Nu är goda råd dyra! Nu är det nära jag låser garaget o slänger nyckeln jävligt långt!
Lyfter i denna tråd då mycket info sedan tidigare redan står här.
En lösning på mitt problem skulle bli en rejäl rengöring av gasarna, sagt o gjort dom plockades ner och kördes i ultraljudstvätt grundligt sattes sedan tillbaka. Startade bilen och började ställa in dom efter ”best lean idle” eller vad det kallas. Inga problem så långt. Körde gatan ner o efter 100 m typ är det som om soppan tar slut o nästan stannar. Står på tomgång en stund så går den nån meter till. River dom igen för att dubbelkolla flottörnivåerna o hade nog läst fel så dom ställdes enligt weber spec till min 7mm max 12,5mm. Provar igen o samma skit igen men nu går den typ 20 SEK på tomgång för att sedan dö. Beställer då renoveringssatser till gasarna o byter nålventiler o packningar etc. fick ihop det igen o startar o ingen skillnad.
Nått skumt med bränsletrycket oxå. Mätaren visar värde bara under stunden den ” fyller” tomma förgasare sedan går det ner på noll. Har då även provat annan pump, kopplat förbi BTR för att utesluta det utan skillnad.
Har någon fler tips eller bud på skiten så svara gärna!