376

63 Highlight skrev:

ICQ/af
Det är påsk- då får man bjuda på lite fler....

Tuffar du runt i en Denali? Coolt! Vad är det för motor? Sry for lite OT i tråden.

377

Lugna Puckar!
Jag tar inte mitt projektande på sånt hysteriskt allvar som en del  tycks göra.
Det surras ju hundar i denna tråden så vi kan fylla ut med lite annat med så länge stämningen är bra.

Jag fick Denalin i byte av en kund som skulle ha en massa annat grejs- och min Pickis var krasslig för stunden. Jag visste inte alls vad det var för bil då men måste säga att det är nog bland de bästa vardagsbilar jag haft. Man åker som en kung - framför allt när man har släp bakpå.
Massor med lullull som man egentligen inte  behöver- men då jag ändå fick på köpet är det bara att lida me´t
Motor är LS 376-kubikaren och enl uppgift ska den vara på en 360 hk  då denna är trimmad med  en massa bjäfs.
Oavsett vilket så bär den iväg rätt bra då man vill leka, men man får hålla igen då det annars går åt sås.
Kör man lugnt går den på strax över litern / mil på landsväg. Kör man släp bak märker man ingen skillnad på soppaförbrukningen.
Kan rekommendera en ifall Du dyker på en då det är mycket bil för pengarna i beggat  tillstånd. Ny kostade denna  en  bit över miljonen och det kan bara en tokig person betala- men man kan få en vettig halvgammal för en hundring och det är de nog värda
För mig som ofta  kör bilar bak lr motorer/bakaxlar inne  är den helrätt. Även om man  ser den som ett arbetsredskap så får man vara försiktig så man inte förstör inredningen....

378

ICQ/af

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

379

Sa ru inte : Kötta på ??

380

Jovisst kör hårt ICQ/ae

381 Senaste redigerad av 63 Highlight (2017-06-03 16:51:08)

Ja det  här är ju rena barnleken att kasta på en  gammal kaross på ett modernt chassie...att inte fler gjort det??... ICQ/ad  ICQ/ad
Jag antar Du menare "Bilsport"
Kul då måste jag se. Är det nyaste numret?Finns den ute i affären?
Det borde vara från Norgeutställningen där vi var nyligen. Norrbaggarna och Finländarna är de enda som betalt vad vi vill ha för att visa rodden.
Själv är jag inte så mycket för att "visa upp" mig lr mina bilar så vi åker bara  dit vi får betalt för arbetet....
Här en film från Norge: https://www.youtube.com/watch?v=1nlgfFkGG9I
Avnjutes bäst  i fullscreen och  på högsta volym!!

Trevlig Helg!!

382

Var och handlade "Bilprutt" idag - Tack för tipset!

383 Senaste redigerad av 63 Highlight (2017-06-04 16:56:09)

Du har  rätt och fel- Allt handlar om hur man ser  på det,,,,, (detta rör old/new bil) Sen är frågan hur mycket man kan byta på en bil för det ska anses vara ett sånt swap??,,,byta växelspak,,,hjul,,,,motor/låda- Var  går gränsen??

Fast en  grej är jag  noga att skilja på- om man kan
Privatliv och  arbete

Det gäller i den mån jag kan  med mina bilar.
Dom gånger  vi vart på Elmia och gjort reklam för firman har det vart ett åtagande  där vi fått 100 kvm "gratis" mot att vi har  lite balla bilar med.

När jag ställt ut  hotrodden ( och tidigare min -58:a) har det vart som privatperson och inte en bokstav har  nämts om mitt vardagskneg.
Dock har mässorna en intäkt på att visa upp fina bilar och om de betalar grova slantar för att ta hit amerikananre kan de lika  gärna öppna börsen lite  för  våra svenska byggen med anser jag. När de betalar vad jag vill ha för att visa en  bil kan jag  göra det. Nu klarar de sig rätt bra utan mig  då väldigt många andra gärna vill visa upp sina bilar gratis - å det är väl upp till var och en.
Jag har inte det  hävdelse/uppvisningsbehovet utan har  hellre mina bilar  hemma i garaget- å samtidigt är jag en fattig kille så om  jag får  den summa jag vill ha  för att visa en bil som en utställare  vill vi tar med- ställer jag upp.

384 Senaste redigerad av 63 Highlight (2017-06-05 15:26:00)

ICQ/af
Nationaldag!! Då bryter vi 6-dagars regeln....

Post's attachments

Liten vecka 26.jpg, 139.63 kb, 773 x 580
Liten vecka 26.jpg 139.63 kb, 157 downloads since 2017-06-05 

385

Jo fint ska det va åt det käresta.. ICQ/ad

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

386

Default/lol

Post's attachments

Liten vecka 27.jpg, 157.89 kb, 773 x 580
Liten vecka 27.jpg 157.89 kb, 151 downloads since 2017-06-06 

387

ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 28.jpg, 252.39 kb, 773 x 580
Liten vecka 28.jpg 252.39 kb, 157 downloads since 2017-06-07 

388

That's the spirit Elsa..en kissning utan jordfräsning är inget Pia nöjer sig med heller..
En grön gubbe i vattnet..borde vara en snorgubbe va.. ICQ/ae

late,
in love,
and a little drunk..

389

Stanna till för viktiga uppdrag i en korvmojj söder om Nyköping....
ICQ/af

Post's attachments

Liten vecka 29.jpg, 173.92 kb, 773 x 580
Liten vecka 29.jpg 173.92 kb, 136 downloads since 2017-06-08 

390

Hade det varit Pia hade jag inte hunnit ta bilden.. Default/lol Hon är snabb hon(åtminstone om det gäller mat.. Default/hmm )

late,
in love,
and a little drunk..

391

Ha ha ha,,,Dom är snabba de där Bullies??
Elsa är  lugn/väluppfostrad/reserverad/återhållsam.......tills hon sniffat in sig så hon vet vad det är- sen kommer "Cobrainstinkten" fram
Tugga 2 är hon som Pia
Sen ville hon säkerställa det inte var nån ketchup på..... ICQ/ab

392

Default/lol

Post's attachments

LIten vecka 30.jpg, 162.33 kb, 773 x 580
LIten vecka 30.jpg 162.33 kb, 150 downloads since 2017-06-10 

393

Ha Ha Ha...sprätte hon så lövén åkte iväg Default/lol

394 Senaste redigerad av 63 Highlight (2017-06-10 10:00:37)

Ume: Hon gör alltid torrdragningar efter uträttade behov- sen oftast en rivstart ( typ: Vaddå??- Det är inte jag som skitit där)
Micha: Har ett garage en tidsplan??  ICQ/ad  ICQ/ad
Kaross och chassie sitter ihop i dagsläget. Anledningen att jag försöker portionera ut bilderna med 6-dagarsintervall är för att  en tråd aldrig ska få stanna upp  ICQ/ad  ICQ/ad  OM det skulle stanna upp i verkligheten ska man  i tråden hålla masken och låta det rulla på.
Ingenting är outsourceat- Vi är ett gäng kompisar som hjälper varandra och ingen annan har "något annat  för sig" utan detta har prio ett men det måste få ta tid om det ska bli bra. Breddningen av bakskärmar , tex,är inne i sin 3:e skepnad just nu för vi inte vart  nöjda- mer om det senare.
När jag började bygga mina bilar en gång i tiden gjorde jag ALLT själv!!- ALLT ner till att svarva minsta bussning- men sen inser jag att mitt tempo och min iver  gör att det ibland kan  bli ett bättre resultat i slutändan om man tar hjälp av kompisar.Jag har tyvärr för mycket tävlingsiver och målmedvetenhet i mig för att ALLT i ett bygge ska bli bra. Då jag ändå lärt känna goda vänner genom åren som är väldigt duktiga i det de gör ser jag inget fel i att ta hjälp av dem. Ingen gör detta för  någon ekonomisk vinning och ingen tar betalt för sitt arbete utan vi samsas kring en kul ide och sen får det rulla på.
Varje vecka delar vi ett veckobrev och byter åsikter om något är bra - lr dåligt å så gör vi om det. Det är dessa bilder jag repostar i min träd här.
Nu har det vart nationaldagsvecka och därför har jag bjudit på lite bonusbilder på Elsa för att inte dra ut på hennes bilder i 6 x 6 dagar,,,,,Imorgon kommer nästa  Karmabild- å Du kan nog komma att  gilla de 2 nästföljande.
Själv är det inget jag hoppas ner av detta forum än att Du ska rulla igång med fler garagebilder, men av respekt för Din sinnessitutation  drar jag mig för att jäkta på  ICQ/ad
Det finns bara en sak  som skulle  sinka Karmabygget- och det är att jag får bygglovet på mitt nya hus.....med garage, å då ska jag kopiera många ideer från Ditt garage.
Just nu står jag och bygger ihop en Chevy 350 kompressormotor åt en kund och  om jag får tid över ska låda/koppling ner på min Mustang idag( den 2 -skiviga McLeod kopplingen kopplar inte ur som den ska framför den 6-växlade Richmondlådan och jag vill lösa det nu) för den ska ut till  vinterförvaringsgaraget imorgon då vi ska hämta hem "Svartingen"

Post's attachments

Liten Mustang.jpg, 126.3 kb, 922 x 692
Liten Mustang.jpg 126.3 kb, 155 downloads since 2017-06-10 

395

PS: Här skiner solen alltid!!

396

Vi gillar alla bilder ICQ/ae

397

Hur verkar karossen klarat alla förflyttningar och utprovningar till chassiet, den borde ju vara mjuk som en överkokt spagetti vid det här laget, kanske bara en fördel?

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

398

Vad han menar är ju pasta i allmänhet,inte specifikt spagetti ju.. ICQ/ad

late,
in love,
and a little drunk..

399

Riktigt bra jobbat, en sak som jag undrar är hur ni tänkte kring att undvika sektionering, med tanke på spårbredden.

One humans junk is another's vwomens or mans treasure.

Förundras bör du göra över hela alltet, även det enklaste i tillvaron.

400

Det  är den stora utmaningen- men vi har  nog ett vinnande koncept där TROR jag.
Det jag trott och uppskattat i blicken har lett oss dit  vi är nu- och hittills har det funakt.
Den stora utmaningen är Porschens breda bakre spårvidd....Stay tuned!!