Det är påsk- då får man bjuda på lite fler....
Tuffar du runt i en Denali? Coolt! Vad är det för motor? Sry for lite OT i tråden.
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt - icke VW » Bad Karma
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 36 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Det är påsk- då får man bjuda på lite fler....
Tuffar du runt i en Denali? Coolt! Vad är det för motor? Sry for lite OT i tråden.
Lugna Puckar!
Jag tar inte mitt projektande på sånt hysteriskt allvar som en del tycks göra.
Det surras ju hundar i denna tråden så vi kan fylla ut med lite annat med så länge stämningen är bra.
Jag fick Denalin i byte av en kund som skulle ha en massa annat grejs- och min Pickis var krasslig för stunden. Jag visste inte alls vad det var för bil då men måste säga att det är nog bland de bästa vardagsbilar jag haft. Man åker som en kung - framför allt när man har släp bakpå.
Massor med lullull som man egentligen inte behöver- men då jag ändå fick på köpet är det bara att lida me´t
Motor är LS 376-kubikaren och enl uppgift ska den vara på en 360 hk då denna är trimmad med en massa bjäfs.
Oavsett vilket så bär den iväg rätt bra då man vill leka, men man får hålla igen då det annars går åt sås.
Kör man lugnt går den på strax över litern / mil på landsväg. Kör man släp bak märker man ingen skillnad på soppaförbrukningen.
Kan rekommendera en ifall Du dyker på en då det är mycket bil för pengarna i beggat tillstånd. Ny kostade denna en bit över miljonen och det kan bara en tokig person betala- men man kan få en vettig halvgammal för en hundring och det är de nog värda
För mig som ofta kör bilar bak lr motorer/bakaxlar inne är den helrätt. Även om man ser den som ett arbetsredskap så får man vara försiktig så man inte förstör inredningen....

Sa ru inte : Kötta på ??
Jovisst kör hårt 
Ja det här är ju rena barnleken att kasta på en gammal kaross på ett modernt chassie...att inte fler gjort det??...
Jag antar Du menare "Bilsport"
Kul då måste jag se. Är det nyaste numret?Finns den ute i affären?
Det borde vara från Norgeutställningen där vi var nyligen. Norrbaggarna och Finländarna är de enda som betalt vad vi vill ha för att visa rodden.
Själv är jag inte så mycket för att "visa upp" mig lr mina bilar så vi åker bara dit vi får betalt för arbetet....
Här en film från Norge: https://www.youtube.com/watch?v=1nlgfFkGG9I
Avnjutes bäst i fullscreen och på högsta volym!!
Trevlig Helg!!
Var och handlade "Bilprutt" idag - Tack för tipset!
Du har rätt och fel- Allt handlar om hur man ser på det,,,,, (detta rör old/new bil) Sen är frågan hur mycket man kan byta på en bil för det ska anses vara ett sånt swap??,,,byta växelspak,,,hjul,,,,motor/låda- Var går gränsen??
Fast en grej är jag noga att skilja på- om man kan
Privatliv och arbete
Det gäller i den mån jag kan med mina bilar.
Dom gånger vi vart på Elmia och gjort reklam för firman har det vart ett åtagande där vi fått 100 kvm "gratis" mot att vi har lite balla bilar med.
När jag ställt ut hotrodden ( och tidigare min -58:a) har det vart som privatperson och inte en bokstav har nämts om mitt vardagskneg.
Dock har mässorna en intäkt på att visa upp fina bilar och om de betalar grova slantar för att ta hit amerikananre kan de lika gärna öppna börsen lite för våra svenska byggen med anser jag. När de betalar vad jag vill ha för att visa en bil kan jag göra det. Nu klarar de sig rätt bra utan mig då väldigt många andra gärna vill visa upp sina bilar gratis - å det är väl upp till var och en.
Jag har inte det hävdelse/uppvisningsbehovet utan har hellre mina bilar hemma i garaget- å samtidigt är jag en fattig kille så om jag får den summa jag vill ha för att visa en bil som en utställare vill vi tar med- ställer jag upp.

Nationaldag!! Då bryter vi 6-dagars regeln....
Jo fint ska det va åt det käresta.. 
That's the spirit Elsa..en kissning utan jordfräsning är inget Pia nöjer sig med heller..
En grön gubbe i vattnet..borde vara en snorgubbe va.. 
Stanna till för viktiga uppdrag i en korvmojj söder om Nyköping....
Hade det varit Pia hade jag inte hunnit ta bilden..
Hon är snabb hon(åtminstone om det gäller mat..
)
Ha ha ha,,,Dom är snabba de där Bullies??
Elsa är lugn/väluppfostrad/reserverad/återhållsam.......tills hon sniffat in sig så hon vet vad det är- sen kommer "Cobrainstinkten" fram
Tugga 2 är hon som Pia
Sen ville hon säkerställa det inte var nån ketchup på..... 
Ha Ha Ha...sprätte hon så lövén åkte iväg 
Ume: Hon gör alltid torrdragningar efter uträttade behov- sen oftast en rivstart ( typ: Vaddå??- Det är inte jag som skitit där)
Micha: Har ett garage en tidsplan??
Kaross och chassie sitter ihop i dagsläget. Anledningen att jag försöker portionera ut bilderna med 6-dagarsintervall är för att en tråd aldrig ska få stanna upp
OM det skulle stanna upp i verkligheten ska man i tråden hålla masken och låta det rulla på.
Ingenting är outsourceat- Vi är ett gäng kompisar som hjälper varandra och ingen annan har "något annat för sig" utan detta har prio ett men det måste få ta tid om det ska bli bra. Breddningen av bakskärmar , tex,är inne i sin 3:e skepnad just nu för vi inte vart nöjda- mer om det senare.
När jag började bygga mina bilar en gång i tiden gjorde jag ALLT själv!!- ALLT ner till att svarva minsta bussning- men sen inser jag att mitt tempo och min iver gör att det ibland kan bli ett bättre resultat i slutändan om man tar hjälp av kompisar.Jag har tyvärr för mycket tävlingsiver och målmedvetenhet i mig för att ALLT i ett bygge ska bli bra. Då jag ändå lärt känna goda vänner genom åren som är väldigt duktiga i det de gör ser jag inget fel i att ta hjälp av dem. Ingen gör detta för någon ekonomisk vinning och ingen tar betalt för sitt arbete utan vi samsas kring en kul ide och sen får det rulla på.
Varje vecka delar vi ett veckobrev och byter åsikter om något är bra - lr dåligt å så gör vi om det. Det är dessa bilder jag repostar i min träd här.
Nu har det vart nationaldagsvecka och därför har jag bjudit på lite bonusbilder på Elsa för att inte dra ut på hennes bilder i 6 x 6 dagar,,,,,Imorgon kommer nästa Karmabild- å Du kan nog komma att gilla de 2 nästföljande.
Själv är det inget jag hoppas ner av detta forum än att Du ska rulla igång med fler garagebilder, men av respekt för Din sinnessitutation drar jag mig för att jäkta på
Det finns bara en sak som skulle sinka Karmabygget- och det är att jag får bygglovet på mitt nya hus.....med garage, å då ska jag kopiera många ideer från Ditt garage.
Just nu står jag och bygger ihop en Chevy 350 kompressormotor åt en kund och om jag får tid över ska låda/koppling ner på min Mustang idag( den 2 -skiviga McLeod kopplingen kopplar inte ur som den ska framför den 6-växlade Richmondlådan och jag vill lösa det nu) för den ska ut till vinterförvaringsgaraget imorgon då vi ska hämta hem "Svartingen"
PS: Här skiner solen alltid!!
Vi gillar alla bilder 
Hur verkar karossen klarat alla förflyttningar och utprovningar till chassiet, den borde ju vara mjuk som en överkokt spagetti vid det här laget, kanske bara en fördel?
Vad han menar är ju pasta i allmänhet,inte specifikt spagetti ju.. 
Riktigt bra jobbat, en sak som jag undrar är hur ni tänkte kring att undvika sektionering, med tanke på spårbredden.
Det är den stora utmaningen- men vi har nog ett vinnande koncept där TROR jag.
Det jag trott och uppskattat i blicken har lett oss dit vi är nu- och hittills har det funakt.
Den stora utmaningen är Porschens breda bakre spårvidd....Stay tuned!!
Sidor Föregående 1 … 14 15 16 17 18 … 36 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt - icke VW » Bad Karma
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.