151

Ha ha ha ...*rodnar*
Tackar och bockar!!

152 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-05-01 13:33:54)

Ett av de roligast minnena  i den genren var då jag  för 25 år sen var  ute med  min -58 som jag  just då byggt klar och stannade till på en mack,,,,
In kommer en Porschekille och tvärnitar.... kliver ur...går 2-3 varv runt bilen och med ett brett leende utbrister han: Ja jävlar!! Nu gråter de i Corvetteklubben

Denna bil gjöt vi upp karossen från ingenting(lånade formar) och byggde ett helt eget rörchassie, egen fram och bakvagn(10-link)  4-skivig koppling och 5 -vxl manuell och sen resten efter det....Första motorn vart på ca 1.000 hk (trimmad sugmotor blir tempramentsfull och slits - Numer sitter det en  1.100 hk blowermotor på den....automat och C4-framvagn

Detta var den bilen som var startskottet till den våg  av " nybyggda chassies under gammal kaross" som rått i USA ända sen dess
Det för att en anställd ( Alf Ebberot??)hos "Paul Newman Racecars" tog med sig "Bilsport" över och visade....sen börjde de  tillverka moderna chassies  för gamla bodies

Post's attachments

F1000005.JPG, 664.56 kb, 1840 x 1232
F1000005.JPG 664.56 kb, 256 downloads since 2016-04-30 

153

Triumph Tiger  är en riktig rökare.
Det var e kis som ställdeupp  i Stockholm Open med en  sån  1992
Tror dock det är tuft att bygga in vettechassie i den lilla smala,,,satsa hellr på nåt typ  Hondas lilla bil som är deras svar  på Boxstern  lr  nåt,,,,
C1-Corvetter is the shit!
Jag byggde en  till sen ,,, med kolfiberkaross, Chro-mo chassie etc

Post's attachments

Mecawheelie.jpg, 64.77 kb, 833 x 431
Mecawheelie.jpg 64.77 kb, 258 downloads since 2016-04-30 

154

Klart snyggaste corvetten!

Dom var grymma båda två.

Brukar synas en röd/vit original på veckoträffarna i Kalmar.

Grymt svetsjobb också ICQ/af

155

Original är alltid lite tanigt, vad det  än är...
Tackar! fast jag  kan  inte ta av mig äran för svetsjobben- Framledes ska jag visa bild på Mästers egen bil så förstår Du hans kunnande....
Han är grym. Bla så byggde han hela karossen till vår hotrod från 12 raka plåtar efter jag  byggt klart chassiet.

Post's attachments

Liten Boxsterville 2.jpg, 180.05 kb, 743 x 557
Liten Boxsterville 2.jpg 180.05 kb, 283 downloads since 2016-05-01 

156 Senaste redigerad av 63 Highlight (2016-05-05 08:10:45)

Tidigare ägare hade tyvärr börjat svetsa och meka meed bilen vilket innebär lite extrajobb för oss.....
Bla skulle jag  bli glad över  några nya gångjärnssprintar till dörrgångjärnen. Tidigare ägare har kapat dem !!
Är det någon som har? Vet var man får tag i?
Det borde vara samma som till bubbla va?
Det  känns lite som att gå över ån efter vatten om vi ska behöva tillverka egna....

157

Har inte hittat nya sprintar någonstans men har inte kollat på sambas renoveringstrådar. Vet att det finns en del privatpersoner som renoverar och säljer.

Hälsningar
Håkan

158

Riktigt ball projekt detta!
Gångjärn och mycket mer hittar du på karmannghia.com.

http://www.karmannghia.com/products.asp … rBodyType=

MVH
Fredrik Eskilsson

Motala

KG Cab -67, Bay -68, Bay -72, Westy -78, 2 x Typ 1 -67, Typ 1 -70 (Volvo PV -57)

159

Jättetack Eskil!
Jag var förbi hos dem i påskas, synd att jag inte tänkte på detta då....
Jag får ta det  i höst då jag  ska över igen,,,,
Finns det inte enbart sprintar får man köpa hela gångjärn

160

63 Highlight skrev:

Tidigare ägare hade tyvärr börjat svetsa och meka meed bilen vilket innebär lite extrajobb för oss.....
Bla skulle jag  bli glad över  några nya gångjärnssprintar till dörrgångjärnen. Tidigare ägare har kapat dem !!
Är det någon som har? Vet var man får tag i?
Det borde vara samma som till bubbla va?
Det  känns lite som att gå över ån efter vatten om vi ska behöva tillverka egna....

Det behövs 20 min i en svarv så är det klart! gjorde precis till bussen... enkelt ICQ/af

Ghia cab 64  vw pickisDH 66 snart fin ,1303s vw buss 59 ``fejklyxen´´

161

Jo...jag  känner till den möjligheten, men då det är så mång andra 20 minuters-sejurer som ska till hade  det vart skönt om man kunde köpa sig fri och det fanns färdiga för 10 kr  / st  lr  liknande....Därav frågan

162

Oj

______\,,,/__________________\,,,/__________________\,,,/________
´´´´´´/""\´´´´´´´´´´´´´´´´´´´/""\ ´´´´´´´´´´´´ ´´´´´/""\ ´´´´´´´
Typ 1 -51 Rod [o\!/o]  Typ 1 -65 Slammed _(o\!/o)_
Ruff Time Monster Truck Youtube
Ruff Time Monster Truck Homepage

163

Vad gör man inte för att slippa bli anklagad för att byggt om en fin "orginalpärla"??

SEn...om det  vore enkelt ...kunde vem som helst göra det  ICQ/ad

164

ICQ/ag

165

Hej!

Snyggt jobb som sagt!

Hör med coppellos ifrån samba om dörrsprintar.
En kille i Sonora som renoverar gångjärn mm mm. Han tillverkar säkert sprintar själv till sina jobb.
Av hans annonser att döma så är han nog svarvare eller liknande.

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ … id=1893607

Hoppas att det kan ge napp.

166

SHIT Yogi!
För att bygga så  lite ( ännu) som Du gör  har Du koll på allt *blink*
Sonora öknen och Mojave öknen är de  2 ställen där ag  är mest  när jag  är  över där....Får åka förbi han  när jag  åker över i höst.
Han kan säkert lite annat med
Dundertack!!

167

Haha
det är ju därför det inte händer nåt. Man är tangentbordscowboy istället för garageråtta Default/lol
Men vem vet, en vacker dag.................

168

Heyyy Yo (gi)!!
Visst var det Dig jag hade lovat bort hela mitt Karmachassie till??
Du kan nog  börja planera för att hämta det...
Säg till när Du tror det  är  1-2 vecka kvar innan Du kommer så förbereder jag

169

Javisst!

Skall prata med regeringen om hur vi skall göra. Stockholmsweekend eller snabb hämtning över dagen.

170

ICQ/ab

171

Phileas Fogg skrev:

Så kan det med största säkerhet vara.  ICQ/af

Det är Åke Ryman- som var ena halvan av Ryman/Larsson som  byggde/körde flera Funny Cars då man växte upp- De var sponsrade av Canon då.
Jättesnäll,trevlig och kunnig kompis som ofta hjälper till.
Utan kåmpishar kommer man ingen vart......

172

63 Highlight skrev:
Phileas Fogg skrev:

Så kan det med största säkerhet vara.  ICQ/af

Det är Åke Ryman- som var ena halvan av Ryman/Larsson som  byggde/körde flera Funny Cars då man växte upp- De var sponsrade av Canon då.
Jättesnäll,trevlig och kunnig kompis som ofta hjälper till.
Utan kåmpishar kommer man ingen vart......

Du anar inte hur rätt du har i det..även om man bara har få är livet inget värt utan dem.. Default/hmm

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..

173

Ett mynt har alltid 2 sidor och de hänger ihop....
Dock finns det en annan sanning med som jag alltid påminner mina goda vänner om.

För att Du ska komma framåt med Dina egna projekt MÅSTE Du vara lite mer egoist. HJälper Du andra hela tiden kommer Din bil alltid stå på pallbockar, å Du har massor av vänner ( som hela tiden vill ha saker gjorda)
Jag själv är en uttalad egoist som driver på mina projekt så det hela tiden händer grejor- oftast mer är de flesta andra- men självklart hjälper jag mina komps oxo.....annars har  man till slut inga.
Vi är ändå överens om att utan komps  får man inte saker och ting gjorda,,,,,,inte på den nivån man vill att slutresultatet ska vara

174

Passar på att påminna Yogi.
Du får allt på  bilden( som är folkvagn) men det är bra om Du i så god tid som möjligt kan säga/planera när Du vill komma och  hämta den för man VET aldrig. Rätt som  det är kan jag få lite att göra på firman och om jag åkt på semester  lr till USA då Du  får för Dig att komma upp  blir det  lite fel....men som sagt: den står inte i vägen. Jag har knuffat ut den i  skogen så Du kan  ta det när som helst i sommar  lr  i höst.
Det enda jag ska göra är att kapa bort chassienumret, å det tar  jag  när  Du kommer upp och vi drar fram den

Post's attachments

Liten Karmaplatta.jpg, 206.55 kb, 783 x 588
Liten Karmaplatta.jpg 206.55 kb, 276 downloads since 2016-05-31 

175

Klart ni ska med båda två oavsett vad ni åker i..vill träffa er båda två.. ICQ/ab

I hope to arrive to my death,
late,
in love,
and a little drunk..