Det hälper nog inte att sätta en slang på luftfiltret, dock kan bränsle för brukningen minska något på sommaren.
Om du lossar övre slangen på kylaren, och startar upp kommer det vatten från pumpen då?
Slangarna kan var felkopplade.
Kontroll fråga;
Blir den överhettad när du kör?
Eller när du står still på tomgång?
Finns det elfläkt på kylaren , blåser den igenom eller suger.
Tändinställning gör du med vacumslangen bortkopplad från klockan.
Och en stroboskop lampa , det finns märken för TDC och 10, 15, 20 grader på remskivan och en pigg som sticker ut från kamkåpan som man mäter mot.
Koppla in givaren på cylinder 1 den längs fram på motorn. blir väl längst bak när den sitter i en VW.
Runt tio grader på tomgång är bra sen bör den hamna närmare trettio grader om du varvar upp.
Om du kunde lägga upp lite bilder på din bil och installationen, så blir det lättare att ev se något..
"ljushuvud"