Jag har köpt på Bauhaus. 
OK tack får ta ett varv på Bauhaus då :-)
Kan väl tilläga att jag blästrar ibland också.
Men jag måste vänta på lite torrare väder då hustrun förbjudit mig att göra det mer i garaget.
Jag fick städa hela källaren efter blästringen av karossen.
Ett steg framåt idag, blev lite grundat men man kommer bara på mer småsaker som ska ha färg.
Jämförde sedan två gamla gummi till växellådan och tror jag har gjort rätt val att byta ut dom. 
Najs 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Kladdat lite till
men bara ovansidan.
Det är första gången jag lackar, tyckte jag var noggrann med att torka bort damm.
Finns dammkorn i lacken när man synar efteråt så man inser att man har ett dammigt garage.
Men det duger till mig och jag är nöjd med mitt beslut att lämna in karossen till en kunnig lackerare sen.
Men det är fantastiskt roligt att testa och lära sig.
Imorgon vänder jag på plattan och försöker att förbättra resultatet.
Nästa vecka blir spännande, hämta en nyrenoverad växellåda och få börja plocka ihop lite
Är det någon som har ett pedalställ liggandes så är jag intresserad av ett sådant.
Igår hade jag en mycket lärorik och trevlig kväll i ett garage i Malmö.
Jag hämtade en ny växellåda hos MH här på Boxerville, Mats förklarade och lärde mig en hel del om växellådor.
Han trollade även dit gummibälgarna så jag fick hela bälgar istället för att behöva sätta dit delbara
Detta utan att jag behövde dela på drivaxelrör och klumpen det är ihop pressat med.
Tack Mats för en lärorik och rolig kväll.
Hämtade plåtlisterna hos plåtslagaren idag och hann börja böja den ena till rätt form.
Den behöver lite bearbetning till inna jag blir nöjd men det är på rätt spår.

Ser riktigt bra ut. Jag kan ev ha ett pedalställ till övers. Kollar i helgen. Ring/smsa gärna i helgen för att påminna. O7o-3779253.
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Roligt när man får börja sätta tillbaka saker.
Svärden kom på plats idag och sedan var det förberedelser inför morgondagen.
Man hittar hela tiden saker som ska fejas till och målas.
Har man 50% chans så väljer man fel, det upptäckte jag idag då växellådan inte ville in hela vägen.
Och efter lite tankeverksamhet så kom jag fram till att jag satt noskongummifästet på fel håll, så gör om gör rätt.
På bilden sitter det rätt, hoppas jag.
Tog lite tid att prova hur många inställningsbrickor det skulle vara mellan växellåda och bakaxelrören men till sist var jag nöjd då dom föll långsamt.
Sen åkte växellådan på plats men jag kom inte vidare då jag var tvungen att måla lite saker.
Men det kändes som ytterligare en milstolpe passerades.
Tog mig lite tid till att sätta dit växelförarstången med ny lager hylsa, ny växelstångskoppling och fick dit växelspaken, skönt.
Lite nya bromsrör kom också på plats men jag hade visst missat köpa några så det blir komplettering imorgon.
Roligt är det när man får lägga nya bitar i det stora pusslet men man inser att man skulle tagit ännu mer bilder.
När det demonterades var det självklart hur det skulle sitta men nu undrar man och kliar sig i huvudet.
Hann med lite montering igår. Känns skönt med nya bromsdetaljer, vajrar, rent och målat.
Jag strulade med broms pedalen och stoppbrickan, drog lite i broms vajern, ajajaj, glömde brickan så då föll pedalen och vajeröglan gled av axeln och det var bara till att skruva bort pedalstället och börja om igen.
Inte nog med det, jag gjorde det ytterligare 2 gånger.......
Det visade sig att stoppbrickan inte var hög nog för att hålla emot pedalen så jag fick tillverka en ny.
Hur blev det så då?
Jo, jag var på en skrot och hämtade en som var liiiite rostig och tydligen mest bortrostad på höjden.
Men med en nytillverkad blev det lättare att få allt på plats.
Hoppas bara att det stämmer när man ska göra injusteringen lite senare.
Man lär så länge man lever.
Man lär så länge man lever ang. brickan.
Ser riktigt bra ut. 
Hum läste om igen nu. ..
drog lite i broms vajern, ajajaj, glömde brickan så då föll pedalen och vajeröglan gled av axeln
Misstänker att det var..koppling vajern?
Blir bra detta... önskar min cabbe var en 70 eller äldre och inte en 71.. 
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062 typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058 typ1 oval-56 "Maximiliam" vilande tråd.:-(
Hum läste om igen nu. ..
drog lite i broms vajern, ajajaj, glömde brickan så då föll pedalen och vajeröglan gled av axeln
Misstänker att det var..koppling vajern?
Blir bra detta... önskar min cabbe var en 70 eller äldre och inte en 71..
Ja,jag vet att jag skrev fel, det ska vara kopplingsvajern.
Idag fick plattan se dagens ljus och lufta sig.
Kollade över oken till skivbromsarna och konstaterade att man nog bör byta gummin till kolvarna. En kolv satt som berget så den har fått gotta sig i lite rostlösning under dagen och sedan gick det att trycka ut den med tryckluft.
Påbörjade sedan projektet att böja mattlisterna och prova, lite bökigt men tills slut var jag nöjd.
Den ena hann jag till och med sätta dit.
Stiligt! Snygg platta. 
Ny milstolpe med karossen på plattan igen, ska bara skruvas ihop också.
Blir till att börja med dörrarna och att kolla så de passar och även skärmarna och luckorna.
Nice 
Trevligt! Kopplingsvajern är irriterande. Fumlade också ett par ggr i höstas när den skulle dit på min -67 platta... Så tråkigt!
Ser riktigt bra ut. Saknar min -70 cab som jag sålde för några år sedan...
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

Stiligt! Snygg platta.
Tack, ja känns bra.
Idag gick allt jag företog mig åt pipan.
Hämtade mattsatsen som jag beställde i december och den ska nog bli bra.
Glad i hågen tog jag den med mig ner i garaget för provning men....
Jag och mätstickan
var tydligen inte kompisar när stolsunderredet sattes på plats innan målningen, upptäckte nu att underredet hamnat 4 cm för långt bak så det blev tokigt när man provade mattbitarna, får se hur jag löser detta. Känns lite surt
Sedan började jag att renovera bromsoken fram med nya gummin, tätningar och belägg, det gick ypperligt fram tills jag skulle dra dit bromsslangen. Då drog jag bort alla gängor i oket, typiskt!!!! 
Så ett steg framåt och två steg bakåt, tur det är sportlov snart.