michaelth skrev:Är det viktigt att trattarna är raka eller kan man sätta i en krök om platsen inte räcker till... misstänker att kröken äter effekt men kanske kompenserar nyttan??
Har du sett en F1 motor med böjda trattar ???
![]()
Om man har som alfa romero långa radie böjar med samma radie på ut som insida ja då funkar det
Ta en linjal på något som har en krök stoppa in linjalen i hålet ( så ser du hur luften går för den går alltid lättaste vägen)
anledningen till att jag frågar är..
Min far var orgelbyggare
där är orgelpiporna ett rör med en viss volym. där gör det ingen skillnad på ljudet om man viker kanalen åt sidan en eller 5 gånger.. om man kikar in i en kyrkorgel så kan det i vissa fall behöva vinklas piporna åt olika håll .. fast i en orgelpipa står luften sas still och svänger... dvs strömmar inte..
sen vet jag att på tex alfa 33 å är det 90 graders trattar på förgasarna..
mycket detta med luft..
anledningen med mitt intresse för supertrapp ljud dämpare.. möjligheten att justera och dess förhållande små mått.. jag skulle gärna sätta en på 356 an..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(





)




















Filterhållaren i fråga har jag använt med hell .. Sitter dock på 4 `ns avgas ..:)

