Tycker det ser bra ut, möjligen sitter expansionskärlet lite lågt.
men det kan var en synvilla, nivån i kärlet är ju högsta nivån i motorn också.
Sen funderar jag på matarslangen från pumpen till kylaren den ser ju ut att gå över svepet.
Original går den ju nedför hela tiden till kylaren. Men är det luftat ordentlig så borde det inte påverka flödet
Att kylarfläkten går på är ju bra , det är ju det den är till för.
Problemet är väl om den inte räcker till.
Jag hade en 740 en gång som gick varm när man drog bilkärra.
Men kollade man på kylaren så var de flesta av de tunna flänsarna borfrätta av vägsalt.
Så vi fick montera kylaren från Folkracebilen så vi kom hem, den var bättre :-)
Att du måst slå på värmen tyder på otillräcklig kylning.
Så hur mår kylaren och hur är luftflödet, inte nog med att luften måste komma in den måste komma ut också.
Och den tar alltid lättaste vägen, så se till att luften inet kan smita förbi kylaren.
Vad det gäller vattenpumpen så finns det ett skvallerhål där det börjat läcka om lagret och tätningen börjar bli dåligt.
Och läckand pump är ju inte det bästa.
Sen är ju frågan hur märker du att den går varm? Förutom att fläkten går igång
Vad står den på för start temp? .
Har du en eftermarknads temp mätare?
Eller VW mätare med Volvo Givare?
En bra ide är att köpa en IR Tempmätare så kan man kolla om grejorna stämmer och var det ev går varmt..
Bra att hitta cylindrar som inte går med en sån, men det är ju ett annat problem :-)
"ljushuvud"