Oj oj oj
Mango Klein -61, eh -68
Söker delar till splitbuss -61; inredning brun, plåt, popouts, fälgar.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Westy SO42 från NC
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Oj oj oj
Nu är det nära 
Stiligt 
Snyggt 
vackert!
I dag blev det tomt i garaget första gången på många år
Det lackar mot JUL
God Jul alla Boxervillare !
God Hjul på dig me.. hoppas det får den färgen du önskar dig i klappen
Alltid ett minnesvärt tillfälle då det bär av till lack..fantastiskt bra jobb du gjort hittills.. 
God Hjul på dig me.. hoppas det får den färgen du önskar dig i klappen
Ja det här med färgnyans verkar är inte helt lätt. Trots att jag har haft rätt färgkod så har jag haft två olika Sea blue som inte matchar orginalfärgen på tanklocket speciellt bra.
Att färgen under bussen inte stämmer så bra är ju inte så noga men jag skall vara noggrannare med den andra färgen.
Alltid ett minnesvärt tillfälle då det bär av till lack..fantastiskt bra jobb du gjort hittills..
Tack ! Faktiskt skönt att bli av med bussen ett tag och det skall bli spännande att åka på studiebesök hos lackaren om några veckor.
I dag kom min fönster tillbaka från Polen efter att blivit renoverade där.
Jacek eller Jack-Fatboy som han kallar sig på The Samba har gjort ett fin fint jobb
Ser fram emot att montera de när bussen kommer tillbaka från lack.
Har varit lite konfunderad över den bruna stolsklädseln men hittade i dag orginalklädseln under.
God kväll
Så mesh grey sätesklädseln som jag köpte från TMI var den rätta.
I dag har jag gjort studiebesök hos lackeraren och det ser mycket bra ut så här långt.
Insidan är lackad och utsidan har fått slipgrund.
Själv gnuggar jag vidare med dörrar och luckor som snart är mogna för lack de med.
Har även börjat kolla upp inredningen.
Plywooden är ganska vattenskadad på vissa delar så det kommer krävas en del pyssel.
Har beställt björkplywood från CALEXICO WOOD AB som verkar ha stort utbud och skapliga priser.
God kväll
Tjusigt 
Jäklarns vad prydligt!
Du, hur brett är det mellan plåtarna på WT:n?
Jäklarns vad prydligt!
![]()
![]()
Du, hur brett är det mellan plåtarna på WT:n?
Nej jag vet inte hur brett det är men nästa gång jag besöker bussen kan jag mäta 
mycket fint!!! 
Senaste tiden har jag jobbat med att få ordning på mina kofångare som var ganska misshandlade och rostiga.
Man kan ju undra hur man tänkte när man skar ut de här hålen för att kunna använda bubbla ljuddämpare ?
Efter att ha riktat kofångarna så gått jag kunde så svetsade jag igen hålen.
Kofångarhornen var väldigt rostiga och buliga men efter mycket jobb så blir de nog ok.
Men dagens höjdpunkt var när jag fick sms från lackeraren att bussen var lackad
Ser verkligen bra ut på bilderna så jag ser fram emot att se den live.
God kväll
Nu är det dags att koka extra morgonkaffe igen för nu misstänker jag att det kommer en del roliga montagekort!!! Ser bra ut!!!!
Härligt! Ser kanon ut 
Nu är det dags att koka extra morgonkaffe igen för nu misstänker jag att det kommer en del roliga montagekort!!! Ser bra ut!!!!
Ja nog ska jag väl kunna bjuda på några sådana bilder 
Härligt! Ser kanon ut
Ja snart kommer jag i nåt luftkylt till våra jugarkvällar på MC-Donalds 
Hål för bubblaljuddämpare har man sett många varianter på bussar genom åren. Ingen har varit särskilt lyckad 
På min buss var det kapat fyrkanter, underifrån och 5-6 cm upp. Det var det första jag fixade till...
Även mellanplåten var kapad och uppvikt under. Det fixade jag faktiskt idag
Efter 16 års ägande.
Äntligen 
Snyggt !
En blank buss
Snyggt!
Sidor Föregående 1 … 10 11 12 13 14 … 17 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Westy SO42 från NC
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.