inte alltid som man tänkt sig!
Tänkte jag bara skulle kunna tvätta av smutsen men det var inte så enkelt.
Men lite skillnad blev det. Blir till att ta till galltvål eller fläcksuddare.
På Solskydden finns det färg från tidigare ägares ommålning men denna gång ett grönt skimmer och på backspegeln är det ett rött ett skimmer. Så nu har man lite att rengöra.
Fick ett paket igår innehållande Silent Coat ljuddämpning.
Så det var bara och börja igår och slutföra idag, var mycket lättarbetad.
Det gick åt 17 st ark för bottenplattan. Får se hur det fungerar, bättre än det som satt där innan i alla fall.
Tjusigt! Jag har också Silent coat som står och väntar i kartong, hade ev även tänkt att ha det i sittbrunnen mot motorn men jag får se. Verkar som det dämpar ljudet kraftigt iallafall.
Nicke skrev:Fick ett paket igår innehållande Silent Coat ljuddämpning.
Så det var bara och börja igår och slutföra idag, var mycket lättarbetad.
Det gick åt 17 st ark för bottenplattan. Får se hur det fungerar, bättre än det som satt där innan i alla fall.Tjusigt! Jag har också Silent coat som står och väntar i kartong, hade ev även tänkt att ha det i sittbrunnen mot motorn men jag får se. Verkar som det dämpar ljudet kraftigt iallafall.
Jag har den tanken också, blir väl lite i dörrar och även i baksätet.
Imorse blev jag glatt överraskad av lackeraren och fantastiskt glad.
OOoootroligt snygg bilfärg!

Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg
OOoootroligt snygg bilfärg!
![]()
Roligt att du tycker det, jag är mycket nöjd över valet. Blev en BMW M3 GT kulör.
Hämtade lite av delarna.
409 2021-02-02 11:52:44 Senaste redigerad av michaelth (2021-02-02 23:49:38)
altid trevligt med nylanserade detaljer..
edit... jädra autocorrekt.. (och jag som inte tittade ) nylackerade detaljer skall det givetvis vara... 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
altid trevligt med nylanserade detaljer..
Ja, det känns mycket bra att ha kommit till denna färgade milstolpe.
Sedan ska det bara ihop.....
Ser ut att vara en jäkla finish på lacken , du får hålla tungan rätt i munnen vid montering!
VW Typ 1 Cab 1965,VW Typ2 1970
VW Typ 2 1967
412 2021-02-03 10:08:12 Senaste redigerad av Nicke (2021-02-03 10:08:36)
Ser ut att vara en jäkla finish på lacken , du får hålla tungan rätt i munnen vid montering!
Ja, han gör ett bra jobb lackeraren. Det är nog bara förnamnet vid monteringen.
Fortsatt med förberedelser. Letade fram kromlisterna men det var en som inte stämde, jag saknade huvlisten men hittade den efter en stund. men ena listen som ska vara på framflygeln är fortfarande saknad.
Fyller på min lilla låda med klara detaljer och gängar bort färgen så det bara är att skruva dit. Tänkte att jag vissa delar ska inte ha färg utan bara vara klarlackade för att bryta av.
Köpte mig ett verktyg till dörrsprintarna, ska trycka ner dom lite till innan lackning.
Man får öva lite så man drar rätt men sprinten gled in och ut utan problem.
Jag provade med en ny sprint förvisso och blandat av gång järn. Kommer att sätta dit något gummi så man inte skadar lacken i framtiden.
Kan rekommendera det rätt om det kostar lite.
Kommer att bli en vacker bil

Early Bay 71a "Polisbussen", Bubbla 61a, Bubbla 62a ratlook R.I.P
Kommer att bli en vacker bil
![]()
Tack.
Fortsätter att fräscha upp saker.
Började med en blinkers med en liten lagning som kanske var ok. Men man glömde ta en tillräckligt lång skruv.
Tog bort den och polerade upp blinkersen. Monterade sedan allt på skärmarna.
Idag blev karossen klar hos lackeraren så det var bara att hämta och börja montera lite.
Och njuta av man har kommit så här långt.
Och lite till.
Och jag är väldigt nöjd med hur färgen förändras beroende på ljuset.

´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Igår skulle jag börja skruva fast plattan med karossen men det visade sig inte vara så lätt.
Fram där det sitter två bultar upp i tröskellådan gick det bra på höger sida men vänster var tji i he.... att få bultarna att ta.
Fick lyfta lite på karossen och undersöka, visade sig att mutterstycket hade hoppat ur den lilla korgen det sitter i.
Men efter en låååång stund hade jag lyckats peta det rätt och kunde sänka ner karossen och fästa bultarna.
Fortsatte med resterande runt bilen för att kunna justera dörrarna, en blev klar och jag godkände resultatet. Får se om det förändras något när alla skruvarna sitter i bottenplattan.
Snygg färg, "giftemål" mellan kaross och platta är en stor milstolpe 
Bra jobbat, Nu är det bara resten kvar.. 
Tackar, gör lite varje kväll så då flyter det på.