Är lite sugen på att komma ut på vattnet ibland. Hittar dock ingen båt för vettig peng som uppfyller mina kriterier. Funderar därmed på att bygga en. Har ingen båtplats och bor trångt. Båten skall vara; liten men ändå rymma mer än en, Lätt, snygg enligt mig, lite retro, lättbyggd, gärna elektrisk, ha ratt, enkel att bada ifrån, lätt att förvara och frakta, tror jag gör fäste för två hjul bak så den blir självbärande ”trailer”/cykelkärra. Byggstart till våren, så jag kan vara ute och damma, mål att den flyter till sommaren. Lite inspiration. Det här är ju coolt, men lite väl litet.

Riktigt ball men för stor och komplex form.
Färgskala plus teak. 
Det röda får bli denna röda, 
har en sådan jag kan elkonvertera. Det var ju poppis förr att bygga båtar av en skiva med ritningar från typ hobbex, kul princip.
Marinekart är helt rätt!! 
dock lite för dyra. Gillar lite den här moderna formen också, 
satsar nog på rak framstäv, säkert opraktisk när man ska iland på grunt men det ser coolt ut och blir enklast att bygga. Kommer använda plywood och xps frigolit skivmaterial (blå byggisolering) storleken på båten blir därmed 2,5x1,2x0,6m samt glasfiberväv och epoxi. Har inte ritat upp det än men gör något enkelt så att jag kan såga ur delarna först och sen passar allt... Gjorde en snabb första kluddskiss. Nu ska jag tänka vidare ett tag.

Bilar: Westfalia 1974, Dubbelhyttspickup 1978, Golf 1983, 911 1971
Insta: Rm_engrg