51

Johannes skrev:

CSP Python systemen görs på Ray i Ljungsarp (Simons sportsystem). Har flera kompisar som jobbat och jobbar där. Det är helt omöjligt att plocka ut en enda rördel tyvärr Default/hmm

Omöjligt och omöjligt... Det får vi se när min bil rullar ut i sommar  ICQ/ad
Men som sagt, inget dom säljer själva utan transporteras iväg till återförsäljare direkt. Dom tillverkar systemen där och stämplar in CSP på dom och dom skickas till Hamburg.

Frågor man inte lär man sig inte något!

52 Senaste redigerad av Xtreme-Street-VW (2016-03-06 07:29:12)

Om Du kan tänka Dig en annan variant än rent "ormbo" så finns ju dom här:

http://shop.vintagespeed.com.tw/s.nl/sc … egory.2/.f

Don´t Forget To Do A Budget ...
Then Triple It To Get The VW U Think U´ll Have ...

Under construction:
Original lookin' T1 - 57 oval body on modified - 66 pan.
Motordesign by JPM, Transmission by H.E.A.T. ( M.H.).

53

Flera länkar till vintagespeed... men som jag ser det, har ju inte deras förfinade vw ljuddämpare, anslutningar för förvärmning av ett original insug, som ju "luftgekült gärna vill använda sig av........  ICQ/ad

Eller ser jag dåligt....

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

54 Senaste redigerad av michaelth (2016-03-06 09:30:02)

luftgekühlt skrev:

Naturligtvis, dubbla fuggar, korta insugsrör, problemet borta.

Men jag vill hålla närmre og. Tror inte heller att de tyska ingenjörerna tänkte fel när de bestämde: "ein vergaser".

Dessutom FINNS ormbo med förvärmningsanslutning passar dock ej till phatboy/phyton dämpare.

http://www.vwcsp.se/product.asp?search= … r=3-106-02

jag är tveksam hur bra förvärmningen faktiskt fungerar då det bara sitter en anslutning på varje sida... vill minnas att på en original ljuddämpare VW så går avgaserna in i ena sidan in i förvärmnings röret på insuget,sedan ut igen genom ett litet rör in i ljud dämparen där trycket är lägre..  så det blir ett genomflöde... sen hur bra man reglerar detta flödet???
På sommaren behövs ju inte så mycket värme på dagtid... men på kvällen om det kylnar till, kan mycket väl en ispropp bildas... har märkt detta med min vw buggy som har ett dylikt ormbo... hem på natten en kall kväll kan leda till driftstörningar.. förutom att det är kalt satan i en öppen buggy utan värme... ICQ/am

nej för driftsäkerhet med långa insugsrör  i inte direkt varm väderlek.. hmm en bra original ljuddämpare... eller dubbla insugningsrör med 2 förgasare... no free rides...

jag har själv ormbo som dessa avbildade men tror inte på att den förvärmningen verkligen är bra vid lite kallare väderlek. men bevisa mig ha fel..
Det brukar ju sitta en bricka i ena sidan med ett mindre hål mellan insuget förvärmnings röret och "avgasröret" och på andra sidan ett större hål... Men att bara puffa avgaserna in lite från höger, lite från vänster avgas bank??? eller ville man enkelt göra ett avgas system som "har förvärmning" ????? så alla kunder känner sig "nöjda"

Det är aldrig försent att ge upp, och börja om med gamla erfarenheter som grund.
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2062  typ2 bay -73 RHD camping "Bay-Be Blue" bussen byggs i version 1..
http://boxerville.se/forum/viewtopic.ph … 73#p204073 latebayEh wannabesplit Dh.vilande tråd
http://boxerville.se/forum/viewtopic.php?id=2058  typ1 oval-56 "Maximiliam"  vilande tråd.:-(

55

Nä man får köpa adapter om man inte vill köra 25/30 ho style.
Kanske inte passar på alla modeller dock

Ät gul snö, det kan vara öl.

56

Tack för alla inspark.

För att sammanfatta: har en og dämpare. Vill köra ganska og med den lilla avvikelse av roligare avgas för det sportiga ljudets skull.

Men så visa sig att förvärmningsanslutning begränsade utbudet starkt, framför allt uteslöts #1 i önskelistan, phatboy/phyton.

Då jag inte tänker gå över till 2 fuggar bara för att kunna köra med önskad dämpare (känns som att resonera omvänt) finns det
några få alternativ som t ex http://www.vwcsp.se/product.asp?search= … r=3-106-02 som jag länkat tidigare.

Johannes: märkligt att dom inte tillverkar en ormbo variant med förvärmning, minsta modellen är 38mm i diameter just för
otrimmad motor, man borde kunna tänka sig att någon vill köra en förgasare. Man kan ju plugga anslutningen fall i fall.

Michaelth: är inte så insatt så jag kan argumentera emot olika konstruktioner men kan tänka att de inte behövs så mycket
värme. Jämför båtar på vintern som inte fryser bara man håller en enkel glödlampa tänt. Men vad vet jag, är inte expert.

Xtreme-Street-VW: det är fina grejer du länkar till men vi landar på 550USD + 100USD frakt + tull o moms. Då väljer jag
hellre modellen ovan från vwcsp.se bra kvalité och betydligt mindre pengar. Tack iaf.

Money talks! Mine always says: "Goodbye"!
Ich versuchte mal genormt zu sein. Das waren die schlimmsten zwei Minuten meines Lebens.
Tra il dire e il fare c'è di mezzo il mare.

1965* 21W Samba (MCode 430 114) - 51 BD Standard Microbus (Type 22A. M62) - 1967 Westfalia pop-top (SÅLD)
* 1965 enligt chassinummer.  Reggad som 1964 - │o\w/o│