Och så närmar det sig uppstart
Fyllde bara motor och filter med olja så det gällde att få upp oljetrycket, bensinkranen var stängd och plockade ur stiften och nötte på starten en bra stund men så kom trycket, går bra nu
Pillade vidare och innan uppstart vart det kafferast, drog på bensinkranen så jag inte skulle glömma det och efter en stund in i kafferasten så tycker jag det luktar bensin... öppna motorlucka och ser att det droppar från sidorna på förgasaren
testar att starta och det går icke, hmmm... har det hunnit rinna ner så mycket bensin så jag fått i cylindrarna? av med stiften och kör på starten igen och visst kommer det upp på höger sida, fan...
Torkar upp och låter det stå och dunsta bort över natten.
Varför drog den i sig bensin genom pumpen när man inte kör på starten, nån form av undertryck?
Kollade igenom förgasaren och upptäckte inget fel, om nu inte det var nån skit i som försvann när man böka i den
Sen var det dags för en provtur, kollade oljan innan och visst var det en svag bensinlukt
körde en vända och bytte sen olja och filter igen, ingen förgasare som flödade längre i alla fall.
Ännu en provtur förra veckan och då varmaste dagen i år, tror det stod 26,5 grader när bilen när jag åkte till garaget, efter en tur på typ ett par mil på både småvägar och motorväg så kollade jag tempen när jag kom tillbaka till garaget, stickan kunde då inte mina kontorsfingrar hålla i direkt länge... kollade med termometern som visade 88 grader, känns ändå lite väl varmt va?
Ska kolla tändningen igen denna vecka, annars börjar jag misstänka avgassystemet