1 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-04-04 09:18:30)

Testar

2

Ähhh! Gick inge bra,,,,,, ICQ/ac

3

Är det bilduppläggning?,beskriv strulet så hjälper vi dig.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

4

Hur kunde Du veta  det??

Jag antar man ska tanka upp bilder på nån host-site va? typ Photobucket lr sånt
Varför kan man  inte bara  linnka in  filer  som man  gör  då man mailar?
Det blir  ju ett  moment extra... ICQ/ad

5

Mest handlar det om att bilden är för stor..jag brukar använda www.picresize.com och ta ned bilden,spara ned den på datorn och klicka på "choose file-knappen" sedan på "tanka upp-knappen" och slutligen på "skicka svar-knappen"..Ritsch ratsch filliklart! ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

6

Precis som Pompejus skriver. Har du redan bilden i " Mina bilder " på datorn så trycker du " Välj fil " och " Tanka upp " och sen postar du bara. Jag använder Paint för att förminska men det finns ju säkert hur många resize program som helst. Ganska enkelt bara man kommer på hur.. ICQ/ad

Skynda dej att lära dej nu för vi vill se din Karma !  ICQ/af

You´ll never know...

7 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-09 22:47:23)

OK- Testar  igen... ICQ/ad

8

Ähhh! WTF!! Testar en gång till..... ICQ/ad

Post's attachments

Pytteliten hemkomst.jpg, 68.19 kb, 400 x 300
Pytteliten hemkomst.jpg 68.19 kb, 356 downloads since 2015-05-09 

9

Nu Jävlar!!
Ni vill ju ha lite  patina bilar,,, testar  en  till grej,,,, ICQ/af

Post's attachments

Liten hemkomst.jpg, 200.06 kb, 800 x 600
Liten hemkomst.jpg 200.06 kb, 367 downloads since 2015-05-09 

10

Ha!! Bilden var  inte för liten!...det var  jag  som  inte  visste  hur man  gjorde...
Nu  börjar  jag  bli  hacker jag  med...Vi ska se  vad  vi  kan göra av detta....

ICQ/af  ICQ/af

Tror nog  någon känner igen bilen då  den var  så  sunkig att  fler  kikat  på  den  men ratat den....Därför  gör det  inte så  mycket  och  vi  bygger med  lite avsteg  från  orginal ICQ/af

11

Snyggt,skam den som ger sig.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

12 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-10 14:40:21)

Pompe: Jag är lite imponerad själv då jag  inte än nån hacker- men  kanske på väg att bli.
Micha:  Vi håller  till i Södra Sthlm- Tyvärr kan nog ingen KG-ägare varken hjälpa lr har delar till det  vi ska  göra.....lr ens vill  ICQ/ad

Jag har byggt upp ett litet kontaktnät av Ghia ägare som  får ( gratis) de  delar  vi  inte behåller ( se  sep tråd bortskänkes/säljes) i sälj avd.
Det kommer lite mer  bilder  alltefter bygger fortskrider- även  om jag aldrig haft  någon projekttråd utan hellre behåller  våra  projekt  i det  dunkla tills de  är klara. Tyckte det  behövdes nåt ballt Ghiaprojekt på  forumet och speciellt i  facket "ICKE VW" då det  här  mest  är balkongbyggen och våtmarker - vilket jag  är grymt impad av- M E N ..... se  så mycket det skrivs i projekt VW  och  hur lite det händer  i den här avd. i bilform... Tänkte  därför blåsa  liv i den  här avd  lite (bilmäsigt)...mer bilder inom kort
  mv h R

13 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-10 17:24:25)

LIte bakgrund:

Jag har  hela livet  byggt hobbybilar  på en "relativt hög nivå" och  har de  sista  15 åren vart  ihop med Incan.
Incan är inte det minsta intresserad av  bilar- men  är en av landets  duktigaste amatörgolferskor/volleybollspelerskor så hon har andra kvaliteter.Ttrots olika intressen har  vi samma inställning  till hur man lever  livet - och  om man ska satsa  på något, då  gör man det  ordentligt...
Varje gång jag bläddrat i en  biltidning och frågat "Vad tycker Du om en sån här?"
Har hon alltid sagt _"Blllääääh !! Jag har  ju en Toyota Corolla som tar mig till och  från jobbet  utmärkt"
Sen en dag såg  jag en ball Ghia som var lackad på ett mycket speciellt sätt och jag gillade. Då jag  jag visade den  för henne sa  hon helt överraskande: -"Ja- en sån vill jag ha!" - Jag såg ut som en  fågelholk i ansiktet, men  insåg att här gäller det att smida....så en mulen dag  innan Lucia 2013 åkte jag iväg  och handlade ett objekt som vandrat  runt bland lite folk som dels inte vetat vad de gjort, vad ett projekt innebär och  dessutom tappat lusten....Nåväl  då flera kikat på den  och  insett att det  inte var nåt för dem   tänkte jag att den  tar vi!- Det kan inte vara  nån som  gnäller om vi  gör om den  lite...sagt  och  gjort!
Jag  och vår  då  nya familjemedlem lejonet Elsa åkte och  handlade den. Kompisen Stefan som bor i närheten av  säljaren  kom ner och hjälpte till att  lasta och fota lite,,,,

Post's attachments

Liten hämtning.jpg, 146.44 kb, 656 x 492
Liten hämtning.jpg 146.44 kb, 377 downloads since 2015-05-10 

14

Elsa var  sådär imponerad då  hon helst  ville  ut....

Post's attachments

veckobild 6.jpg, 246.72 kb, 1024 x 768
veckobild 6.jpg 246.72 kb, 377 downloads since 2015-05-10 

15

Anledningen att jag  låtit den stå till sig lite är att  jag  just  då var  mitt uppe i slutfasen av mitt förra projekt( som  nu är avslutat) och ändå kände att man  kan  släpa hem ett vrak  och  småpyssla med då man ev  får  en  lucka med den  andra bilen....
Elsa  som redan  då hade  bestämda åsikter lät  sin stämma bil  hörd dock....

Post's attachments

veckobild 7.jpg, 212.21 kb, 1024 x 768
veckobild 7.jpg 212.21 kb, 367 downloads since 2015-05-10 

veckobild 7.jpg, 212.21 kb, 1024 x 768
veckobild 7.jpg 212.21 kb, 400 downloads since 2015-05-10 

16

OPS!! ja va fan...tids  nog  lär jag  mig...

17

I vart fall...
Då jag  var  ca 18 hade jag en  Karma ihop med en skolkamrat. Vi köpte den av Lennart Olsson då han  flyttade ner till Gislaved och öppnade Bug In.
Jonas och jag skulle bygga en Cal-looker av GHian....
Men livet ville  annorlunda och min Camaro som jag  höll på att bygga racerbil av då  behövde  både tid och pengar....å det  där med Callooker (som då inte kommit till Sverige) kommer nog  inte att slå så mycket...2 fattiga studenter som vill göra mycket annat  och lider brist på pengar ....iväg med den!!
Jonas har  i dag ett dataföretag  med  kontor i varje världsdel och massa anställda...jag driver en  firma som kräver så mycket tid att läget nu är det  omvända,,,man  har nu pengar- men  inte tid...
Jonas har flera Porschar och  kör Porshe Cup... jag har en massa  raggarbilar.....
På bilden  här förklarar jag för Stefan skillnaden mellan lowlight och  Highlight....då jag pratat igenom med fästmön att vi  båda tycker Highlight  är snyggare behåller  vi det  istället för att bygga om... ICQ/ad

Post's attachments

IMG_1301.jpg, 143.11 kb, 1024 x 768
IMG_1301.jpg 143.11 kb, 384 downloads since 2015-05-10 

18

Ännu en för Micha!

(Bilderna med  bildtext är tagna från det veckobrev  jag skickar  ut varje söndag till de  som  hjälper till med bilarna)

Post's attachments

veckobild 9.jpg, 225.56 kb, 1024 x 768
veckobild 9.jpg 225.56 kb, 375 downloads since 2015-05-10 

19

Vilken liten godbit..har en gång hälsat på en vuxen hund av denna ras och blev helt såld..mycket trevliga,men har hittills hållt mig till Bullterrier.. ICQ/ab

late,
in love,
and a little drunk..

20

Helt rätt!

För mig är det  precis omvänt. Jag fick Elsas föregångare ,Gismo, på köpet då jag träffade fästmön- Incan.
Jag är ingen hundmänniska men blev helt såld på deras temprament och hur de förhåller sig till  människor utanför deras  "flock" ( skiter i dem).
Han som alltid gör mina bilars inredningar- SyBo har haft ett par Bullterriers och de är lika roliga och intressanta och har nog oförtjänt fått ett rykte i gränslandet av "kamphundar"( där folk utan kunnande kan lägga Shar Pei)- men som alltid handlar det om ägaren. Även en Chiuava kan bli en kamphund i händerna på fel ägare....Personligen tror jag mer på avlivande av fel ägare  ICQ/ag  Default/lol
Avlutar med en hälsning från planeten Gismonia dit Gismo flyttade då han tröttnat på oss

Post's attachments

Putte i Blåbärslandet.....jpg, 221.9 kb, 738 x 553
Putte i Blåbärslandet.....jpg 221.9 kb, 362 downloads since 2015-05-11 

21

Då det ändå var tomt i pannrummet kan man börja fundera på alternativ- beslut är nu taget.
Mer om det framöver!!

Post's attachments

Pannrum.jpg, 263.95 kb, 804 x 535
Pannrum.jpg 263.95 kb, 375 downloads since 2015-05-11 

22

Vill inte förstöra biltrådsinnehållet men skickar dig ändå en bild på mina älsklingar..Pia(hon utan glasögon) är 9 år i år(bilden tagen för 2 år sedan) och börjar gå på reserven snart,men hänger i än så länge,jag hoppas verkligen vi kan få ett par år till tillsammans..underbar hund,hon är den 3:e i raden Bullteriers vi haft.. ICQ/ab

Post's attachments

318.JPG, 406.05 kb, 1000 x 1504
318.JPG 406.05 kb, 405 downloads since 2015-05-11 

late,
in love,
and a little drunk..

23 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-11 14:31:44)

Ingen fara! Du kan  kidnappa  tråden- Jag  tar  inte sånt på sådant allvar. Inte så som folk gör på andra ställen/forum - Hacuna mattata!

Fastnar man för en ras håller man sig till den
Du ser vi  är  rätt lika...fast tvärtom ICQ/ad
Du har 4-kantiga bilar- Jag strömlinjeformade
Du har Bullterriers - jag Shar Pei
Du har  mörkhåriga- Jag samlar på blondiner

Default/yikes

24

Åter till bilbygget!
Vintern  2013-14 var rätt mild och  bilen var  rätt sunkig ändå  så den kunde lika gärna få stå till sig.
Feb 2014
Vad liten den  är dessutom....

Post's attachments

Liten Karma 1.jpg, 184.54 kb, 800 x 600
Liten Karma 1.jpg 184.54 kb, 386 downloads since 2015-05-11 

25

Ahh, där är bilen! Skall bli spännande att se vad det blir.
Men om du inte vill lägga upp något innan bilen blir färdig, innebär detta då att bilen är....................

Kan lugnt säga att den ser bättre ut än båda mina bilar.
Suttit eberspächer i den ser jag.