Ha ha ha ...*rodnar*
Tackar och bockar!!
152 2016-04-30 19:05:09 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-05-01 13:33:54)
Ett av de roligast minnena i den genren var då jag för 25 år sen var ute med min -58 som jag just då byggt klar och stannade till på en mack,,,,
In kommer en Porschekille och tvärnitar.... kliver ur...går 2-3 varv runt bilen och med ett brett leende utbrister han: Ja jävlar!! Nu gråter de i Corvetteklubben
Denna bil gjöt vi upp karossen från ingenting(lånade formar) och byggde ett helt eget rörchassie, egen fram och bakvagn(10-link) 4-skivig koppling och 5 -vxl manuell och sen resten efter det....Första motorn vart på ca 1.000 hk (trimmad sugmotor blir tempramentsfull och slits - Numer sitter det en 1.100 hk blowermotor på den....automat och C4-framvagn
Detta var den bilen som var startskottet till den våg av " nybyggda chassies under gammal kaross" som rått i USA ända sen dess
Det för att en anställd ( Alf Ebberot??)hos "Paul Newman Racecars" tog med sig "Bilsport" över och visade....sen börjde de tillverka moderna chassies för gamla bodies
Triumph Tiger är en riktig rökare.
Det var e kis som ställdeupp i Stockholm Open med en sån 1992
Tror dock det är tuft att bygga in vettechassie i den lilla smala,,,satsa hellr på nåt typ Hondas lilla bil som är deras svar på Boxstern lr nåt,,,,
C1-Corvetter is the shit!
Jag byggde en till sen ,,, med kolfiberkaross, Chro-mo chassie etc
Klart snyggaste corvetten!
Dom var grymma båda två.
Brukar synas en röd/vit original på veckoträffarna i Kalmar.
Grymt svetsjobb också 
Original är alltid lite tanigt, vad det än är...
Tackar! fast jag kan inte ta av mig äran för svetsjobben- Framledes ska jag visa bild på Mästers egen bil så förstår Du hans kunnande....
Han är grym. Bla så byggde han hela karossen till vår hotrod från 12 raka plåtar efter jag byggt klart chassiet.
156 2016-05-05 08:09:47 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-05-05 08:10:45)
Tidigare ägare hade tyvärr börjat svetsa och meka meed bilen vilket innebär lite extrajobb för oss.....
Bla skulle jag bli glad över några nya gångjärnssprintar till dörrgångjärnen. Tidigare ägare har kapat dem !!
Är det någon som har? Vet var man får tag i?
Det borde vara samma som till bubbla va?
Det känns lite som att gå över ån efter vatten om vi ska behöva tillverka egna....
Har inte hittat nya sprintar någonstans men har inte kollat på sambas renoveringstrådar. Vet att det finns en del privatpersoner som renoverar och säljer.
Hälsningar
Håkan
Riktigt ball projekt detta!
Gångjärn och mycket mer hittar du på karmannghia.com.
http://www.karmannghia.com/products.asp … rBodyType=
MVH
Fredrik Eskilsson
KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)
Jättetack Eskil!
Jag var förbi hos dem i påskas, synd att jag inte tänkte på detta då....
Jag får ta det i höst då jag ska över igen,,,,
Finns det inte enbart sprintar får man köpa hela gångjärn
Tidigare ägare hade tyvärr börjat svetsa och meka meed bilen vilket innebär lite extrajobb för oss.....
Bla skulle jag bli glad över några nya gångjärnssprintar till dörrgångjärnen. Tidigare ägare har kapat dem !!
Är det någon som har? Vet var man får tag i?
Det borde vara samma som till bubbla va?
Det känns lite som att gå över ån efter vatten om vi ska behöva tillverka egna....
Det behövs 20 min i en svarv så är det klart! gjorde precis till bussen... enkelt 
Jo...jag känner till den möjligheten, men då det är så mång andra 20 minuters-sejurer som ska till hade det vart skönt om man kunde köpa sig fri och det fanns färdiga för 10 kr / st lr liknande....Därav frågan
Oj
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o] Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage
Vad gör man inte för att slippa bli anklagad för att byggt om en fin "orginalpärla"??
SEn...om det vore enkelt ...kunde vem som helst göra det 

Hej!
Snyggt jobb som sagt!
Hör med coppellos ifrån samba om dörrsprintar.
En kille i Sonora som renoverar gångjärn mm mm. Han tillverkar säkert sprintar själv till sina jobb.
Av hans annonser att döma så är han nog svarvare eller liknande.
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1893607
Hoppas att det kan ge napp.
SHIT Yogi!
För att bygga så lite ( ännu) som Du gör har Du koll på allt *blink*
Sonora öknen och Mojave öknen är de 2 ställen där ag är mest när jag är över där....Får åka förbi han när jag åker över i höst.
Han kan säkert lite annat med
Dundertack!!
Haha
det är ju därför det inte händer nåt. Man är tangentbordscowboy istället för garageråtta
Men vem vet, en vacker dag.................
Heyyy Yo (gi)!!
Visst var det Dig jag hade lovat bort hela mitt Karmachassie till??
Du kan nog börja planera för att hämta det...
Säg till när Du tror det är 1-2 vecka kvar innan Du kommer så förbereder jag
Javisst!
Skall prata med regeringen om hur vi skall göra. Stockholmsweekend eller snabb hämtning över dagen.

Så kan det med största säkerhet vara.
Det är Åke Ryman- som var ena halvan av Ryman/Larsson som byggde/körde flera Funny Cars då man växte upp- De var sponsrade av Canon då.
Jättesnäll,trevlig och kunnig kompis som ofta hjälper till.
Utan kåmpishar kommer man ingen vart......
Phileas Fogg skrev:Så kan det med största säkerhet vara.
Det är Åke Ryman- som var ena halvan av Ryman/Larsson som byggde/körde flera Funny Cars då man växte upp- De var sponsrade av Canon då.
Jättesnäll,trevlig och kunnig kompis som ofta hjälper till.
Utan kåmpishar kommer man ingen vart......
Du anar inte hur rätt du har i det..även om man bara har få är livet inget värt utan dem.. 
late,
in love,
and a little drunk..
Ett mynt har alltid 2 sidor och de hänger ihop....
Dock finns det en annan sanning med som jag alltid påminner mina goda vänner om.
För att Du ska komma framåt med Dina egna projekt MÅSTE Du vara lite mer egoist. HJälper Du andra hela tiden kommer Din bil alltid stå på pallbockar, å Du har massor av vänner ( som hela tiden vill ha saker gjorda)
Jag själv är en uttalad egoist som driver på mina projekt så det hela tiden händer grejor- oftast mer är de flesta andra- men självklart hjälper jag mina komps oxo.....annars har man till slut inga.
Vi är ändå överens om att utan komps får man inte saker och ting gjorda,,,,,,inte på den nivån man vill att slutresultatet ska vara
Passar på att påminna Yogi.
Du får allt på bilden( som är folkvagn) men det är bra om Du i så god tid som möjligt kan säga/planera när Du vill komma och hämta den för man VET aldrig. Rätt som det är kan jag få lite att göra på firman och om jag åkt på semester lr till USA då Du får för Dig att komma upp blir det lite fel....men som sagt: den står inte i vägen. Jag har knuffat ut den i skogen så Du kan ta det när som helst i sommar lr i höst.
Det enda jag ska göra är att kapa bort chassienumret, å det tar jag när Du kommer upp och vi drar fram den
Klart ni ska med båda två oavsett vad ni åker i..vill träffa er båda två.. 
late,
in love,
and a little drunk..