Supercoolt!
1972 Bay buss
Du är inte inloggad. Logga in eller registrera dig.
Boxerville » Projekt » Valpswagen/Volvowagen prototypen som aldrig byggdes...
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Supercoolt!
Riktigt fränt! Gillar de som vågar (och kan) göra nåt helt stört men som blir bra till slut 
Hatten av
Väldigt NICE
Cool, skulle man verkligen vilja se på vägen
men tycker inte det behövs nån taksänkning
Riktigt fränt! Gillar de som vågar (och kan) göra nåt helt stört men som blir bra till slut
Exakt vad jag tänkte 
Riktigt frän, Demian
Hoppas den byggs färdigt.
Tycker också du ska behålla takets original höjd. Byta till bussens tidiga skärmkanter bak
kanske vore nått?
Fantastiskt jävla ball blir den demian! Säg till när det är dags för monstergarge!! Jag är på som fan.
Fan va frän! Ja jag är också med på Monstergarage!
Grymt cool!!!
Grymt projekt 
Kul bygge!!!
Hur gör du med registreringen?
U made my day
alla tummar upp
Som du redan säger .. med lite vw spesifika delar kan den bli hur tuff(om möjligt) anonym speciell arogant .. bara super bra som helst... inte för att den e fel nu men vissa saker e lite kantiga..
Angående reggning kan det bli lite diskusioner pga styrsnäck ändringen /pedaler...då reglerna säger ett original schassie.. så risken finns att den blir för modifierad för att klara ombyggt fordon vilken en byggy åker på... men om nu byggy plattan redan har identitet
som säger utbytt kaross så... kan den kanske slinka igenom en besiktning... men hur som detta bygget e såååååååå rätt så det måste gå!!!
Fanken att jag bor så långt bort... hade gärna (om möjligt) bidragit vid ett snabbombyggnadsryck(monstergarage) 
Ja, jag har ju haft tanken att man ska få in den som ombyggt fordon. Annars blir det ju genast mer jobb.
Så får man inte röra styrningen blir det ju problem. Då skulle man kanske i såfall kört med originalramen ändå, och svetsat i ett torsionsrör och en bayframvagn. Köra med mittmotor vid registreringen, och efter det, sätta den bak. Men det verkar jobbigt. Jag får kolla med SFRO innan jag fortsätter.
Ska ligga borta på jobb i minst 3 veckor, så det blir ändå inte så mycket gjort på den.
Tycker också du ska behålla takets original höjd. Byta till bussens tidiga skärmkanter bak
kanske vore nått?
Ja, jag har tänkt på det. Dock måste det då bli nån typ av löstagbara fenderskirts. Det blir ju så mycket meck med att få bort hjulet annars. Nu kan man ju passa på att köra med rätt så breda hjul på den.
Cool, skulle man verkligen vilja se på vägen
Ja, det vill jag också. Skulle inte jag fixa det, hade jag nån tanke på att nästan skänka iväg den till nån som får ta över, mot att den personen lägger all sin energi för att få ut den till nästa sommar..
Borde ju kunna funka med tre popout rutor per sida och bakruta från "smalluckebuss".
Ja, jag har haft funderingar på den bakrutan. Det skulle ju genast bli lite Fridolinstuk
Jag fattar inte hur designern tänkte, då dom kör med avrundade sidorutor och helt kvadratisk bakruta. Men det är väl att det ska vara lätt att skära till en ny, om den råkar gå sönder i fält.
Just frontpartiet är snyggt på Valpen. Där kan man inte förändra så mycket. "Grillen" är ju borta på bilderna. Jag ställde för en grön plåt. Det blev bra. Det ser annars lite konstigt ut med ett hål som inte är centrerat på bilen.
GB skrev:Cool, skulle man verkligen vilja se på vägen
Ja, det vill jag också. Skulle inte jag fixa det, hade jag nån tanke på att nästan skänka iväg den till nån som får ta över, mot att den personen lägger all sin energi för att få ut den till nästa sommar..
Ap ap, skänk inte bort något. Du har ju en hel armé av folk som vill hjälpa dig få ihop denna skapelse!
Fidde skrev:Tycker också du ska behålla takets original höjd. Byta till bussens tidiga skärmkanter bak
kanske vore nått?Ja, jag har tänkt på det. Dock måste det då bli nån typ av löstagbara fenderskirts. Det blir ju så mycket meck med att få bort hjulet annars. Nu kan man ju passa på att köra med rätt så breda hjul på den.
Bayskärmkanter på pianogångjärn
Det är lite lagom militärlösning.
Det blev som du pratade om i somras..
Fränt bygge!
Den har ju gått förbi luftslottstadiet i alla fall
-Kalle, eller så tar du över sen
Bayskärmkanter på pianogångjärn
Det är lite lagom militärlösning
Ja, det skulle vara nått. En riktig militär lösning. Det skulle matcha den stora safarirutan fram 
Du..... jag trodde aldrig jag skulle säga det....
men....
eller...
näää, jag låter bli! 
Var haru telefonen, gubben?
Idag fick jag besked om att det inte skulle vara några problem att regga in den som ombyggt fordon
Du..... jag trodde aldrig jag skulle säga det....
men....
eller...
näää, jag låter bli!
Jaså, det var som fan... 
Nice men bara jobba på då

Grymt projekt! Kämpa!!! Hoppas det löser sig med styrningen så du får igenom den som ombyggt fordon.
Om någon blir inspirerad av bygget så kan jag förmedla kontakten till en kille som säljer en öppen valp utan axlar och fördelningslåda. Ett bra alternativ till buggy 
Sidor Föregående 1 2 3 4 5 Nästa
Du måste logga in eller registrera för att svara
Boxerville » Projekt » Valpswagen/Volvowagen prototypen som aldrig byggdes...
Currently installed 2 official extensions. Copyright © 2003–2009 PunBB.