501

lasslo skrev:
NicO skrev:
Jeppe skrev:

Ja han är allt välkommen på lite bus  ICQ/ab

Gott han är välkommen kör själv Blå Vw typ1 Cab i Torslanda har får leta upp mig nära willys  ICQ/ag  ICQ/ag

Trevligt att ni vill ta hand om honom ICQ/ab
Han bor granne med godishuset i Torslanda, kolla efter en gul ghia där till helgen...
Jag ska säga till honom att kontakta er.

Ghian ska besiktigas imorgon, första gången i Sverige, vi får se hur det går ICQ/ab

Då får vi önka han lycka med besiktingen        vi finns här   www.fahrvergnugen.se

Ingen VW, letar....
Proud member of
Fahrvergnügen West Gotheborg

502

Som jag brukar säga: Man får ju res för mindre!

http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2568: Taksänkt 65´ bubbla (såld) och 79´ Högtaksbay (såld)
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 35#p207535 Arzewald 59´Bubbla

503

fick igång vinkelslipen igen!!  ICQ/af Kolen va helslut(borta) så ett par från närmaste generator klämdes i  ICQ/ag

504

VwGoran skrev:

Galet snygg lyx!

x2 på den! Sanslös!  Default/yikes

505

Ikväll gjorde ännu ett i raden av besök vid en fallfärdig gård i Svalövs utkanter...mannen som bor/bodde där äger en fd militärbuss från 1965 som hans pappa byggde om till camper 1972, samma år som min gamla buss (som Steffo har) också fick en hemgjord campinginredning....den kom bara aldrig ut i trafik igen, står fortfarande på militärplåtar. D.v.s. den går inte att spåra så lätt. Jag snackade med honom för 11 år sen om han ville visa systerbilen till min buss, men den stod tydligen längst in i ett källargarage i Helsingborg, så det blev inget med det.

Det var min buss 2:a ägares fru, som talade om att det hade byggts om 2 bussar då 1972, och att den fanns kvar i villagaraget i HBG. Problemet var bara att hon inte ville tala om var modern bodde....men jag fick ett tel.nummer till sonen som gick till den fallfärdiga gården i Svalöv. Har kört till denna obebodda plats en gång om året, för att försöka få tag i killen, men det har aldrig varit någon där. Postlådan ute vid huvudvägen alltid full med minst 2 månader gammal post, o gräset i trädgården väldigt oklippt.

Körde alltså dit ikväll igen, på vägen dit tänkte jag att , jaha 10 mil åt h-vete igen. När jag skulle svänga in på den lilla vägen, såg jag att postlådan var borta. Hmmm...vandaler, tänkte jag. Eller så är stället sålt till nån dansk.
Men, nejdå...samma fallfärdiga hus, med minst 3 rutor inslagna nu. Det står en Peugeot utanför, och jag har kollat med Bilregistret tidigare vem som stod som ägare, men jag gjorde det igen i alla fall. Fick messet, o samma namn som innan. Skulle just radera messet, när jag såg att adressen numera var Helsingborg o inte Svalöv som alltid innan.
Äntligen, hade modern gått bort o sonen flyttat in i hennes hus. Nu vet jag var han bor, hans tel.nummer...och det är i en gammal villa i hbg.
Min mormor, som dog för 11 år sen, kände hans mamma. Hon talade om för mej i vilken statsdel modern bodde, men hon visste inte var. Hon kom inte ihåg moderns efternamn heller, så det gick inte att hitta henne tidigare.  Men nu vet jag ...  ICQ/ab

Imorron förmiddag ska jag köra o reka...inte i skåpet, utan i en vanlig bil.  ICQ/ad

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

506

Komisarie Persson ute och jagar vw buss ICQ/ab

Hoppas det leder fram till en fin gammal buss

Medlem i Halmstad Luftkühlers

507 Senaste redigerad av michaelth (2011-08-03 22:18:36)

trägen vinner..önskar dig lycka till, du har ju verkligen kämpat för detta!! ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

508

Lycka till,Thomas.och sen får du berätta hur
Det gick för nu blev man nyfiken.

509

Hmmm, han var inte hemma. Han var på jobbet hälsade den inneboende.  Default/hmm

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

510

Stannde till med bilen vid en riktigt igenvuxen öde tomt idag för jag skymtade en vw buss.. hittade en bubbla 1300 en latebay me rutor och en latebay panel.  ICQ/ag

Hyffsat skick på bussarna. Panelen va bra ball men de hade så klart trillat ur registret  ICQ/ac

Bubbla -62
Buss -60

511

Men är det så krångligt att fixa tillbaka?

512

Fy fän. Lyxbussen strejkade totalt när vi skulle köra hem den från ladan. När det var drygt 2km kvar hem ville den inte mer jag fick hoppa ur och putta den helvetes buss J*vlen  ICQ/am  eller jag mernar den fina söta rara 58an ICQ/ag . 600 meter och tre rödljus senare stannade ett par i en volvo och boxerade oss hem...

Vanligtvis brukar det ta 10 minuter hem men idag tog det ca en timme!
Men som tur är väntar god mat på oss.

Barndoor köpes, split buss köpes, messerschmitt köpes
http://www.youtube.com/user/barndoorbarnfind
Jag försöker bara mig själv, men inte inför barnen!

513

Har målat väggarna vita i garaget idag och funderat på HUR jag skulle kunna få in ett projekt till...
Kan man ställa dom på högkant tro????? Default/hmm

514

kommit hem frå wacken open air! ICQ/ab sjukt bra hårdrocksfestival i tyskland i år var det 86000 personer där ICQ/ag

Das Auspuff #9

515

Har börjat att jobba igen suck ICQ/ad
Jaja det är ju bra för ekonomin iaf Default/hmm

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

516

Ute och åkt plåt-Vespa ICQ/ab Lite boring med variator... Skitsamma, fick den billigt och det går nog att bygga något kul av den ICQ/ab Observera att det inte är mitt skogsvrak ICQ/ab

517

Var ock köpte mej en gipsybuss i uppsala
vad jag nu ska ha den till

Post's attachments

DSC04588.JPG, 236.67 kb, 1632 x 1224
DSC04588.JPG 236.67 kb, 136 downloads since 2011-08-10 

"Besvikelsen över dålig kvalité varar längre
än glädjen över ett lågt pris
vw 1300-66 cab

518

Bokföring... suck ... massor med papper... suck igen.
Vad gör jag på forumet nu då  ICQ/ag

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand

519

Handy skrev:

Du borde väre i skogen och bjärga en oval.. ICQ/ag

Vw typ1 55,Vw typ1 56 fd callooker(SÅLD), Vw typ1 57 ladugårdsfynd från Nässjö (såld), Vw typ1 57 Öfund ifrån Samsö (DK) 4200 mil, Vw typ1 61,  Vw golf I Öfund ifrån Samsö (DK) 1720mil (såld), vw typ2 t2 71 högtak(såld)

520

Nicklas skrev:

Kanske börja ett nytt liv som vagabond.. Default/lol

521

Vilken skitsommar det är/har varit.
Man minns tiofalt regndagar mot soldagar.

Men, det är kalasväder att laga rost i.
Man kan ha porten öppen hela tiden. Det är lagom varmt och det finns inte så mycket insekter att man blir invaderad när man håller i flitens lampa.

Det finns dock en liten chans att morgondagen är sista dagen med detta objektet.
En del svets kvar och sen lite mer EP-grund, en satans massa kittande och sen diverse rostskyddsprodukter.

Det är aldrig för sent att få en lycklig barndom.              (o\!/o)   |o \/ o|

522

Ja det är mitten på augusti men känns redan som höst.
Idag har vi eldat i braskaminen ICQ/ac

523

j:son skrev:

Vilken skitsommar det är/har varit.
Man minns tiofalt regndagar mot soldagar.

Men, det är kalasväder att laga rost i.
Man kan ha porten öppen hela tiden. Det är lagom varmt och det finns inte så mycket insekter att man blir invaderad när man håller i flitens lampa.

Det finns dock en liten chans att morgondagen är sista dagen med detta objektet.
En del svets kvar och sen lite mer EP-grund, en satans massa kittande och sen diverse rostskyddsprodukter.

Det beror på att du bor i fel ända av Sverige i år. Piteå har haft mer sol än Madrid och högre medeltemp än Paris. Guldkusten Varberg ligger till och med efter där ICQ/ag

524

Nicklas skrev:

Att njuta i såklart!  ICQ/ad

Ser mycket fin ut!

Grattis!

"Pimped by Nature"

525

hamsedk skrev:
Handy skrev:

Du borde väre i skogen och bjärga en oval.. ICQ/ag

Hehehe, jag vet att du gärna vill ha den  ICQ/ag

(o\!/o)
Automotive Electrician/New Truck Technician at Southpac Trucks (Kenworth and DAF), Auckland, New Zealand