Bra byggt 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Vw Rodden
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Bra byggt 
Bra byggt
Tackar ödmjukast. 
Här kommer lite nya bilder på fortsättningen av bygget.
Efter lite provande fram & tillbaks upptäcktes att den högra styrstaget tog i vid full utfjädring i ena röret
på förlängningen.
Gjorde det enkelt genom att kapa av diagonalt en del av röret, vände den avkapade biten så va lösningen klar. Ibland ska det va enkelt
Svetsade även i muttrar i det övre röret, som karossen sen skruvas i.
Tog även & förstärkte ramhuvudet genom att täcka det hål som va kvar mellan rören efter avkapningen av huvudet i sitt tidigare liv. Så här blev det 
Daxs & hugga tag i tanken. Efter bygget med ramverket & styrningen så fanns det ingen mer plats neråt för tanken. Ville gärna ha kvar tanken, då jag gillar hur den ser ut & att den helt enkelt tillhör bilen
Blev att kapa av tanken längs pressningen så den fick en plan botten. Svetsade på en plan plåt under men tog tillvara på fördjupningen & filter delen av den bortkapade undersidan. Svetsade in den i den plana botten & nöjde mig så.....enstund....tills....jag kom på att jag inte hade nån tankmätare. Här finns det endel alternativ, men det sluta så här, får se om det blir kvar i framtiden
Tanken va att kunna öppna handsfacket & se nivån i röret.....om man har en ficklampa..... för annars var det svårt & se nått utan att öppna huven 
Nu börjar det närma sig SFRO besiktning. Har tyvärr dåligt med bilder under den perioden, fokus låg på att få allt att lira med det sista delarna.
Blev moderata 195/60/15 hjul med motorcykel skärmar på alla hjulen, som jag tyvärr inta har nån bild på, dock kanske ni ska va glada, för dom va det fulaste en amatör kunde åstadkomma. Men dom va ju behövliga i lagens ögon
Gjorde en lättare uppfix av el systemet med nya säkringsboxar & lite omdragning också innan det va daxs att ta trailern & bubblan mot norrtälje & SFRO.
Detta va i det grova vad som gjorts för att få den laglig som ett ombyggd fordon, men är så klart mängder med små saker som är gjort i övrigt som jag inte har med i denna tråd. 
Daxs & hugga tag i tanken. Efter bygget med ramverket & styrningen så fanns det ingen mer plats neråt för tanken. Ville gärna ha kvar tanken, då jag gillar hur den ser ut & att den helt enkelt tillhör bilen
![]()
Blev att kapa av tanken längs pressningen så den fick en plan botten. Svetsade på en plan plåt under men tog tillvara på fördjupningen & filter delen av den bortkapade undersidan. Svetsade in den i den plana botten & nöjde mig så.....enstund....tills....jag kom på att jag inte hade nån tankmätare. Här finns det endel alternativ, men det sluta så här, får se om det blir kvar i framtidenTanken va att kunna öppna handsfacket & se nivån i röret.....om man har en ficklampa..... för annars var det svårt & se nått utan att öppna huven
Den här lösningen gick jag igång på..genialt!

Efter två år & dubbla besök hos Marlon på SFRO i norrtälje är den godkännd med slutbes & bullerprov. Två punkter följde dock med att fixa till regg bes. Stagen till skärmarna kunde va grövre & defroster till kupen va också ett lagkrav som jag missat. Alla dessa regler 
Detta va allt för idag. 
Pompejus: Den här lösningen gick jag igång på..genialt!
Tackar
Lösningen är enkel, det svåra är att hitta en slang/nivårör som tål soppa bara
Tydligen valde jag kopplingar med en svår dimension för just transparanta bränsle slangar, men problem är till för & lösas. 
Hur många liter rymmer tanken 
Hur många liter rymmer tanken
20 hela liter 
Mörkret ligger tätt i byggderna så här års. Men flitens lampa lyser stundtals i bunkern
Så lite nya avgasflänsar fixades, tanken är att bygga nytt avgas, för hur roligt är avgas kravet på 84db
Bilder på slutresultatet kommer när svetsen svalnat
Fick byta till orginal framvagn till bes för att få hygglig höjd på fronten, nu när de är klart fick den byta plats med den sänkta framvagnen. Justeringarna på den va väldigt nervridna, så detta gjordes om & nya bussningar fick även ett nytt hem.
God Jul i stugorna
Liten uppdatering igen. Provade in höjden efter justeringen av sänksatserna, kanske kommer höja nån cm till, men kändes lagom annars
Kom till en lack på framvagnen & allt monterades. Drog om lite el & små greja med lite av varje.
Börja fundera på avgassystem, ville ha nått annorlunda men följsamt, tror jag! Tänkte bort dom tidigare gjorda avgasflänsarna än så länge, och gjorde en förlängning på boet som redan satt där. På sista bilden ses början på bygget
Spindlarna hade ett litet glapp i kingpinnen, passade på nu när vintern är lång att få dom fixade. Så ett besök gjordes hos woffe på wolfparts i Gävle, där spindlarna ska får sig en genomgång. Passa på att göra en rundvandring bland alla byggen & träffade några kändisar, riktigt kul & trevligt besök 
Behöver er HJÄLP! Gjorde klart "slutpipan" som jag hade en vision om, men är osäker. Ris & ros om utseendet på denna kreation av avgassystem, kan inte bestämma om det blev bra eller om det bara ser konstigt ut, vad tycker ni? 
Lite mysko. Kanske en liten stinger, (kapa nån orginal?) med egenbyggd insats om du inte vill höra allt bröl, bruka inte behövas mycket för att få ner ljudnivån lite.
Hmm..jo vi skulle ju vara ärliga..ser lite mysko ut..har däremot ingen bättre lösning på G.. 
Gillar utblåset kanske två.. Dämpare e bra.. Kör en liten supertrapp på min buggy liten men effektiv
Mjo.. ser lite mysko ut. Symetri är gött när det gäller pipor alternativt något i mitten.
mitten typ:
Med rätt fet typ
Ja,den undre bildens lösning var trevlig.. 
denna är symetrisk. så den funkar på både höger och vänster sida och är billig 

https://www.lightinthebox.com/sv/modifi … 13EALw_wcB
Gillar svansen!
Kom att tänka på Essos tiger i tanken kampanj
Fixa orange och svart bandage + en fet Esso dekal på luckan
Gillar oxå svansen! På en hotrod måste det finnas nått som sticker ut mot mängden. 
Sveriges snyggaste VW-rod och sannolikt en av de mest välbyggda.
Suveränt arbete, särskilt med fronten: ramverk, styrning och framvagn.
Smart idé med "tankmätaren". 
Tack för alla tycken & tänk, bilder & ideer. Uppskattas verkligen!! Precis det jag ville höra, vad ni tyckte. Är inne på samma känsla om symetri som anders bergh. Kommer nog tänka om gällande utseendet på det hela.
Tack alla!
Sveriges snyggaste VW-rod och sannolikt en av de mest välbyggda.
Suveränt arbete, särskilt med fronten: ramverk, styrning och framvagn.
Smart idé med "tankmätaren".
Super stort tack Klas !!
Får se vad den stora skaran tycker om den medvetet obrydda finishen bara
Hur går det själv med byggena, rullat in dom i nya palatset än?
Symetriska cutom's slog aldrig.
Även i dett fallet tycker jag ;-)
Hade röret varit gömt bakom luckan så bara slutröret hade stuckit ut på sidan då kanske .....
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 … 8 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Vw Rodden
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.