101

Bra jobbat grabbar, blir riktigt bra den där ! ICQ/ab

Jag skulle inte bli förvånad om jag har rätt!
GW.P

102

Bra jobbat  ICQ/ay

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
VW Foto sida Ruff Time Monster Truck

103

Ser riktigt lovande ut det här  ICQ/ay

104

Tack för glada tillrop!

Nu sitter snedsträvorna bakom sätena på plats.

Post's attachments

141_Snedsträvor_kompr.jpg, 376.13 kb, 1024 x 768
141_Snedsträvor_kompr.jpg 376.13 kb, 9 downloads since 2019-06-11 

105 Senaste redigerad av Engdahl (2019-06-11 23:00:21)

Även strävorna som ska gå mellan bur och gaffelben börjar bli klara. Den sista tillpassningen kommer att ske med karossen på plats. Nu är det inte jättemycket kvar att fixa innan buren är helt klar.

En lite jobbig sak är att växelspaken behöver flyttas bakåt vilket innebär att kapa, svetsa och sedan måla om den nymålade ramtunneln... Fempunktsbälte och för långt till växelspaken är ingen bra kombo om man inte har riktiga babian-armar.

När bur och chassi är helt klart kvarstår det att fixa det sista på karossen, samt att göra ett nytt kablage:-).

Post's attachments

142_Stag gaffelben_kompr.jpg, 325.17 kb, 1024 x 768
142_Stag gaffelben_kompr.jpg 325.17 kb, 5 downloads since 2019-06-11 

143_Stag gaffelben_kompr.jpg, 268.51 kb, 768 x 1024
143_Stag gaffelben_kompr.jpg 268.51 kb, 8 downloads since 2019-06-11 

106

Bra jobb , fattar inte helt hur du trer karossen över alla bågar ICQ/ab

Mvh

JES BuggyService

www.rent-a-buggy.se
Fb :@RentaBuggy.se
Tlf: 0760101483

107

erich skrev:

Bra jobb , fattar inte helt hur du trer karossen över alla bågar ICQ/ab

Mvh

Vi börjar med att ställa på karossen på plattan och sedan lyfter vi dit buren efter det:-).

108

Planen är att bygga en roligare motor under vintern och bygget av den kommer såklart att involveras i tråden, men jag kan ändå inte låta bli att posta en bild på förgasarna som jag budade in på Tradera häromdagen. Jag föredrar egentligen turbo och insprut 11 dagar av 10, men på just denna bil känns det mer rätt med en hederlig gammal förgasarmotor :-).

Nu måste jag bara hitta, eller tillverka, ett par kortare insug så att förgasarna får plats under karossen. Såg att Custom and Speedparts i Tyskland hade korta Typ 4 insug till IDF 40 men jag ska försöka hitta ett par som inte är gjutna i guld...

Post's attachments

Attachment icon 144_Weber IDF 40.jpg 547.89 kb, 1 downloads since 2019-06-14