726

Lite kanske ICQ/ae

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

727

Före och efterbilder är en bra motivationshöjare ICQ/ab

728

Fyra månader sen sist...

Som vanligt hände det inte så mycket under sommaren även om man tror man ska hinna fixa nått varje år ICQ/ad

Men ett par kortvändor har det nu äntligen blivit, plockade ihop två matchande set med strålkastare, Bosch sargar med Bosch glas  ICQ/ab
Fick även tag på ett till fotsteg jag saknat och på dessa sattes det på ett par bättre begagnade breda lister.

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1683510.jpg

Idag hade jag lite tid över och testade att fixa en plåtbit, få se om den blir ditbränd i helgen eller... har inte spikat riktigt hur jag ska gå tillväga med den "karossinfästning/förstärkningplåten"... byta typ allt eller bara bränna ihop så allt sitter  Default/hmm

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1683509.jpg

729

Härligt att va på G igen va?  ICQ/ag

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

730

Och jag som tyckte att jag inte får något ur händerna.. ICQ/ad Nä nu skärper vi oss,eller hur.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

731

GB skrev:

Idag hade jag lite tid över och testade att fixa en plåtbit, få se om den blir ditbränd i helgen eller... har inte spikat riktigt hur jag ska gå tillväga med den "karossinfästning/förstärkningplåten"... byta typ allt eller bara bränna ihop så allt sitter  Default/hmm

Jo den där biten brändes fast och nu i vecka brändes även värmeröret fast...med varierande kvalité på svetsen...  ICQ/ad

Och blev övertygad att låta förstärkningsplåten sitta och bränna ihop det med ny plåt på sidorna typ så idag kapades och bockades det till en plåt, började rensa på baksidan för att förbereda inför svetsning som borde kunna göras på Lördag... men när man tittade på utsidan efter vart och grötat på insidan så upptäcktes ett litet hål i förstärkningsplåten...fan... körde in skruvmejseln och vispade runt lite och hålet blev bara större och större...  ICQ/ac
Så ett steg fram och två tillbaka... så lurar på att kapa bort hela biten, rensa bort plåten på baksidan och blästra förstärkningsplåten för att se om den går att laga och använda.
Virtanen tillvärkar ju själva fästet men ingen som tillverkar hela biten till tidiga ovaler vad jag kan se och antar att ingen har en sån frisk donatorplåt Default/hmm
Ska man se nått positivt så blir det helt rostfritt även där och det kan väl vara skönt att ha bakhuvudet  ICQ/af

Post's attachments

Resized_20171012_122626.jpg, 260.81 kb, 1324 x 773
Resized_20171012_122626.jpg 260.81 kb, 165 downloads since 2017-10-12 

732

Rätt tänkt.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

733

Så där kan du inte ha det GB.
Kapa bort all skit och svetsa dit frisk plåt- du vet hur jag gjorde.  ICQ/ad

Köp Virtanens fästen och återvinn "skålen" (den brukar överleva) och banka till lite nytt. Jag kan lova att 99% av alla orenoverade bilar är rostiga just där i innerskärmen-  Det jäser och blir förjävligt mellan både dubbel och trippel-plåt.

Det här såg bra ut från ena sidan...men. Huuu.  Men tjoff så var det klart. ICQ/ae

http://forumbilder.se/G9SGA/sdc16221.JPG
http://forumbilder.se/G9SGB/sdc16241.JPG
http://forumbilder.se/G9SGB/sdc16463.JPG

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

734

Virtanen-plåt..ett njutningsmedel inte bara för överklassen..snyggt! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

735

Phileas Fogg skrev:

Så där kan du inte ha det GB.

Jo det är ju det jag kommit på nu, var för illa... men hade det vart bättre så hade man såklart kunnat fixa det så det höll min kvarstående livstid men kommer kännas bättre att det blir ordentligt gjort där...fast det bär emot också  ICQ/an

pompejus skrev:

Virtanen-plåt..ett njutningsmedel inte bara för överklassen..snyggt! ICQ/ab

Ja det är det, synd bara att han inte gör hela biten  Default/hmm

736

Är nog bara en tidsfråga innan han gör hela plåten,eller också hinner Woffe före.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

737

Ja det var väl bara att sätta fart på kapskivan igår...

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1701887.jpg

Fick det blästrat idag, få se hur mycket man ska spara och hur mycket ny plåt det blir  Default/hmm

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1701886.jpg

738

Ja titta så fult det var..snabbt och bra jobbat! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

739

Men ja jäklar vad bra att du tar tag i det där. ICQ/ad

Det är som sagt ute med patinerade hjulhus, det är såå 2015.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

740

Ja det går väl inte i raketfart framåt just nu, nytt jobb har tagit lite fokus men håller på att pilla med karossinfästningen de små vändor jag vart till garaget... har lappat förstärkningsplåten och på g att lappa hjulhusplåten, sen ska fästet dit och sen slutligen ska allt tillbaka i hjulhuset... kommer ju aldrig kunna få den här bilen "rostfri" så får dra gränsen någonstans Phileas Fogg  ICQ/ae

Men sen hörde jag någonstans att man kunde försäkra på chassinummer och när pengarna man plöjt in i objektet drar iväg så är detta något som gnagt bak i huvudet  Default/hmm
Så igår ringde jag vårt lokala Länsförsäkringarkontor och pratade med en trevlig kille, skickade bilder på bilen idag och nu har den här "bilen" en avställningsförsäkring tecknad  ICQ/ag

Post's attachments

BajsHäcken.jpg, 240.12 kb, 1250 x 510
BajsHäcken.jpg 240.12 kb, 163 downloads since 2017-11-14 

741

Trevligt att du kommit igång igen, och grattis till nya jobbet! ICQ/ab

Hmm, det där med att försäkra på chassienummret var ju inte så tokigt. Är ju trots allt någon krona som ligger i våra objekt...

Bengt i Sala
50 Barndoor Skåp (delägare)   -51 Barndoor Kombi   -55 Barndoor Pickup
Chevrolet -56 VW skåp -08 BMW 740i -00 Ford -34 Cabriolet

742

Länsförsäkringar ja...

Dom är roliga dom. Ringde dem  för ett år sedan och pratade om just detta. Skulle gå jättebra så damen då. Bra att ha försäkrning den dagen man ska registreringsbesiktiga. Ett par dagar innan min besiktning för ett par veckor sedan så sa killen
-"Öööö Ne det är inget jag känner till. Men ska prata med mina kollegor som kan mer"
---- hissmusik i typ 5 minuter
-"Men du hade ju inget registreringsnummer. DÅ kan du ju inte ha någon försäkrning på de. Och du får absolut inte köra till besiktningen utan försäkring. Så du måste nog köra den på släp dit"

Idiot tänkte jag och ringde Folksam. De löste det på 2 sek. Med enbart Chassinummer. Och Sen ringde jag regbesiktningssnubben och frågade om man fick köra dit. Fick svaret
-"Klart du ska köra hit den. Hur ska du annars veta om den fungerar" Default/big_smile

Fick ett regnummer på plats och ringde folksam och sa upp försäkringen dagen efter samt LF för att teckna en försäkring med regnummer (har lLF till allt annat.)  Klart!

743

anders bergh skrev:

Länsförsäkringar ja...

Dom är roliga dom. Ringde dem  för ett år sedan och pratade om just detta. Skulle gå jättebra så damen då. Bra att ha försäkrning den dagen man ska registreringsbesiktiga. Ett par dagar innan min besiktning för ett par veckor sedan så sa killen
-"Öööö Ne det är inget jag känner till. Men ska prata med mina kollegor som kan mer"
---- hissmusik i typ 5 minuter
-"Men du hade ju inget registreringsnummer. DÅ kan du ju inte ha någon försäkrning på de. Och du får absolut inte köra till besiktningen utan försäkring. Så du måste nog köra den på släp dit"

Idiot tänkte jag och ringde Folksam. De löste det på 2 sek. Med enbart Chassinummer. Och Sen ringde jag regbesiktningssnubben och frågade om man fick köra dit. Fick svaret
-"Klart du ska köra hit den. Hur ska du annars veta om den fungerar" Default/big_smile

Fick ett regnummer på plats och ringde folksam och sa upp försäkringen dagen efter samt LF för att teckna en försäkring med regnummer (har lLF till allt annat.)  Klart!

Det där strulet hade utan vidare gjort att jag bytt bolag,men bra att det löste sig... ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

744

GB skrev:

Ja det går väl inte i raketfart framåt just nu, nytt jobb har tagit lite fokus men håller på att pilla med karossinfästningen de små vändor jag vart till garaget... har lappat förstärkningsplåten och på g att lappa hjulhusplåten, sen ska fästet dit och sen slutligen ska allt tillbaka i hjulhuset... kommer ju aldrig kunna få den här bilen "rostfri" så får dra gränsen någonstans Phileas Fogg  ICQ/ae

Men sen hörde jag någonstans att man kunde försäkra på chassinummer och när pengarna man plöjt in i objektet drar iväg så är detta något som gnagt bak i huvudet  Default/hmm
Så igår ringde jag vårt lokala Länsförsäkringarkontor och pratade med en trevlig kille, skickade bilder på bilen idag och nu har den här "bilen" en avställningsförsäkring tecknad  ICQ/ag

Men bajshäcken är ju i stort sett rostfri nu.. ICQ/ae
Det finns bara en sak som tar mer fokus än nytt jobb och det är att söka jobb..har hållit på i snart 1,5 månader nu och det tar enormt mycket fokus från alla trevliga renoveringsobjekt jag har.. ICQ/an

late,
in love,
and a little drunk..

745

Barndoor 51; tackar, ja några...  ICQ/ae

anders bergh; segt, men denna gång verkar killen ha full koll och fått bekräftelse på mail redan  ICQ/ab

pompejus; liiiiiiite kvar...  ICQ/ae Fan va segt, även om jag haft jobb större delen av tiden senaste fyra åren så har det endast vart tidsbestämda kontrakt och man har haft koll och sökt jobb, hamnat på andra plats flera gånger vilket suger skit  ICQ/ac  höll på att tappa hoppet men nu äntligen gick det vägen  ICQ/ag

746

Skönt att höra..hoppas jag får till det också,var på 2 intervjuer idag,har som mål att åtminstone få till en per arbetsdag,har hittills gått i mål med den ambitionen.. Default/hmm

late,
in love,
and a little drunk..

747

Jahopp...

Gjorde så att jag lappade förstärkningsplåten och rensade bort det uppenbart rostiga av hjulhusplåten bakom och mecka till ny plåt, fast har visst inte fotat detta  Default/hmm
Och sen punktade jag dit hela biten och brände sen ihop det med varierande resultat, passade även in det nya fästet från Virtanen:

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1718991.jpg

Förra Lördagen när jag kom till garaget fick man en trevlig överraskning, Macke hade börjat kapa  ICQ/ag

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1718990.jpg

Så igår var det dags för lite garagekväll igen och lite mer aktivitet än vanligt, riktigt nice  ICQ/af
Fästet ditbränt, fast detta fick även Macke göra med sin 3-fas för säkerhets skull, jag brände ihop hyllan i kupén och svetsarna blev så jävla dåliga...kämpade på och fick ihop det någotsånär och när man kryper man ut ser man att gasen är slut...  ICQ/ad
och Gustaf säger hej...

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1718988.jpg

Och Macke har lekt, i princip klart här nu och det känns skönt som faaaaan, roligt att "27" blev kvar  ICQ/ag

https://www.thesamba.com/vw/gallery/pix/1718989.jpg

Jag har väl lite finlir kvar i hjulhuset bak och Macke tänkte gå på det andra karossfästet i kupén så kan vi få upp karossen i hans karossnurra sen  ICQ/ab

748

Blir kanon kalas det dä hju.
Lär komma förbi nåe!!

Tomato Potato
Dyslexiker..

749

D3w1l skrev:

Blir kanon kalas det dä hju.
Lär komma förbi nåe!!

Det tycker jag, synd att det sket sig med mitt besök...hade vart skoj att se pickisen  ICQ/an

750

Bra jobbat,rostfriare än någonsin.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..