Kanske ska starta en liten tråd om "nya" bussen ändå, även om det inte händer några stordåd...
Var länge nöjd med Mangobussen men suget efter en äldre blev bara större och större i takt med att polare skaffar och får ut BD´s... Folkaparken 2017 står man och dreglar över Nicos, Leif renoverar i garaget, Macke renoverar i garaget och när jag sedan åker med i Demians buss till Barndoor Gathering 2018 börjar det bli jobbigt, Demian och jag diskuterar lite olika alternativ men jag får lov att vara lite realistisk och inse att jag inte fixar något större projekt
"Stockholms Jonas" var riktigt sugen på att köpa en split där nere men blev såld, på båten hem diskuterades lite alternativ för honom och Demian tyckte han lika gärna kunde köpa en BD och nämnde att Berglunds inte rullat mycket och kanske var till salu, jag tog fram bilder och visade Jonas men när jag själv tittade på bilderna blev jag lite smått förälskad och hoppades faktiskt att han inte skulle gå på det spåret då jag skulle bli sjukt jävla avundsjuk...
I slutet av det året dök det upp en möjlighet för ett inköp och började kolla upp några alternativ och då kontaktades även Berglund som inte var helt säker på att sälja, men fick inte kalla handen heller och jag skulle höra av mig senare. Men när jag väl fått lillfingret så kunde jag inte släppa det utan låg på och fick till slut till att jag skulle komma och titta på den i alla fall
När jag väl kom och kikade på den så vart jag såld! visst, det är en gammal renovering med vissa "fel" men alla rätt övervägde och efter nån vecka så lades ett bud som accepterades
Hämtningen drog ut lite på tiden då biltransporten jag tänkt hyra gått sönder och när den väl blev klar togs Kalle med som sällskap, vi hann rulla några kilometer när diverse varningslampor började lysa i bilfan... övervägde med uthyraren och beslöt att fortsätta och det gick som tur var bra. Höll faktiskt köpet lite hemligt för de andra då jag var livrädd att det skulle skita sig, vågade inte ropa hej...
Lycklig kille lastar:
Fortsättning följer