26

Supercoolt!

NewfieldVW
1972 Bay buss

27

Riktigt fränt! Gillar de som vågar (och kan) göra nåt helt stört men som blir bra till slut ICQ/ab

Ducati Monster 1200S

28

Hatten av ICQ/ab Väldigt NICE

29

Cool, skulle man verkligen vilja se på vägen  ICQ/ab men tycker inte det behövs nån taksänkning

30

jerry skrev:

Riktigt fränt! Gillar de som vågar (och kan) göra nåt helt stört men som blir bra till slut ICQ/ab

Exakt vad jag tänkte ICQ/ag

[

31

Riktigt frän, Demian ICQ/ab  Hoppas den byggs färdigt.

32

Tycker också du ska behålla takets original höjd. Byta till bussens tidiga skärmkanter bak
kanske vore nått?

33

Fantastiskt jävla ball blir den demian! Säg till när det är dags för monstergarge!! Jag är på som fan.

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

34

Fan va frän! Ja jag är också med på Monstergarage!

35

ICQ/ae

Default/lol

Döda flugor svävar i vår rök
Faran lurar bakom nästa krök

36

Grymt cool!!!

Typ1 Zwitter 1952, Typ1 1955, Typ1 ragtop 1960, Typ14 Karmann Ghia Convertible 1965, Typ3 1600 TL Variant Automatic 1969, Typ 343 Karmann Ghia Automatic 1968,  T25 Kombi 1981, MCB E-type EKF -74

37

Grymt projekt  ICQ/ab

Tempo Matador -50
Oval-55 (släktbilen)
Splittbuss -64 dubbeldörr 11w
BMW 320D Touring M-Sport XDrive -21

38

Kul bygge!!!

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

39

Hur gör du med registreringen?

Only the dead fish follow the stream... Våga Vägra Mainstream

40

U made my day ICQ/ag  alla tummar upp  ICQ/af
Som du redan säger .. med lite vw spesifika delar kan den bli hur tuff(om möjligt) anonym speciell arogant .. bara super bra som helst... inte för att den e fel nu men vissa saker e lite kantiga..
Angående reggning kan det bli lite diskusioner pga styrsnäck ändringen /pedaler...då reglerna säger ett original schassie.. så risken finns att den blir för modifierad för att klara ombyggt fordon vilken en byggy åker på... men om nu byggy plattan redan har identitet ICQ/ad  som säger utbytt kaross så... kan den kanske slinka igenom en besiktning... men hur som detta bygget e såååååååå rätt så det måste gå!!!
Fanken att jag bor så långt bort... hade gärna (om möjligt) bidragit vid ett snabbombyggnadsryck(monstergarage) ICQ/ag

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

41

Ja, jag har ju haft tanken att man ska få in den som ombyggt fordon. Annars blir det ju genast mer jobb.

Så får man inte röra styrningen blir det ju problem. Då skulle man kanske i såfall kört med originalramen ändå, och svetsat i ett torsionsrör och en bayframvagn. Köra med mittmotor vid registreringen, och efter det, sätta den bak. Men det verkar jobbigt. Jag får kolla med SFRO innan jag fortsätter.
Ska ligga borta på jobb i minst 3 veckor, så det blir ändå inte så mycket gjort på den.

42

Fidde skrev:

Tycker också du ska behålla takets original höjd. Byta till bussens tidiga skärmkanter bak
kanske vore nått?

Ja, jag har tänkt på det. Dock måste det då bli nån typ av löstagbara fenderskirts. Det blir ju så mycket meck med att få bort hjulet annars. Nu kan man ju passa på att köra med rätt så breda hjul på den.

GB skrev:

Cool, skulle man verkligen vilja se på vägen  ICQ/ab

Ja, det vill jag också. Skulle inte jag fixa det, hade jag nån tanke på att nästan skänka iväg den till nån som får ta över, mot att den personen lägger all sin energi för att få ut den till nästa sommar..

Phileas Fogg skrev:

Borde ju kunna funka med tre popout rutor per sida och bakruta från "smalluckebuss".

Ja, jag har haft funderingar på den bakrutan. Det skulle ju genast bli lite Fridolinstuk  ICQ/ab  Jag fattar inte hur designern tänkte, då dom kör med avrundade sidorutor och helt kvadratisk bakruta. Men det är väl att det ska vara lätt att skära till en ny, om den råkar gå sönder i fält.

Just frontpartiet är snyggt på Valpen. Där kan man inte förändra så mycket. "Grillen" är ju borta på bilderna. Jag ställde för en grön plåt. Det blev bra. Det ser annars lite konstigt ut med ett hål som inte är centrerat på bilen.

43

Demian skrev:
GB skrev:

Cool, skulle man verkligen vilja se på vägen  ICQ/ab

Ja, det vill jag också. Skulle inte jag fixa det, hade jag nån tanke på att nästan skänka iväg den till nån som får ta över, mot att den personen lägger all sin energi för att få ut den till nästa sommar..

Ap ap, skänk inte bort något. Du har ju en hel armé av folk som vill hjälpa dig få ihop denna skapelse!

*1969:a typ2 husbil som är neptunblå @thefakefalia
*1962:a typ1 turkos soltakare, fruns
*1962:a typ2 11 fönsters projekt
*1973:a VW 181
*1979:a typ2 pickup
*1979:a Porsche 924 N.A.

44

Demian skrev:
Fidde skrev:

kanske vore nått?

Ja, jag har tänkt på det. Dock måste det då bli nån typ av löstagbara fenderskirts. Det blir ju så mycket meck med att få bort hjulet annars. Nu kan man ju passa på att köra med rätt så breda hjul på den.

Bayskärmkanter på pianogångjärn ICQ/ab
Det är lite lagom militärlösning.

Buss 65
Ghia 57

"If you can't fix it with a hammer, You've got an electrical problem"

45

Det blev som du pratade om i somras..  ICQ/ab

Fränt bygge!

You´ll never know...

46 Senaste redigerad av Demian (2016-09-20 19:56:16)

Den har ju gått förbi luftslottstadiet i alla fall  ICQ/ab

-Kalle, eller så tar du över sen  ICQ/ad

lasslo skrev:

Bayskärmkanter på pianogångjärn ICQ/ab
Det är lite lagom militärlösning

Ja, det skulle vara nått.  En riktig militär lösning. Det skulle matcha den stora safarirutan fram   ICQ/ab

47

Du..... jag trodde aldrig jag skulle säga det....

men....
eller...
näää, jag låter bli! ICQ/ab

Var haru telefonen, gubben?

Min blogg:www.50split.wordpress.com
Det blev kübel till hessisch så inget taxiåkande. 2026 må det bli barndoor! Annars får det bli taxi, för dit ska jag!
Tel 07noll357185ett
Bergmeister im Oldtimer Oldspeed Club chpt Sweden

48

Idag fick jag besked om att det inte skulle vara några problem att regga in den som ombyggt fordon  ICQ/ab

50 split skrev:

Du..... jag trodde aldrig jag skulle säga det....

men....
eller...
näää, jag låter bli! ICQ/ab

Jaså, det var som fan...  Default/yikes

49 Senaste redigerad av michaelth (2016-09-21 23:57:36)

Nice  men bara jobba på då ICQ/ag  ICQ/ad

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

50

Grymt projekt! Kämpa!!! Hoppas det löser sig med styrningen så du får igenom den som ombyggt fordon.

Om någon blir inspirerad av bygget så kan jag förmedla kontakten till en kille som säljer en öppen valp utan axlar och fördelningslåda. Ett bra alternativ till buggy  ICQ/ab