Lite kanske 
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Lite kanske 
Före och efterbilder är en bra motivationshöjare 
Fyra månader sen sist...
Som vanligt hände det inte så mycket under sommaren även om man tror man ska hinna fixa nått varje år
Men ett par kortvändor har det nu äntligen blivit, plockade ihop två matchande set med strålkastare, Bosch sargar med Bosch glas
Fick även tag på ett till fotsteg jag saknat och på dessa sattes det på ett par bättre begagnade breda lister.

Idag hade jag lite tid över och testade att fixa en plåtbit, få se om den blir ditbränd i helgen eller... har inte spikat riktigt hur jag ska gå tillväga med den "karossinfästning/förstärkningplåten"... byta typ allt eller bara bränna ihop så allt sitter

Härligt att va på G igen va? 
Och jag som tyckte att jag inte får något ur händerna..
Nä nu skärper vi oss,eller hur.. 
Idag hade jag lite tid över och testade att fixa en plåtbit, få se om den blir ditbränd i helgen eller... har inte spikat riktigt hur jag ska gå tillväga med den "karossinfästning/förstärkningplåten"... byta typ allt eller bara bränna ihop så allt sitter
Jo den där biten brändes fast och nu i vecka brändes även värmeröret fast...med varierande kvalité på svetsen...
Och blev övertygad att låta förstärkningsplåten sitta och bränna ihop det med ny plåt på sidorna typ så idag kapades och bockades det till en plåt, började rensa på baksidan för att förbereda inför svetsning som borde kunna göras på Lördag... men när man tittade på utsidan efter vart och grötat på insidan så upptäcktes ett litet hål i förstärkningsplåten...fan... körde in skruvmejseln och vispade runt lite och hålet blev bara större och större...
Så ett steg fram och två tillbaka... så lurar på att kapa bort hela biten, rensa bort plåten på baksidan och blästra förstärkningsplåten för att se om den går att laga och använda.
Virtanen tillvärkar ju själva fästet men ingen som tillverkar hela biten till tidiga ovaler vad jag kan se och antar att ingen har en sån frisk donatorplåt
Ska man se nått positivt så blir det helt rostfritt även där och det kan väl vara skönt att ha bakhuvudet 
Rätt tänkt.. 
Så där kan du inte ha det GB.
Kapa bort all skit och svetsa dit frisk plåt- du vet hur jag gjorde.
Köp Virtanens fästen och återvinn "skålen" (den brukar överleva) och banka till lite nytt. Jag kan lova att 99% av alla orenoverade bilar är rostiga just där i innerskärmen- Det jäser och blir förjävligt mellan både dubbel och trippel-plåt.
Det här såg bra ut från ena sidan...men. Huuu. Men tjoff så var det klart.
Virtanen-plåt..ett njutningsmedel inte bara för överklassen..snyggt! 
Så där kan du inte ha det GB.
Jo det är ju det jag kommit på nu, var för illa... men hade det vart bättre så hade man såklart kunnat fixa det så det höll min kvarstående livstid men kommer kännas bättre att det blir ordentligt gjort där...fast det bär emot också
Virtanen-plåt..ett njutningsmedel inte bara för överklassen..snyggt!
Ja det är det, synd bara att han inte gör hela biten 
Är nog bara en tidsfråga innan han gör hela plåten,eller också hinner Woffe före.. 
Ja det var väl bara att sätta fart på kapskivan igår...

Fick det blästrat idag, få se hur mycket man ska spara och hur mycket ny plåt det blir

Ja titta så fult det var..snabbt och bra jobbat! 
Men ja jäklar vad bra att du tar tag i det där.
Det är som sagt ute med patinerade hjulhus, det är såå 2015.
Ja det går väl inte i raketfart framåt just nu, nytt jobb har tagit lite fokus men håller på att pilla med karossinfästningen de små vändor jag vart till garaget... har lappat förstärkningsplåten och på g att lappa hjulhusplåten, sen ska fästet dit och sen slutligen ska allt tillbaka i hjulhuset... kommer ju aldrig kunna få den här bilen "rostfri" så får dra gränsen någonstans Phileas Fogg
Men sen hörde jag någonstans att man kunde försäkra på chassinummer och när pengarna man plöjt in i objektet drar iväg så är detta något som gnagt bak i huvudet
Så igår ringde jag vårt lokala Länsförsäkringarkontor och pratade med en trevlig kille, skickade bilder på bilen idag och nu har den här "bilen" en avställningsförsäkring tecknad 
Trevligt att du kommit igång igen, och grattis till nya jobbet! 
Hmm, det där med att försäkra på chassienummret var ju inte så tokigt. Är ju trots allt någon krona som ligger i våra objekt...
Länsförsäkringar ja...
Dom är roliga dom. Ringde dem för ett år sedan och pratade om just detta. Skulle gå jättebra så damen då. Bra att ha försäkrning den dagen man ska registreringsbesiktiga. Ett par dagar innan min besiktning för ett par veckor sedan så sa killen
-"Öööö Ne det är inget jag känner till. Men ska prata med mina kollegor som kan mer"
---- hissmusik i typ 5 minuter
-"Men du hade ju inget registreringsnummer. DÅ kan du ju inte ha någon försäkrning på de. Och du får absolut inte köra till besiktningen utan försäkring. Så du måste nog köra den på släp dit"
Idiot tänkte jag och ringde Folksam. De löste det på 2 sek. Med enbart Chassinummer. Och Sen ringde jag regbesiktningssnubben och frågade om man fick köra dit. Fick svaret
-"Klart du ska köra hit den. Hur ska du annars veta om den fungerar" 
Fick ett regnummer på plats och ringde folksam och sa upp försäkringen dagen efter samt LF för att teckna en försäkring med regnummer (har lLF till allt annat.) Klart!
Länsförsäkringar ja...
Dom är roliga dom. Ringde dem för ett år sedan och pratade om just detta. Skulle gå jättebra så damen då. Bra att ha försäkrning den dagen man ska registreringsbesiktiga. Ett par dagar innan min besiktning för ett par veckor sedan så sa killen
-"Öööö Ne det är inget jag känner till. Men ska prata med mina kollegor som kan mer"
---- hissmusik i typ 5 minuter
-"Men du hade ju inget registreringsnummer. DÅ kan du ju inte ha någon försäkrning på de. Och du får absolut inte köra till besiktningen utan försäkring. Så du måste nog köra den på släp dit"Idiot tänkte jag och ringde Folksam. De löste det på 2 sek. Med enbart Chassinummer. Och Sen ringde jag regbesiktningssnubben och frågade om man fick köra dit. Fick svaret
-"Klart du ska köra hit den. Hur ska du annars veta om den fungerar"Fick ett regnummer på plats och ringde folksam och sa upp försäkringen dagen efter samt LF för att teckna en försäkring med regnummer (har lLF till allt annat.) Klart!
Det där strulet hade utan vidare gjort att jag bytt bolag,men bra att det löste sig... 
Ja det går väl inte i raketfart framåt just nu, nytt jobb har tagit lite fokus men håller på att pilla med karossinfästningen de små vändor jag vart till garaget... har lappat förstärkningsplåten och på g att lappa hjulhusplåten, sen ska fästet dit och sen slutligen ska allt tillbaka i hjulhuset... kommer ju aldrig kunna få den här bilen "rostfri" så får dra gränsen någonstans Phileas Fogg
![]()
Men sen hörde jag någonstans att man kunde försäkra på chassinummer och när pengarna man plöjt in i objektet drar iväg så är detta något som gnagt bak i huvudet
![]()
Så igår ringde jag vårt lokala Länsförsäkringarkontor och pratade med en trevlig kille, skickade bilder på bilen idag och nu har den här "bilen" en avställningsförsäkring tecknad
Men bajshäcken är ju i stort sett rostfri nu..
Det finns bara en sak som tar mer fokus än nytt jobb och det är att söka jobb..har hållit på i snart 1,5 månader nu och det tar enormt mycket fokus från alla trevliga renoveringsobjekt jag har.. 
Barndoor 51; tackar, ja några...
anders bergh; segt, men denna gång verkar killen ha full koll och fått bekräftelse på mail redan
pompejus; liiiiiiite kvar...
Fan va segt, även om jag haft jobb större delen av tiden senaste fyra åren så har det endast vart tidsbestämda kontrakt och man har haft koll och sökt jobb, hamnat på andra plats flera gånger vilket suger skit
höll på att tappa hoppet men nu äntligen gick det vägen 
Skönt att höra..hoppas jag får till det också,var på 2 intervjuer idag,har som mål att åtminstone få till en per arbetsdag,har hittills gått i mål med den ambitionen.. 
Jahopp...
Gjorde så att jag lappade förstärkningsplåten och rensade bort det uppenbart rostiga av hjulhusplåten bakom och mecka till ny plåt, fast har visst inte fotat detta
Och sen punktade jag dit hela biten och brände sen ihop det med varierande resultat, passade även in det nya fästet från Virtanen:

Förra Lördagen när jag kom till garaget fick man en trevlig överraskning, Macke hade börjat kapa

Så igår var det dags för lite garagekväll igen och lite mer aktivitet än vanligt, riktigt nice
Fästet ditbränt, fast detta fick även Macke göra med sin 3-fas för säkerhets skull, jag brände ihop hyllan i kupén och svetsarna blev så jävla dåliga...kämpade på och fick ihop det någotsånär och när man kryper man ut ser man att gasen är slut...
och Gustaf säger hej...
Och Macke har lekt, i princip klart här nu och det känns skönt som faaaaan, roligt att "27" blev kvar

Jag har väl lite finlir kvar i hjulhuset bak och Macke tänkte gå på det andra karossfästet i kupén så kan vi få upp karossen i hans karossnurra sen 
Blir kanon kalas det dä hju.
Lär komma förbi nåe!!
Blir kanon kalas det dä hju.
Lär komma förbi nåe!!
Det tycker jag, synd att det sket sig med mitt besök...hade vart skoj att se pickisen 
Bra jobbat,rostfriare än någonsin.. 
Sidor Föregående 1 … 28 29 30 31 32 … 39 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Bajsbrun 54:a oval
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.