Jag har haft en del projekt som aldrig kommit till sitt slutskede, pga mycket som hänt i livet. Men denna tänkte jag gå all in på och göra klart.
Vi fick barn i November, och då tänkte jag att nu säljer jag allt och köper en FÄRDIG BUSS, helst en sprinter 4x4 men de var saftigt dyra.
Sen fick jag nys om denna som var uppe på tradera tillsammans med en gullig husvagn, en så kallad Predom med glasfibertak monterad på ett combicamp chassi. Enligt annonsen och mycket diskuterande med säljaren försäkrade han mig om att den är ROSTFRI, KÖRKLAR och INGEN ROST då den är omlackad för 3 år sen. Så då tänkte jag ok, färdig buss. Då behöver jag inte göra nåt mer än att bygga inredning...
Men så var inte fallet så oärlig säljare har jag aldrig varit med om men det tar vi en annan gång... 
När jag insåg att även denna behöver mkt kärlek så tänkte jag att jag kan likagärna balla ur... Jag och frugan vill åka igenom Europa och det blir förhoppningsvis med denna i år..
Eftersom jag gillar subaru och hatar typ4 så började jag leta efter ett kit.. jag hade ett men pga flytt var jag tvungen att sälja allt...så börja om på noll. Jagade fram ett komplett kit som satt i bay med såkallat bellymount radiator där man har kylarn mellan längsgående balkarna. Det är ett kit byggt av Fellows speed shop i UK, ett känt bolag inom konverteringsvärlden.
En lista på hur bussen kommer att bli.
Däck och fälgar.
Mb 15" plåtisar lackade antingen vitt eller silver.
BF Goodrich KO2 allterrain 215/75/15 
Bromsar
Än så länge org då jag inte ser syftet med att uppgradera... 90km/h med en typ4 är lika snabbt som 90Km/h med en subarumotor.... men blir tvungen att byta i framtiden för att regga den(2 år dit)
I framtiden ska jag montera audi a4 bromsar bak.
Chassi
Behöver höja 1-2 splines bak alt montera hästskor upp o ner, höger på vänster osv..... och några andra styva dämpare. Tips?
Fram, osäker på om jag ska köpa höjspindlar, svetsa i sänksatser eller bygga ny framvagn med andra gavlar med nerflyttade monteringshål så får man samma geometrier på allt och org fjädring..
Motor/Växellåda
EJ20 motor(föredrar EJ22 får byta i framtiden då jag har en bekant som har sparat en till mig). Rostfritt avgassystem, adapterplatta mellan motor o låda. osv osv, lägger upp bild som får tala för sig själv.
Org 002 låda(tyvärr) med nya packboxar. Letar efter 091 låda för att få ombyggd och med LSD i framtiden. 

Bygga en enkel campinginredning bara så man kommer ut på vägarna så fort som möjligt. Säng, vatten och sånt campingkök får duga nu.
Övrigt
Lilla popuptaket, takräcke och lite smått o gott..
Letar efter bay framsäten om någon har.
men vill oxå åka ut på äventyr i sommar.

men det e ju ett val man gör i livet...nu finns barnbarn som dottern tar hand om själv....