Testar
1 2015-05-08 11:46:39 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-04-04 09:18:30)
Ähhh! Gick inge bra,,,,,,
Är det bilduppläggning?,beskriv strulet så hjälper vi dig..
late,
in love,
and a little drunk..
Hur kunde Du veta det??
Jag antar man ska tanka upp bilder på nån host-site va? typ Photobucket lr sånt
Varför kan man inte bara linnka in filer som man gör då man mailar?
Det blir ju ett moment extra...
Mest handlar det om att bilden är för stor..jag brukar använda www.picresize.com och ta ned bilden,spara ned den på datorn och klicka på "choose file-knappen" sedan på "tanka upp-knappen" och slutligen på "skicka svar-knappen"..Ritsch ratsch filliklart!
late,
in love,
and a little drunk..
Precis som Pompejus skriver. Har du redan bilden i " Mina bilder " på datorn så trycker du " Välj fil " och " Tanka upp " och sen postar du bara. Jag använder Paint för att förminska men det finns ju säkert hur många resize program som helst. Ganska enkelt bara man kommer på hur..
Skynda dej att lära dej nu för vi vill se din Karma !
7 2015-05-09 22:46:40 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-09 22:47:23)
OK- Testar igen...
Ähhh! WTF!! Testar en gång till.....
Nu Jävlar!!
Ni vill ju ha lite patina bilar,,, testar en till grej,,,,
Ha!! Bilden var inte för liten!...det var jag som inte visste hur man gjorde...
Nu börjar jag bli hacker jag med...Vi ska se vad vi kan göra av detta....
Tror nog någon känner igen bilen då den var så sunkig att fler kikat på den men ratat den....Därför gör det inte så mycket och vi bygger med lite avsteg från orginal
Snyggt,skam den som ger sig..
late,
in love,
and a little drunk..
12 2015-05-10 11:47:27 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-10 14:40:21)
Pompe: Jag är lite imponerad själv då jag inte än nån hacker- men kanske på väg att bli.
Micha: Vi håller till i Södra Sthlm- Tyvärr kan nog ingen KG-ägare varken hjälpa lr har delar till det vi ska göra.....lr ens vill
Jag har byggt upp ett litet kontaktnät av Ghia ägare som får ( gratis) de delar vi inte behåller ( se sep tråd bortskänkes/säljes) i sälj avd.
Det kommer lite mer bilder alltefter bygger fortskrider- även om jag aldrig haft någon projekttråd utan hellre behåller våra projekt i det dunkla tills de är klara. Tyckte det behövdes nåt ballt Ghiaprojekt på forumet och speciellt i facket "ICKE VW" då det här mest är balkongbyggen och våtmarker - vilket jag är grymt impad av- M E N ..... se så mycket det skrivs i projekt VW och hur lite det händer i den här avd. i bilform... Tänkte därför blåsa liv i den här avd lite (bilmäsigt)...mer bilder inom kort
mv h R
13 2015-05-10 12:05:01 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-10 17:24:25)
LIte bakgrund:
Jag har hela livet byggt hobbybilar på en "relativt hög nivå" och har de sista 15 åren vart ihop med Incan.
Incan är inte det minsta intresserad av bilar- men är en av landets duktigaste amatörgolferskor/volleybollspelerskor så hon har andra kvaliteter.Ttrots olika intressen har vi samma inställning till hur man lever livet - och om man ska satsa på något, då gör man det ordentligt...
Varje gång jag bläddrat i en biltidning och frågat "Vad tycker Du om en sån här?"
Har hon alltid sagt _"Blllääääh !! Jag har ju en Toyota Corolla som tar mig till och från jobbet utmärkt"
Sen en dag såg jag en ball Ghia som var lackad på ett mycket speciellt sätt och jag gillade. Då jag jag visade den för henne sa hon helt överraskande: -"Ja- en sån vill jag ha!" - Jag såg ut som en fågelholk i ansiktet, men insåg att här gäller det att smida....så en mulen dag innan Lucia 2013 åkte jag iväg och handlade ett objekt som vandrat runt bland lite folk som dels inte vetat vad de gjort, vad ett projekt innebär och dessutom tappat lusten....Nåväl då flera kikat på den och insett att det inte var nåt för dem tänkte jag att den tar vi!- Det kan inte vara nån som gnäller om vi gör om den lite...sagt och gjort!
Jag och vår då nya familjemedlem lejonet Elsa åkte och handlade den. Kompisen Stefan som bor i närheten av säljaren kom ner och hjälpte till att lasta och fota lite,,,,
Elsa var sådär imponerad då hon helst ville ut....
Anledningen att jag låtit den stå till sig lite är att jag just då var mitt uppe i slutfasen av mitt förra projekt( som nu är avslutat) och ändå kände att man kan släpa hem ett vrak och småpyssla med då man ev får en lucka med den andra bilen....
Elsa som redan då hade bestämda åsikter lät sin stämma bil hörd dock....
OPS!! ja va fan...tids nog lär jag mig...
I vart fall...
Då jag var ca 18 hade jag en Karma ihop med en skolkamrat. Vi köpte den av Lennart Olsson då han flyttade ner till Gislaved och öppnade Bug In.
Jonas och jag skulle bygga en Cal-looker av GHian....
Men livet ville annorlunda och min Camaro som jag höll på att bygga racerbil av då behövde både tid och pengar....å det där med Callooker (som då inte kommit till Sverige) kommer nog inte att slå så mycket...2 fattiga studenter som vill göra mycket annat och lider brist på pengar ....iväg med den!!
Jonas har i dag ett dataföretag med kontor i varje världsdel och massa anställda...jag driver en firma som kräver så mycket tid att läget nu är det omvända,,,man har nu pengar- men inte tid...
Jonas har flera Porschar och kör Porshe Cup... jag har en massa raggarbilar.....
På bilden här förklarar jag för Stefan skillnaden mellan lowlight och Highlight....då jag pratat igenom med fästmön att vi båda tycker Highlight är snyggare behåller vi det istället för att bygga om...
Ännu en för Micha!
(Bilderna med bildtext är tagna från det veckobrev jag skickar ut varje söndag till de som hjälper till med bilarna)
Vilken liten godbit..har en gång hälsat på en vuxen hund av denna ras och blev helt såld..mycket trevliga,men har hittills hållt mig till Bullterrier..
late,
in love,
and a little drunk..
Helt rätt!
För mig är det precis omvänt. Jag fick Elsas föregångare ,Gismo, på köpet då jag träffade fästmön- Incan.
Jag är ingen hundmänniska men blev helt såld på deras temprament och hur de förhåller sig till människor utanför deras "flock" ( skiter i dem).
Han som alltid gör mina bilars inredningar- SyBo har haft ett par Bullterriers och de är lika roliga och intressanta och har nog oförtjänt fått ett rykte i gränslandet av "kamphundar"( där folk utan kunnande kan lägga Shar Pei)- men som alltid handlar det om ägaren. Även en Chiuava kan bli en kamphund i händerna på fel ägare....Personligen tror jag mer på avlivande av fel ägare
Avlutar med en hälsning från planeten Gismonia dit Gismo flyttade då han tröttnat på oss
Då det ändå var tomt i pannrummet kan man börja fundera på alternativ- beslut är nu taget.
Mer om det framöver!!
Vill inte förstöra biltrådsinnehållet men skickar dig ändå en bild på mina älsklingar..Pia(hon utan glasögon) är 9 år i år(bilden tagen för 2 år sedan) och börjar gå på reserven snart,men hänger i än så länge,jag hoppas verkligen vi kan få ett par år till tillsammans..underbar hund,hon är den 3:e i raden Bullteriers vi haft..
late,
in love,
and a little drunk..
23 2015-05-11 14:31:11 Senaste redigerad av 63 Highlight (2015-05-11 14:31:44)
Ingen fara! Du kan kidnappa tråden- Jag tar inte sånt på sådant allvar. Inte så som folk gör på andra ställen/forum - Hacuna mattata!
Fastnar man för en ras håller man sig till den
Du ser vi är rätt lika...fast tvärtom
Du har 4-kantiga bilar- Jag strömlinjeformade
Du har Bullterriers - jag Shar Pei
Du har mörkhåriga- Jag samlar på blondiner
Åter till bilbygget!
Vintern 2013-14 var rätt mild och bilen var rätt sunkig ändå så den kunde lika gärna få stå till sig.
Feb 2014
Vad liten den är dessutom....
Ahh, där är bilen! Skall bli spännande att se vad det blir.
Men om du inte vill lägga upp något innan bilen blir färdig, innebär detta då att bilen är....................
Kan lugnt säga att den ser bättre ut än båda mina bilar.
Suttit eberspächer i den ser jag.